P2456 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit Onderbroken / Erratic

Home » OBD Codes » P2400-P2499 » P2456 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit Onderbroken / Erratic

P2456 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit Onderbroken / Erratic

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit Onderbroken

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Dodge, GMC, Chevrolet, Mercedes, VW, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als een P2456 is opgeslagen, de aandrijflijn (PCM) een spanning ingangssignaal van de schakeling van het roetfilter gedetecteerd ( DPF) druksensor bekend als A, die onregelmatig of onderbroken. P2456 wordt uitsluitend in dieselmotoren uitgeruste voertuigen.

DPF systemen zijn ontworpen om negentig procent van koolstofdeeltjes (roet) van dieselmotoruitlaatgassen verwijderen. Grote roetdeeltjes worden gevangen in de DPF element terwijl de kleinere deeltjes en andere (uitlaatgas) verbindingen mogen doorstromen.

In de kern van de DPF is het filterorgaan. Enkele elementaire verbindingen momenteel gebruikt in DPF constructie zijn: papieren vezels, metaalvezels, keramische vezels, siliconen wand vezels en cordieriet wand vezels. Ceramic gebaseerd cordieriet is het meest voorkomende omwille van zijn uitstekende filtratie. Het is echter bekend oververhitting bij hogere temperaturen, waardoor deze gevoeliger in voertuigen met DPF passieve systemen. Grote roetdeeltjes worden ingevangen tussen de vezels en motoruitlaat laat doorstromen. Wanneer er een hoge concentratie van roetdeeltjes in het element uitlaatdruk toeneemt.

De filtratie-element moet worden geregenereerd wanneer roet concentratie van een bepaald niveau heeft bereikt. Regeneratie toestaat uitlaatgassen stromen door de DPF, zodat het juiste niveau van uitlaatgas tegendruk kan worden gehandhaafd.

Automatisch geregenereerd zijn bekend als actieve DPF-systemen. De PCM is geprogrammeerd injecteren chemicaliën (diesel, AdBlue, etc.) in de uitlaat op geplande tussenpozen dit type systeem. Deze injectie produceert hogere uitlaattemperaturen, waardoor ingevangen roetdeeltjes worden verbrand, omdat ionen stikstof en zuurstof.

DPF passieve systemen zijn vergelijkbaar in theorie. Ze worden geactiveerd met inbreng van de bestuurder. Een gekwalificeerde reparatie faciliteit zal de regeneratie procedure uit te voeren op sommige modellen. Het kan enkele uren duren DPF regeneratie te bereiken nadat deze is gestart.

Tijdens actieve regeneratie systemen werken als het voertuig rijdt, passieve systemen doorgaans worden geactiveerd wanneer het voertuig is geparkeerd.

Nadat de filtratie-element wordt geregenereerd uitlaatdruk moet terugkeren naar een normaal niveau. DPF druksensor wordt typisch op afstand geplaatst; weg van de overmatige hitte van de DPF. Uitlaatgas tegendruk wordt gevolgd met behulp van siliconen slangen (verbonden nabij het DPF inlaat en de druksensor DPF). Als de PCM een uitlaat druktoestand of een elektrisch ingangssignaal van DPF Een druksensor die is onderbroken of onregelmatig detecteert, kan een code P2456 worden opgeslagen.

Symptomen & Severity

Voorwaarden die deze code kan ook leiden tot interne motor of het brandstofsysteem schade zouden kunnen veroorzaken en moet worden beschouwd op te drukken. Symptomen van een P2456 code kunnen zijn:

  • Minder motorprestaties
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat van de motor
  • Een stijging van de motortemperatuur
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Uitlaat lekkage
  • Open / kortgesloten circuit / s in de DPF druksensor schakeling
  • Defecte DPF druksensor
  • verstopte, gebarsten of samengevouwen DPF druksensor buizen / slangen
  • AdBlue reservoir legen
  • Onjuiste AdBlue
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) in uw specifieke auto . Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Voor mij om correct een P2456 te diagnosticeren, zal ik een digitale volt nodig / ohmmeter, dienst van een fabrikant handleiding, en een diagnostische scanner.

    Ik zou mijn diagnose beginnen met een visuele inspectie van verwante kabelbomen en de aansluitingen. Ik zou bedrading die wordt geleid in de buurt van hete uitlaat componenten en / of gekartelde randen te inspecteren. Het bespaart me tijd als ik ben er zeker van te dynamo, accuspanning, en de batterij uiteinden op dit moment.

    Controleer mijn volgende stap zou zijn om de scanner aan te sluiten en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik zou deze informatie opschrijven voor toekomstig gebruik en schakelt u alle opgeslagen codes.

    Met behulp van de DVOM, zou ik aanbevelingen van de fabrikant te volgen voor het testen van de DPF druksensor. Ik zou de service handleiding voor specifieke instructies te raadplegen. Sensoren die niet voldoen aan de weerstand specificaties van de fabrikant moeten worden vervangen.

    Wanneer de sensor controles wil ik verder met het controleren DPF druksensor toevoerslangen op verstoppingen en / of breuk. Ik zou slangen die zijn gebrand, gebarsten of ingeklapt (hoge temperatuur siliconen slangen wordt aanbevolen). Vervang

    Als aanvoersensor lijnen intact en de sensor operationeel, ik ga door het testen installatiecircuits. Om PCM schade te voorkomen, heb ik altijd verbreken verband controllers voor de test weerstand en / of de continuïteit met de DVOM.

    Verdere diagnostische informatie:

  • DPF regeneratievloeistof dienen voor diagnose van deze code controleren
  • Als P2456 is opgeslagen, heb ik ontdekt dat verstopt sensor havens en verstopte sensorbuizen gemeenschappelijk
  • DPF druksensor slangen die zijn gesmolten of afgesneden moet worden omgeleid na vervanging
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2456 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X