P2459 Diesel Particulate Filter Regeneratie Frequency

Home » OBD Codes » P2400-P2499 » P2459 Diesel Particulate Filter Regeneratie Frequency

P2459 Diesel Particulate Filter Regeneratie Frequency

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Diesel Particulate Filter Regeneratie Frequentie

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Dodge, GMC, Chevrolet, Mercedes, VW, enz.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

De ontmoeting met een opgeslagen P2459, laat me weten dat de powertrain controleren module (PCM) een storing in het roetfilter heeft gedetecteerd (DPF) regeneratiesysteem. De P2459 aangeeft van het regeneratieproces niet is voltooid met de gewenste frequentie, gedurende een geprogrammeerde tijdsperiode (of aantal mijlen / km). Deze code dient uitsluitend gegarandeerd in dieselvoertuigen.

DPF systemen zijn ontworpen om negentig procent van koolstofdeeltjes (roet) van dieselmotoruitlaatgassen verwijderen. Ze zijn van cruciaal belang in het helpen automakers voldoen aan federale richtlijnen voor schone verbranding dieselvoertuigen. Als je van het feit dat de moderne diesel aangedreven voertuigen maken veel minder rook dan hun voorgangers, kunt u bedanken DPF-systemen.

De meeste DPF-systemen functioneren op een vergelijkbare manier, ook al zijn er verschillende ontwerpen. DPF behuizing een normaal grote stalen uitlaat gevormde inrichting die een filterorgaan bevat. Idealiter worden roetdeeltjes gevangen door de filtratie-element en uitlaatgassen mogen doorstromen en verlaat de uitlaat. Gewoonlijk bevat de DPF wand vezels die grotere roetdeeltjes te trekken aangezien zij de behuizing binnendringen, maar sommige modellen gebruiken systemen die een los weefsel samenstel dat vrijwel de gehele behuizing vult bevatten. De poorten in de filtreerinrichting is een nauwkeurige maat zodat grotere roetdeeltjes worden ingevangen en uitlaatgassen doorstromen.

Wanneer het filtratie-element verzadigd is met een zekere mate van roetdeeltjes, wordt deze gedeeltelijk verstopt en uitlaatdruk toeneemt. De PCM gebruikt een druksensor DPF tegendruk controleren. Bij tegendruk een bepaald niveau bereikt, de PCM activeert het regeneratieproces het filterorgaan. Temperaturen in de DPF moet ongeveer 1200 graden Celsius bereiken voor het filterelement effectief te regenereren. In de meeste gevallen wordt een gespecialiseerd injectie systeem dat wordt gebruikt om dit te bereiken. Een elektronisch geregelde inspuiting sprays een brandbare chemische, zoals dieselbrandstof of AdBlue, in de DPF. Nadat het fluïdum is ingevoerd, worden de ingevangen roetdeeltjes verbrand en in de atmosfeer (via de uitlaat) als ionen stikstof en water.

systemen die automatisch worden geactiveerd door de PCM als ‘actieve DPF systemen. Dit proces vindt gewoonlijk plaats terwijl het voertuig rijdt. Systemen die moet invoeren van de operator worden aangeduid als passieve systemen. Deze systemen worden geactiveerd na het PCM een waarschuwend waarschuwing geëxposeerd en meestal plaatsvindt wanneer het voertuig is geparkeerd. Het passieve regeneratiesysteem procedure kan uren duren. Raadpleeg de handleiding van uw voertuig (of service manual) om te zien met welk type DPF-systeem uw auto is voorzien.

Als uitlaatdruk niet het gewenste niveau bereikt of wanneer de PCM dat het regeneratieproces niet opgetreden met de gewenste mate van regelmatigheid, een P2459 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht. < br>

Symptomen & Ernst

Omdat DPF regeneratie essentieel voor gewenste uitlaattegendruk, adresseren van een P2459 moet als een prioriteit. Symptomen van een P2459 code kunnen zijn:

  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat
  • Andere DPF codes meestal begeleiden de P2459
  • Onvermogen om RPM te behouden
  • verhoogde motortemperatuur
  • Oververhitte DPR behuizing of andere uitlaatgasbestanddelen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn :

  • Defecte DPF druksensor
  • Defecte uitlaat druksensor
  • Onvoldoende AdBlue
  • Onjuiste AdBlue
  • kortgesloten of geopend bedrading naar de DPF injectiesysteem
  • Defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Om een ​​P2459, een voertuig service manual (of het equivalent) te diagnosticeren, een scanner , en een digitale volt / ohmmeter nodig zal zijn.

    ik graag beginnen met het inspecteren van alle systeem gerelateerde bedrading en stekkers. Ik heb ontdekt dat het bespaart me tijd later, als ik speciale aandacht besteden aan harnassen die zich in de buurt van hete uitlaatpijpen en variëteiten. Nu is een goed moment om load test van de batterij, check de batterij uiteinden, accu kabels en dynamo.

    Nu, sluit u de scanner aan op de diagnose-poort en op te halen alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data. Noteer deze informatie naar beneden voorafgaand aan de goedkeuring van de codes en test het besturen van het voertuig. Het kan later zeer nuttig zijn. Test het niveau en de kwaliteit van de AdBlue en het activeren van de DPF-regeneratie systeem als de code niet in slaagt om onmiddellijk opnieuw in te stellen na test rijden. Indien de regeneratie procedure onbedoeld werd onderbroken als gevolg van een ander probleem dat niet verwant is verholpen, kan het regeneratieproces worden gedaan (de juiste stappen) op dit moment.

    De aanbevelingen volgen van de fabrikant voor het testen van de DPF druksensor (met DVOM) als de code niet in slaagt om onmiddellijk opnieuw in te stellen. Als de sensor niet voldoet aan de weerstand specificaties van de fabrikant, moet deze worden vervangen

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • onjuist / onvoldoende AdBlue is een veel voorkomende oorzaak van DPF regeneratie sequentie / frequentie foutcodes
  • diagnose en reparatie DPF druksensor codes alvorens het code diagnosticeren
  • verstopte / samengevouwen DPF druksensor slangen / leidingen gemeenschappelijk
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2459 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X