P2452 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit

Home » OBD Codes » P2400-P2499 » P2452 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit

P2452 Diesel Particulate Filter Pressure Sensor “A” Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, welke middelen zij betrekking heeft op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Dodge, GMC, Chevrolet, Mercedes, VW, etc.). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model.

Als uw auto vertoont een dienst motor snel indicator, vergezeld van een code P2452, de powertrain controleren module (PCM) heeft een storing gedetecteerd in het elektrisch circuit van het roetfilter (DPF) druksensor die de aanwijzing A. Uiteraard heeft gegeven, moeten deze code worden ingediend in voertuigen die worden aangedreven door een dieselmotor.

de DPF ontworpen om negentig procent van koolstofdeeltjes (roet) van dieselmotoruitlaatgassen verwijderen. Roet wordt meestal geassocieerd met de zwarte rook die golven uit de uitlaat bij een dieselmotor onder snel accelereren. De DPF is opgenomen in een stalen behuizing die inline uitlaat een uitlaat of katalysator lijkt. Het is gepositioneerd vóór de katalysator en / of de NOx-vanger. Terwijl grote roetdeeltjes worden gevangen in de DPF element worden kleine deeltjes en andere (uitlaatgas) verbindingen doorgelaten. De DPF gebruikt een groot aantal elementaire verbindingen te controleren roet en toch laat de motoruitlaat passeren. Zij omvatten papier, metaalvezels, keramische vezels, siliconen wand vezels en cordieriet wand vezels.

Cordieriet is een soort van op ceramiek gebaseerde filtratie en het meest voorkomende type vezel gebruikt DPF toepassingen. Het relatief goedkoop en bezit uitstekende filtratiekarakteristieken. Helaas Cordieriet heeft problemen met smelten bij hoge temperaturen, waardoor deze gevoeliger storingen bij gebruik in passieve DPF-systemen.

De kern van elke DPF is het filterorgaan. Zoals motoruitlaat door het element worden grote roetdeeltjes gevangen tussen de vezels. Roet wordt verzameld, stijgt uitlaatdruk daarvan. Na een toereikende hoeveelheid roet wordt geaccumuleerd (en uitlaatdruk heeft geprogrammeerd graden bereikt), moet het filterelement worden geregenereerd zodat brachten uitlaatgassen te gaan die door de DPF.

Actief DPF-systemen worden automatisch gegenereerd. Met andere woorden, wordt de PCM geprogrammeerd injecteren chemicaliën (met inbegrip maar niet beperkt tot dieselbrandstof en AdBlue) in de uitlaatgassen op geprogrammeerde tijdstippen. Deze actie veroorzaakt een toename van de uitlaattemperatuur en brandwonden ingevangen roetdeeltjes; vrij te geven als ionen stikstof en zuurstof.

Een dergelijke werkwijze is toegepast bij passieve systemen DPF maar vereist input van de eigenaar en (in sommige gevallen) een gekwalificeerde reparatiewerkplaats. Wanneer de regeneratie is uitgevoerd, kan het uren duren. Andere passieve regeneratie vereisen dat de DPF uit het voertuig verwijderd en onderhouden met behulp van een gespecialiseerde machine die het proces en beschikt roetdeeltjes geschikte voltooid. Wanneer roetdeeltjes voldoende verwijderd, wordt het beschouwd DPF geregenereerd en uitlaatdruk dienovereenkomstig reageren.

Meestal DPF druksensor is aangebracht in de motorruimte van het DPF. Het controleert uitlaattegendruk vóór de DPF binnenkomt. Hierbij moeten (één of meer) siliconen slangen die zijn verbonden met de DPF (bij de ingang) en DPF druksensor.

Wanneer de PCM een uitlaat druktoestand die niet samenvallen doet opgave fabrikant of een elektrisch ingangssignaal van de DPF druksensor A die geprogrammeerde grenzen overschrijdt detecteert, een code P2452 worden opgeslagen en een voorziening machine binnenkort lamp verlicht

Symptomen &Severity

De voorwaarden voor het veroorzaken van deze code moet worden opgeslagen kan leiden tot interne motor of het brandstofsysteem beschadigd en moet onmiddellijk worden aangepakt. Symptomen van een P2452 code kunnen zijn:

  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat
  • Verminderde prestaties van de motor
  • Hogere motortemperatuur
  • hogere transmissie temperaturen
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:

  • De AdBlue reservoir leeg
  • Onjuiste AdBlue
  • Defecte DPF druksensor
  • verstopte DPF druksensor buizen / slangen
  • open of kortgesloten circuit / s in de DPF druksensor schakeling
  • Inefficiënte DPF regeneratie
  • uitgevallen actieve DPF regeneratiesysteem
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    A goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter, en de service van een fabrikant handleiding zal zijn nodig is om een ​​code P2452 diagnosticeren. Een infrarood thermometer kan ook van nut zijn.

    Ik begin meestal mijn diagnose met een visuele inspectie van verwante kabelbomen en de aansluitingen. Ik zou bijzondere aandacht besteden aan bedrading die wordt geleid in de buurt van hete uitlaat onderdelen en scherpe randen. Test de accu en uiteinden op dit moment en check dynamo.

    Vervolgens heb ik zou de scanner aan te sluiten en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik zou het noteren voor toekomstig gebruik. Het kan van pas komen als deze code blijkt intermitterend te zijn. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig.

    Als de code onmiddellijk teruggezet, controleer dan dat AdBlue aanwezig is (indien van toepassing) en dat het van het juiste type. De meest voorkomende oorzaak van deze code opgeslagen is onvoldoende AdBlue. Zonder de juiste type AdBlue het DPF wordt niet effectief geregenereerd, waardoor een toename van de uitlaatdruk.

    Raadpleeg dienst van de fabrikant voor instructies over hoe de DPF druksensor testen met de DVOM . Als de sensor niet voldoet aan de weerstand specificaties van de fabrikant, moet deze worden vervangen. Als de sensor lijkt, controleer op verstoppingen en / of breuk in de DPF druksensor toevoerslangen. Reinig of slangen te vervangen indien nodig. Hoge temperatuur siliconen slangen worden gebruikt.

    Als de sensor en operationele toevoerleidingen intact, beginnen met het testen installatiecircuits. Koppel alle bijbehorende regeleenheden voor de test weerstand en / of continuïteit van het DVOM. Repareren of vervangen geopend of kortgesloten circuits zoals nodig

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Als DPF druksensor slangen zijn gesmolten of gescheurd is, kan moeten ze worden omgeleid na vervanging
  • Raadpleeg de eigenaren / service manual om te zien of het voertuig is voorzien van een actief DPF regeneratiesysteem of passief systeem
  • verstopt sensorpoorten en verstopte sensorbuizen gemeenschappelijk
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2452 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X