P2454 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit Low

Home » OBD Codes » P2400-P2499 » P2454 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit Low

P2454 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit Low

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Dodge, GMC, Chevrolet, Mercedes, VW, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Ik heb ontdekt dat wanneer een code P2454 is opgeslagen, de aandrijflijn (PCM) een lage spanning ingangssignaal van de schakeling gedetecteerde van het roetfilter (DPF) druksensor die is de aanduiding A. Alleen voertuigen met dieselmotor moet deze code vertonen.

Opgemaakt negentig procent van koolstofdeeltjes (roet) van diesel verwijderen uitlaatgassen van de motor, worden DPF-systemen in snel tempo de norm in diesel aangedreven voertuigen. Dieselmotoren (bijzonder bij snel accelereren) produceren dikke zwarte rook uit de uitlaat. Het kan worden toegeschreven aan roet. De DPF lijkt gewoonlijk een uitlaat of katalysator is gemonteerd in een omkasting en geplaatst vóór de katalysator (en / of de NOx-vanger). Door het ontwerp worden grote roetdeeltjes gevangen in de DPF element terwijl kleinere deeltjes (en andere uitlaatgas verbindingen) mogen doorstromen.

Verschillende elementaire verbindingen worden momenteel gebruikt te controleren grote roetdeeltjes uitgestoten door diesel motoruitlaat. Deze kunnen omvatten: papiervezels, metaalvezels, keramische vezels, siliconen wand vezels en cordieriet wand vezels. Ceramiek gebaseerde cordieriet is de meest voorkomende vorm van vezels gebruikt DPF toepassingen. Cordieriet uitstekende filtratie-eigenschappen en goedkoop te vervaardigen. Echter cordieriet bekend om problemen met oververhitting bij hogere temperaturen, waardoor het vatbaar voor storingen in voertuigen met DPF passieve systemen.

In de kern van elke DPF is het filterorgaan. Grote roetdeeltjes worden ingevangen tussen de vezels motoruitlaat wordt doorgelaten. Zo groot roetdeeltjes worden geaccumuleerd, verhoogt uitlaatdruk. Na uitlaatdruk een geprogrammeerde niveau bereikt heeft moet de filterelement worden geregenereerd. Regeneratie toestaat uitlaatgassen te gaan die door de DPF en handhaaft de juiste hoeveelheid uitlaatdruk.

Actief DPF-systemen worden automatisch gegenereerd. In dit type systeem wordt de PCM geprogrammeerd injecteren chemicaliën (met inbegrip maar niet beperkt tot dieselbrandstof en AdBlue) in de DPF op geprogrammeerde tijdstippen. Dit elektronisch gestuurde injectie veroorzaakt een toename van de uitlaattemperatuur, waardoor ingevangen roetdeeltjes te verbranden en uitgebracht als ionen stikstof en zuurstof.

Passieve DPF systemen lijken (in theorie), maar vereisen een soort van input van de operator. De regeneratie procedure kan uren duren te bereiken als het eenmaal is gestart. Sommige voertuigen vereisen een gekwalificeerde reparatie faciliteit voor het regeneratieproces. Andere modellen zijn zodanig ontworpen dat de DPF van het voertuig worden verwijderd en schoongemaakt met behulp van een gespecialiseerde machine die het proces en beschikt over de roetdeeltjes voltooid.

Na de roetdeeltjes voldoende verwijderd, het DPF wordt beschouwd geregenereerd. Uitlaatdruk terug moeten keren naar een acceptabel niveau na regeneratie.

De DPF druksensor wordt typisch gemonteerd in het motorcompartiment en weg van de DPF. Uitlaatgas tegendruk wordt gevolgd door de sensor (zoals het in de DPF) via silicium slangen (aangesloten op de DPF en DPF druksensor).

Een code P2454 wordt opgeslagen als de PCM een uitlaatdruk aandoening die lager is dan de specificaties van de fabrikant of een elektrisch ingangssignaal van DPF druksensor A die kleiner is dan geprogrammeerd beperkingen.

Symptomen & Severity

Voorwaarden die kunnen leiden tot deze code wordt opgeslagen moet worden urgent beschouwd als ze de interne motor of het brandstofsysteem schade kunnen veroorzaken. Symptomen van een P2454 code kunnen zijn:

  • Verhoogde motortemperatuur
  • Hoger dan normaal transmissie temperaturen
  • Verminderde prestaties van de motor
  • overmatige zwarte rook uit de uitlaat
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • uitlaat lekkage
  • verstopte DPF druksensor buizen / slangen
  • open of kortgesloten circuit / s in de DPF druksensor schakeling
  • Defecte DPF druksensor
  • Diagnostic and Repair Procedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een digitale volt / ohmmeter, een fabrikant service manual, en een diagnostische scanner, zal worden verplicht om een ​​code P2454 diagnosticeren.

    Begin uw diagnose met een visuele inspectie van verwante kabelbomen en de aansluitingen. Inspecteer bedrading die is geleid dichtbij hete uitlaat componenten en / of gekartelde randen. Test dynamo, batterijspanning, en de batterij uiteinden op dit moment.

    U mag blijven op door de scanner en het ophalen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Zorg ervoor dat deze informatie naar beneden voor toekomstig gebruik te schrijven. Nu, verwijder alle opgeslagen codes en proefrit het voertuig. Met de DVOM, test de DPF druksensor. Raadpleeg dienst van de fabrikant voor instructies. De sensor moet worden vervangen als het niet voldoet aan de weerstand specificaties van de fabrikant.

    DPF druksensor toevoerslangen moeten worden gecontroleerd op verstoppingen en / of breuk als de sensor controles. Vervang de slangen indien nodig (hoge temperatuur siliconen slangen wordt aanbevolen).

    U kunt beginnen testsysteem circuits als voedingslijnen intact en de sensor operationeel. Alvorens te testen circuit weerstand en / of continuïteit (met DVOM) dienen alle bijbehorende regelaars. Open of kortgesloten circuits moeten worden gerepareerd of vervangen

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Reparatie uitlaat lekken voordat u deze code te diagnosticeren
  • Verstopt sensor poorten en verstopte sensorbuizen gemeenschappelijk
  • DPF druksensor slangen die zijn gesmolten of afgesneden moet worden omgeleid na vervanging
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2454 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2454 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2454 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2454

    X