P2455 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit High
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit hoog
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Dodge, GMC, Chevrolet, Mercedes, VW, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
Wanneer een code P2455 is opgeslagen, de aandrijflijn (PCM) een hoogspannings ingangssignaal van de schakeling van de dieseldeeltjes gedetecteerde (DPF) druksensor die is de aanduiding A. Deze code wordt alleen gebruikt in voertuigen met dieselmotor.
DPF-systemen worden in snel tempo de norm in diesel aangedreven voertuigen. Ze zijn ontworpen om negentig procent van koolstofdeeltjes (roet) van dieselmotoruitlaatgassen verwijderen. Dieselmotoren zijn bekend voor de zwarte rook die uit de uitlaat golven (bijzonder bij snel accelereren). Roet is het hoofdbestanddeel van de rook. De DPF is opgenomen in een stalen huis en normaal lijkt een uitlaat of katalysator. Het is gepositioneerd vóór de katalysator (en / of de NOx-vanger). In principe zijn grote roetdeeltjes gevangen in de DPF element terwijl de kleinere deeltjes en andere (uitlaatgas) verbindingen mogen doorstromen. Papiervezels, metaalvezels, keramische vezels, siliconen wand vezels en cordieriet wand vezels zijn enkele elementaire verbindingen die momenteel worden gebruikt te controleren grote roetdeeltjes. De meest voorkomende soort vezels toegepast in DPF toepassingen ceramiek gebaseerde cordieriet vanwege de uitstekende filtratiekenmerken. Cordieriet is bekend om problemen met oververhitting bij hogere temperaturen, waardoor het vatbaar voor storingen in voertuigen met DPF passieve systemen.
Natuurlijk het filterelement is het hart van de DPF. Grote roetdeeltjes worden ingevangen tussen de vezels en motoruitlaat laat doorstromen. Wanneer er een grote ophoping van roetdeeltjes verzameld door de DPF, uitlaatdruk toeneemt. Na uitlaatdruk een vooraf bepaald niveau heeft bereikt, dient het filterelement te regenereren. Regeneratie van de DPF maakt uitlaatgassen blijven stromen door de DPF en helpt de juiste hoeveelheid uitlaatgas te handhaven.
systemen die automatisch worden geregenereerd zogenaamde actieve DPF systemen. De PCM is geprogrammeerd injecteren chemicaliën (met inbegrip maar niet beperkt tot dieselbrandstof en AdBlue) in de uitlaatgassen met geprogrammeerde intervallen dit type systeem. Een elektronisch geregelde inspuiting veroorzaakt uitlaattemperatuur te verhogen, waardoor ingevangen roetdeeltjes te verbranden en uitgebracht als ionen stikstof en zuurstof. Vergelijkbare in theorie zijn passieve DPF-systemen. Ze vereisen een soort van input van de operator. Sommige modellen vereisen een gekwalificeerde reparatie faciliteit voor het regeneratieproces. De DPF regeneratie kan enkele uren duren te bereiken als het eenmaal is begonnen.
Na de filtratie-element effectief geregenereerd uitlaatdruk moet verminderen tot een aanvaardbaar niveau. DPF druksensor wordt typisch op afstand en weg van het DPF aangebracht. Uitlaatgas tegendruk wordt gemeten (zoals het in de DPF) middels slangen silicium (aangesloten op de DPF en DPF druksensor).
Een code P2455 wordt opgeslagen als de PCM een uitlaat druktoestand die hoger is dan de specificaties van de fabrikant of een elektrisch ingangssignaal van DPF druksensor A die hoger is dan geprogrammeerd beperkingen detecteert.
Symptomen & Severity
Voorwaarden die kunnen leiden tot deze code kan ook leiden tot interne motor of het brandstofsysteem beschadigd en dringend moet worden overwogen. Symptomen van een P2455 code kunnen zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:
zijn
Diagnostic and Repair Procedures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Om een code P2455 diagnosticeren, een digitale volt / ohmmeter, service van een fabrikant handleiding en een diagnostische scanner nodig zal zijn.
Ik stel voor dat u uw diagnose begint met een visuele inspectie van verwante kabelbomen en de aansluitingen. Inspecteer bedrading die is geleid dichtbij hete uitlaat componenten en / of gekartelde randen. Controleer eerst dynamo, batterijspanning, en de batterij uiteinden controleren op dit moment.
Ga op door de scanner en het ophalen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Vergeet niet om deze informatie naar beneden voor toekomstige referentie te schrijven, en schakel alle opgeslagen codes.
Gebruik de DVOM en volg de aanbevelingen van de fabrikant voor het testen van de DPF druksensor. Raadpleeg de service manual voor specifieke instructies. Elke sensor die niet voldoet aan de weerstand specificaties van de fabrikant moeten worden vervangen.
De DPF druksensor toevoerslangen moeten worden gecontroleerd op verstoppingen en / of breuk als de sensor controles. Vervang slangen die zijn gebrand, gebarsten of ingeklapt (hoge temperatuur siliconen slangen wordt aanbevolen).
Als sensor toevoerleidingen intact, en de sensor operationeel hiervan kan zijn dat het testen installatiecircuits. Om PCM schade te voorkomen, koppelt alle bijbehorende controllers voor de test weerstand en / of de continuïteit met de DVOM.
Verdere diagnostische informatie:
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2455 te vinden en de problemen op te lossen.