P2458 Diesel Particulate Filter Regeneratie Duur

Home » OBD Codes » P2400-P2499 » P2458 Diesel Particulate Filter Regeneratie Duur

P2458 Diesel Particulate Filter Regeneratie Duur

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Diesel Particulate Filter Regeneratie Duur

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Dodge, GMC, Chevrolet, Mercedes, VW, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als ik geconfronteerd met een opgeslagen code P2458 ik weet dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het roetfilter heeft gedetecteerd ( DPF) regeneratiesysteem. Deze bijzondere aangeeft van het regeneratieproces niet correct is voltooid. Uiteraard is het gebruik van deze code beperkt tot diesel aangedreven voertuigen.

Ontworpen om negentig procent van de koolstofdeeltjes (roet) van dieselmotor uitlaatgassen te verwijderen, DPF-systemen zijn van cruciaal belang in het helpen automakers voldoen aan de hedendaagse strenge federale richtlijnen voor schone verbranding dieselmotoren. Misschien heb je gemerkt dat de moderne dieselvoertuigen roken veel minder dan de diesel aangedreven voertuigen van weleer. Complexe DPF-systemen zijn verantwoordelijk voor.

Hoewel er een aantal wisselende ontwerpen van DPF-systemen, de meeste van hen werken op een vergelijkbare manier. DPF huis is een grote stalen uitlaat gevormde inrichting die een filterorgaan bevat. Grote roetdeeltjes worden gevangen door de filtratie-element en uitlaatgassen mogen doorstromen en verlaat de uitlaat. In sommige configuraties DPF wand bevat vezels die grotere roetdeeltjes te trekken aangezien zij het huis voeren. Andere systemen bevatten een losse baansamenstel dat vult vrijwel de gehele behuizing. De gaten in de filtreerinrichting zodanig zijn gedimensioneerd dat grotere roetdeeltjes worden ingevangen en uitlaatgassen doorstromen.

Hoe dan ook, wanneer het filterelement een zekere roetdeeltjes heeft verzameld, wordt gedeeltelijk verstopt en uitlaatgastegendruk verhoogt. DPF tegendruk wordt gevolgd door de PCM behulp van een druksensor. Zodra tegendruk een bepaald niveau bereikt, de PCM neemt maatregelen om het filterelement te regenereren.

Om het filterelement te regenereren, de temperatuur in de DPF moet verwachting ongeveer 1200 graden Fahrenheit. Een gespecialiseerde injectiesysteem wordt gebruikt om deze in de meeste gevallen voeren. Elektrisch gestuurde injectieprocedure introduceert een brandbare chemische component, zoals dieselbrandstof of AdBlue, in de DPF. Zodra de gespecialiseerde fluïdum is ingevoerd, worden de ingevangen roetdeeltjes verbrand en in de atmosfeer (via de uitlaat) als onschadelijke ionen stikstof en water.

Actief DPF-regeneratie systemen worden automatisch geactiveerd door de PCM en het proces plaatsvindt terwijl het voertuig rijdt. Passieve DPF-regeneratie systemen hebben van de operator (na de PCM een waarschuwend waarschuwing tentoongesteld) en vindt gewoonlijk plaats nadat het voertuig is geparkeerd. De regeneratie van passieve systemen kan uren duren. Ik stel voor dat u controleren van uw auto handleiding om te zien met welk type DPF-systeem uw auto is voorzien.

Als de PCM detecteert dat het regeneratieproces niet is voltooid zoals aangegeven, of uitlaatdruk niet het gewenste niveau bereikt, kan een P2458 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.

Symptomen & Ernst

Omdat DPF regeneratie cruciaal is om de gewenste uitlaattegendruk, moet deze code worden aangepakt met een zekere spoed. Symptomen van een P2458 code kunnen zijn:

  • Andere DPF codes zal waarschijnlijk begeleiden de P2458
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat
  • Onvermogen om te produceren en handhaven gewenste toerentallen
  • verhoogde motortemperatuur
  • Oververhitte DPR behuizing of andere uitlaatgasbestanddelen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken deze code reeks zijn:

  • Onvoldoende AdBlue
  • Onjuiste AdBlue
  • kortgesloten of geopend bedrading naar de DPF injectiesysteem
  • Defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Defecte DPF druksensor
  • Defecte uitlaat druksensor
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een scanner, een digitale volt / ohmmeter en een keuringsstation handleiding (of de equivalent) zijn slechts enkele van de instrumenten die ik zou gebruiken om een ​​P2458 vast te stellen.

    Mijn normale diagnostisch proces is om alle systeem gerelateerde bedrading en stekkers te inspecteren. Ik zou waakzaam onderzoeken harnassen die zich in de buurt van hete uitlaatpijpen en variëteiten. Mijn routine is om load test van de batterij, check de batterij uiteinden, accu kabels en dynamo op dit moment.

    Vervolgens heb ik zou de scanner aan te sluiten op de diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data. Deze informatie kan zeer nuttig zijn bij het testen, dus ik schrijf het meestal neer voorafgaand aan de goedkeuring van de codes en test het besturen van de auto.

    Als de code niet in slaagt om onmiddellijk opnieuw in te stellen na test rijden, test het niveau en de kwaliteit van de de AdBlue en activeert de DPF-regeneratiesysteem. Indien de regeneratie procedure onbedoeld werd onderbroken als gevolg van een ander probleem dat niet verwant is verholpen, het regeneratieproces kan met succes worden na het wissen van de codes uitgevoerd.

    Als de code onmiddellijk reset, gebruikt u de DVOM en volg de aanbevelingen van de fabrikant voor het testen van de DPF druksensor. Als de sensor niet voldoet aan de weerstand specificaties van de fabrikant, moet deze worden vervangen

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Diagnose en reparatie DPF druksensor codes voordat u deze code te diagnosticeren
  • DPF druksensor slangen / leidingen zijn gevoelig voor verstopping en samenvouwen
  • onjuist / onvoldoende AdBlue is een veel voorkomende oorzaak van DPF regeneratie falen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2458 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2458 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2458 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2458

    X