P2413 Exhaust Gas Recirculation System Performance

Home » OBD Codes » P2400-P2499 » P2413 Exhaust Gas Recirculation System Performance

P2413 Exhaust Gas Recirculation System Performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation System Performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Dodge, GMC, Chevrolet, Mercedes, VW, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De aanwezigheid van een opgeslagen P2413 codemiddelen de aandrijflijn (PCM) een storing in het uitlaatgasrecirculatiesysteem heeft gedetecteerd (EGR) systeem.

Het EGR systeem gebruikt ODB-II uitgeruste voertuigen, is bedoeld om stikstofoxide in uitlaatgas te verminderen. Het bestaat uit een elektronisch gestuurde EGR klep die via een spanningssignaal van de PCM wordt geopend. Wanneer deze wordt geopend, een gedeelte van verbruikte motoruitlaatgassen mag de motor inductiesysteem waarbij overmatige NOx dampen worden verbrand als brandstof opnieuw in te voeren.

Er zijn twee basistypen van EGR systemen in moderne automobielen en lichte trucks. Ze zijn lineair en vacuüm diafragma. Elk type is ontworpen met meerdere openingen die elkaar snijden in een enkele kamer. Een van de openingen is voorzien van een plunjer die deze strak afsluit wanneer niet geboden open. De klep is geplaatst dat, wanneer de plunjer wordt geopend, kan door de uitlaat EGR kamer stroomt en voer de inlaatdoorgang / s. Dit wordt meestal bereikt met ofwel een EGR pompstengel of met een verlengde inlaatkanaal. De lineaire EGR wordt geopend via een of meer elektronisch gestuurde magneetklep / s die worden gecontroleerd door de PCM. Wanneer de PCM herkent een bepaalde motorbelasting, rijsnelheid, motortoerental en motortemperatuur (afhankelijk voertuigfabrikant), wordt de EGR-klep geopend om een ​​gewenste mate.

De vacuüm membraantype klep iets ingewikkelder, omdat deze gebruikmaakt van een elektronisch gestuurde magneetklep doorschakelen intake vacuüm op de EGR klep. De solenoïde wordt typisch voorzien intake vacuüm aan één (of twee) poorten. Wanneer de solenoïde wordt bestuurd geopend door de PCM wordt vacuum liet doorstromen en bereiken de EGR klep; openen van de klep in de gewenste mate.

Wanneer de EGR klep wordt geopend bevolen, de PCM controleert uitlaatgasrecirculatiesysteem prestaties met verschillende variërende werkwijzen. Sommige fabrikanten rusten hun voertuigen met een speciale EGR sensor. De meest voorkomende vorm van EGR sensor Delta procesterugkoppeling EGR (DPFE) sensor. Wanneer de EGR klep wordt geopend, uitlaatgassen stromen naar de sensor via hoge temperatuur siliconen slangen. Andere autofabrikanten gebruik veranderingen in spruitstukluchtdruk (MAP) en spruitstuk luchttemperatuur (MAT) EGR te monitoren.

Wanneer de PCM beveelt de EGR klep wordt geopend, als het de gewenste mate van inziet verandering in de EGR sensor of MAP / MAT sensor, een code P2413 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht

Symptomen &Severity

Dit is een emissie-gerelateerde code en kunnen op uw gemak worden aangepakt. Symptomen van een P2413 code kunnen omvatten:

  • Verminderd brandstofverbruik
  • De aanwezigheid van andere EGR codes
  • een opgeslagen code
  • Een verlichte storingsindicatielampje
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor enginecode omvatten:

  • Een defecte EGR sensor
  • Defecte MAP / MAT sensor
  • Bad EGR klep
  • Uitlaat lekkage
  • gebarsten of ingeklapte vacuümleidingen
  • openen of kortgesloten EGR of EGR voelerkring
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd controleren bulletins technische dienst (TSB) in uw specifieke auto. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    U ontvangt een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) nodig, een handbediende vacuümpomp (in sommige gevallen), en een voertuig service manual (of het equivalent) om een ​​code P2413 vast te stellen.

    ik meestal om mijn diagnostisch proces te beginnen met een visuele inspectie van het systeem gerelateerde bedrading en connectoren. Repareren of vervangen kortgesloten of open circuits, zoals vereist.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnose-aansluiting en op te halen alle opgeslagen foutcodes en beschikbare freeze frame data. Ik hou van deze informatie af, omdat het een grote hulp kan zijn als dit blijkt een intermitterende code te schrijven. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig om te zien of de P2413 wordt gereset.

    Houd er rekening mee dat dit soort code meerdere cycli schijf nodig om te resetten. Om vast te stellen dat je een lage EGR prestaties conditie hebben verholpen, moet u toestaan ​​dat de PCM om te gaan door middel van een zelftest procedure en voer OBD-II readiness-modus. Als de PCM modus ingaat bereid zonder code teruggesteld, wordt het systeem werkt zoals bevolen. Het voertuig wordt ook voorbereid op federaal mandaat uitstoot testen wanneer de PCM is in gereedheid modus.

    Als de code wordt gereset, raadpleeg dan het voertuig service manual om te bepalen met welk type EGR-systeem uw auto is voorzien.

    vacuüm membraan EGR klep testen:

    Sluit de scanner om de diagnosepoort en trek de datastroom. Het verkleinen van de datastroom alleen relevante gegevens weer te geven in een snellere respons opleveren. Sluit de handbediende vacuümpomp slang op de EGR vacuümpoort. Start de motor en laat deze stationair draaien met de versnellingsbak in park of neutraal. Met inachtneming van de relevante gegevens van de scanfunctie wordt langzaam bedienen de handbediende vacuümpomp. De motor moet afslaan van bovenmatige activering EGR bij stationair toerental en de juiste sensor / s moet de verwachte mate van variatie vertonen.

    Als de motor niet kraam met de vacuümpomp naar beneden getrokken, vermoedt dat u ofwel een defecte EGR klep of verstopte EGR passages. Verstopte EGR passages komen vaker voor bij hoge kilometerstand voertuigen. U kunt de EGR-klep te verwijderen en start de motor. Als de motor maakt een hard zuigend geluid en kraampjes, de EGR-klep is waarschijnlijk slecht. Als de motor shows geen verandering zonder dat de EGR vastgeschroefd, u waarschijnlijk EGR passages hebben verstopt. U kunt koolstof te verwijderen uit EGR doorgangen relatief eenvoudig op de meeste voertuigen.

    Linear EGR kleppen moeten worden bediend met behulp van de scanner, maar de test voor EGR passages is hetzelfde. Raadpleeg het voertuig service manual en gebruik de DVOM te testen weerstandsniveaus in de EGR-klep zelf. Als de klep blijkt te zijn binnen de specificaties, koppelt gerelateerde controllers en testsysteem circuits voor de weerstand en continuïteit

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • EGR klep mislukking is veel minder vaak voor dan verstopte kanalen of defecte EGR sensoren
  • De systemen voor EGR-gassen naar afzonderlijke cilinders leveren bijdragen aan ontsteking ontstekingsfout codes als passages verstopt
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2413 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X