P2556 Motorkoelvloeistof Level Sensor / Schakelaar Circuit

Home » OBD Codes » P2500-P2599 » P2556 Motorkoelvloeistof Level Sensor / Schakelaar Circuit

P2556 Motorkoelvloeistof Level Sensor / Schakelaar Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Motorkoelvloeistofpeil controleren Sensor / Schakelaar Circuit

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Audi, Ford, BMW, Lincoln, Chrysler, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

OBD -II foutcode P2556 en voorschriften P2557, P2558 en P2559 zijn geassocieerd met de koelvloeistof niveausensor en / of schakelcircuit.

de voertuigen zijn voorzien van een koelmiddel niveausensor of schakelaar. Typisch werkt met behulp van een vlotter van een soort, vergelijkbaar met wat je benzinemeter verzenden toepassingen unit. Als de koelvloeistof daalt tot beneden een bepaald niveau, dat de schakeling voltooid en vertelt de PCM (Motormanagementsysteem) deze code in te stellen.

Wanneer de PCM onjuiste spanning of weerstand in de koelvloeistof level sensor / schakelcircuit wordt code P2556 ingesteld en de cheque motor of laag koelvloeistof / oververhitting licht worden belicht.

Wat is de ernst van deze DTC?

de ernst van deze code is matig, want als de koelvloeistof niveau te laag is er potentieel voor de motor oververhit raken en veroorzaken grote schade

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P2556 foutcode kan omvatten.?:

  • Koelsysteem waarschuwingslamp verlichte
  • ‘motor controleren licht verlichte
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    Oorzaken voor deze P2556 code kunnen zijn:

  • Defecte koelvloeistof niveausensor of schakelaar
  • Onderbreking of kortsluiting in circuit
  • Defecte of beschadigde draden
  • gecorrodeerde, beschadigd of losse connector
  • defecte zekering of zekering-staat link (indien van toepassing)
  • defecte PCM
  • Wat zijn enkele stappen P2556 het oplossen van problemen?

    de eerste stap in de het oplossen van problemen proces voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en de motor / transmissie configuratie. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    De tweede stap is om alle onderdelen in verband met de koelvloeistof niveau circuit en de uitstraling voor de hand liggende fysieke lokaliseren schade. Mogelijke locaties voor deze sensor of schakelaar kan omvatten het koelvloeistofreservoir of overflow fles of de radiator. Raadpleeg een voertuig specifieke reparatie handleiding om de locatie te bepalen in uw auto.

    Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en verbindingen naar alle componenten, inclusief de PCM. Verwezen naar de specifieke technische gegevens voor het voertuig om de configuratie van het oliepeil veiligheidscircuit controleren en of er een zekering of zekering-staat koppeling in het circuit is opgenomen.

    Geavanceerde punten

    de geavanceerde stappen worden specifieke zeer voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. In deze situatie kan een oliedrukmeter de probleemoplossing te vergemakkelijken.

    Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2556 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2556 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2556 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2556

    X