P247D uitlaatgastemperatuur Out of Range Bank 2 Sensor 2

Home » OBD Codes » P2400-P2499 » P247D uitlaatgastemperatuur Out of Range Bank 2 Sensor 2

P247D uitlaatgastemperatuur Out of Range Bank 2 Sensor 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

uitlaatgastemperatuur Out of Range Bank 2 Sensor 2

Wat betekent dat?

Dit is een generiek diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, VW Volkswagen, Audi, Porsche, Chevy, Nissan, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

OBD-II foutcode P247D behoort bij de uitlaatgastemperatuur buiten bereik bank 2 sensor 2 circuit. Wanneer de motor regeleenheid (ECU) onjuiste signalen gedetecteerd in de uitlaatgastemperatuur circuit P247D code wordt ingesteld en het motor licht brandt. Verwijst het voertuig met middelen om te bepalen wat de geschikte bank en de sensoren voor specifieke jaar / / model / motor combinatie.

Het doel van het uitlaatgas temperatuursensor om de temperatuur van de te bewaken uitlaatgassen en omzetten in een spanningssignaal dat aan de eCU wordt gestuurd. De ECU maakt gebruik van de ingang om de controle motor voorwaarden en de uitstoot effectief te verminderen. De ECU herkent deze spanningsschommelingen en reageert dienovereenkomstig aanpassen ontstekingstijdstip of lucht / brandstofmengsel aan de uitlaatgastemperatuur te verlagen en de katalysator te beschermen. Uitlaatgastemperatuur sensoren worden opgenomen in dieselmotoren, benzine brandende motoren, en zelfs turbomotoren. Deze werkwijze verbetert ook de prestaties en brandstofverbruik

Een normale EGT uitlaatgastemperatuursensor.

Wat is de ernst van deze DTC?

de ernst van deze code kan enorm variëren van slechts een verlicht check engine licht op een voertuig dat begint en loopt naar een auto die niet zal kraam of start helemaal

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P247D foutcode kan omvatten.?:

  • motor afslaan
  • Motor mag niet starten
  • Motor oververhit kan raken
  • Poor brandstofverbruik
  • Slechte prestaties
  • ‘motor controleren licht verlichte
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    oorzaken voor deze P247D code kan omvatten :

  • Defecte uitlaatgastemperatuursensor
  • Overmatige uitlaat lek
  • zekering of smeltveiligheden kunnen link (eventueel)
  • Overmatige koolstofopbouw op sensor
  • aangetaste of beschadigde connector
  • defecte of beschadigde bedrading
  • Defecte ECU
  • Wat zijn enkele stappen P247D het oplossen van problemen?

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    De tweede stap is om alle componenten te lokaliseren binnen dit circuit en het uitvoeren van een grondige visuele inspectie om check de bijbehorende bedrading op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is de connectors controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. De uitlaatgastemperatuursensor typisch een 2-draads sensor in de uitlaatpijp valpijp. De uitlaatgastemperatuursensor worden verwijderd geïnspecteerd overmatige koolstofopbouw. Deze werkwijze moet ook bevatten identificeren eventuele lekkages uitlaat.

    Geavanceerd Steps

    De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. De ideale hulpmiddelen te gebruiken in deze situatie is een infrarood thermometer en een warmte pistool, indien beschikbaar. Voltagevereisten variëren afhankelijk van het specifieke jaar en het model van het voertuig.

    Spanningcontroles

    De uitgangsspanning van de uitlaatgastemperatuursensor moet evenredig temperatuurveranderingen variëren. Als de spanning gelijk blijft of snel veranderen, dit als een aanwijzing dat de uitlaatgastemperatuursensor moet worden vervangen.

    Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig om de integriteit van de kabels, connectoren en andere componenten te controleren. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Weerstand of geen continuïteit een indicatie foutieve bedrading die open of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen. De weerstand van de uitlaatgastemperatuursensor dient te variëren evenredig met de temperatuur stijgt en daalt. Op basis van het specifieke type sensor, moet de weerstand stijgen of dalen als de temperatuur stijgt en warmte pistool kan worden gebruikt om een ​​bank controle van deze component uitvoert. De twee typen uitlaatgas temperatuursensoren negatieve temperatuurcoëfficiënt en positieve temperatuurcoëfficiënt. Een negatieve temperatuurcoëfficiënt sensor een hoge weerstand bij lage temperatuur en een lage weerstand bij hoge temperatuur. Een positieve temperatuurcoëfficiënt sensor een lage weerstand bij lage temperatuur en een hoge weerstand bij hoge temperatuur.

    Wat zijn gewone reparaties voor deze code?

  • vervangen uitlaatgas temperatuursensor
  • gesprongen zekering of smeltveiligheden kunnen link (eventueel)
  • Cleaning corrosie connectoren
  • Reparatie of vervanging van beschadigde bedrading
  • verwijderen koolstofopbouw van sensor
  • Reparatie uitlaat lek
  • knipperend of vervangen eCU
  • Common fouten kunnen omvatten:

    de eCU of uitlaatgastemperatuursensor vervangen wanneer beschadigde bedrading of een andere component het probleem. O2 sensoren zijn ook vaak verward als een uitlaatgastemperatuursensor.

    Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om het probleem te verhelpen met de uitlaatgastemperatuur gas buiten bereik bank 2 sensor 2 circuit foutcode. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p247d te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p247d uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p247d definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p247d

    X