P2463 Diesel Particulate Filter Beperking – roetaccumulatie

Home » OBD Codes » P2400-P2499 » P2463 Diesel Particulate Filter Beperking – roetaccumulatie

P2463 Diesel Particulate Filter Beperking – roetaccumulatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Diesel Particulate Filter Beperking -? Roetaccumulatie

Wat betekent dat

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, welke middelen zij betrekking heeft op alle 1996-nieuwer dieselvoertuigen (Ford, Mercedes Benz, Opel, Mazda, jeep, enzovoort). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

In mijn ontmoetingen met een opgeslagen code P2463, de aandrijflijn (PCM) een restrictie gedetecteerd (door roetaccumulatie) in roetfilter (DPF) systeem. Deze code zou enkel zichtbaar zijn in diesel aangedreven voertuigen.

Omdat DPF systemen zijn ontworpen om negentig procent van koolstofdeeltjes (roet) van dieselmotoruitlaatgassen verwijderen roetaccumulatie kan soms leiden tot DPF beperking. DPF-systemen zijn van cruciaal belang in het faciliteren van de naleving automaker met strikte federale richtlijnen voor schone verbranding dieselmotoren. Moderne diesel aangedreven voertuigen roken veel minder dan de diesel aangedreven voertuigen van weleer; voornamelijk als gevolg van DPF-systemen.

De meeste PDF-systemen functioneren op een vergelijkbare manier. De DPF behuizing lijkt op een grote stalen demper die een filterorgaan bevat. In theorie worden grote roetdeeltjes gevangen door de filtratie-element en uitlaatgassen mogen doorstromen en verlaat de uitlaat. In de meest algemene ontwerp, de DPF wand bevat vezels die grotere roetdeeltjes te trekken terwijl ze door in de behuizing. Minder voorkomende ontwerpen vertrouwen op een losse baansamenstel dat vult vrijwel de gehele behuizing. Openingen in de filtreerinrichting zodanig zijn gedimensioneerd dat grotere roetdeeltjes worden gevangen in; uitlaatgassen stromen door en verlaat de uitlaat.

Wanneer het filterelement een grote hoeveelheid roetdeeltjes is geaccumuleerd, wordt deze gedeeltelijk verstopt en uitlaatgastegendruk verhoogt. DPF tegendruk wordt gevolgd door de PCM behulp van een druksensor. Zodra tegendruk een geprogrammeerde grens, de PCM ingewijden bereikt een regeneratiebewerking van het filterelement.

Een minimumtemperatuur van 1200 graden Celsius worden bereikt (in de DPF) zodat de filterorgaan te geregenereerd. Het regeneratiesysteem maakt gebruik van een gespecialiseerd injectiesysteem om dit te bereiken. Elektrisch gestuurde (door de PCM) injectieprocedure introduceert een brandbare chemische verbinding, zoals dieselbrandstof of AdBlue, in de DPF. Zodra de gespecialiseerde fluïdum is ingebracht, worden roetdeeltjes verbrand en in de atmosfeer (via de uitlaat) als onschadelijke ionen stikstof en water. Zodra de PDF wordt geregenereerd, dalingen uitlaatgas tegendruk binnen aanvaardbare grenzen.

Actief DPF-regeneratie systeem automatisch gestart door de PCM. De werkwijze gebeurt meestal terwijl het voertuig rijdt. Passieve DPF-regeneratie vereisen bestuurderinteractie (na de PCM een waarschuwend waarschuwing weergegeven) en veelal plaatsvinden nadat het voertuig is geparkeerd. Passieve regeneratie procedures kan uren duren. Controleer uw voertuig informatiebron om te zien met welk type DPF-systeem uw auto is voorzien.

Als de PCM uitlaat drukniveaus die niet aan een geprogrammeerde limiet bereikt detecteert, een P2463 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht

Ernst & Symptomen

Omdat DPF beperking kan leiden tot de motor of het brandstofsysteem beschadigd, deze code moet worden beschouwd als een ernstige

De symptomen van een P2463 code kunnen zijn:.

  • Andere DPF en DPF-regeneratie codes zal waarschijnlijk vergezeld een opgeslagen code P2463
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat
  • Niet kunnen produceren en handhaven gewenste toerentallen
  • verhoogde motortemperatuur
  • Oververhitte DPR behuizing of andere uitlaatgasbestanddelen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor enginecode omvatten:

  • Overmatige roetaccumulatie vanwege onvoldoende DPF regeneratie
  • Bad DPF druksensor
  • onvoldoende AdBlue
  • Onjuiste AdBlue
  • kortgesloten of geopend bedrading naar de DPF injectiesysteem of uitlaat druksensor
  • Defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Defecte uitlaat druksensor
  • Diagnostic and Repair Procedures

    Een goede start poin t is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een gerenommeerde voertuig informatiebron (zoals All data DIY) zijn slechts enkele van de instrumenten die ik zou gebruiken om een ​​opgeslagen P2463 vast te stellen.

    ik begin mijn diagnostisch proces door het inspecteren van alle systeem gerelateerde bedrading en stekkers. Ik zou zorgvuldig inspecteren behuizingen die zijn gelegen nabij hete uitlaatgasbestanddelen en scherpe uitlaat schilden. Andere DPF en DPF regeneratie codes moeten worden gerepareerd voordat u probeert te diagnosticeren en repareren van een code P2463.

    Ik ga op door de scanner op de diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data. Deze informatie kan later nuttig zijn, dus ik wil het op te schrijven voorafgaand aan de goedkeuring van de codes en test het besturen van de auto.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, gebruik dan de DVOM en volg de aanbevelingen van de fabrikant voor het testen van de DPF druksensor. Als de sensor niet aan resistentie specificaties van de fabrikant, moet worden vervangen.

    Als aanbevolen DPF regeneratie procedures van de fabrikant niet zijn gevolgd, vermoedt een effectief DPF beperking als gevolg van overmatige roetaccumulatie. Start de regeneratie en kijk of het corrigeert de buitensporige roetaccumulatie toestand.

    Verdere diagnostische informatie:

  • DPF druksensor slangen / leidingen zijn gevoelig voor verstopping en samenvouwen
  • onjuist / onvoldoende AdBlue is een veel voorkomende oorzaak van falen DPF regeneratie / roetaccumulatie
  • Als het betrokken voertuig is voorzien van een passief regeneratiesysteem, follow fabrikant DPF onderhoudsintervallen zorgvuldig te grote roetaccumulatie voorkomen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2463 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2463 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2463 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2463

    X