P2293 Fuel Pressure Regulator 2 Prestatie

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2293 Fuel Pressure Regulator 2 Prestatie

P2293 Fuel Pressure Regulator 2 Prestatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Pressure Regulator 2 Prestaties

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Wat betekent dat?

de brandstof drukregelaar is verantwoordelijk voor het handhaven van een constante brandstofdruk. Sommige voertuigen hebben een brandstofdruk ingebouwd in de brandstof rail montage. Andere voertuigen met een returnless brandstoftoevoer, de regelaar een deel van de brandstofpompmodule binnenzijde van de tank.

returnless brandstofsystemen zijn computergestuurd en de brandstofpomp vermogen en feitelijke brandstofrail druk wordt bepaald door een brandstofdruksensor de rail die toepassingen de temperatuur van de brandstof naar de werkelijke druk te bepalen. De Motormanagementsysteem of motorfamilie (PCM / ECM) heeft vastgesteld dat de brandstofdruk geboden niet binnen specificaties brandstofdrukregelaar aangeduid met 2 en de DTC P2293 instellen

. Opmerking: Bij voertuigen met returnless brandstofsystemen met slechts een toevoerleiding – waarbij de brandstof niet terug te keren naar de tank, moet de brandstofdruk opgedragen en actuele waarden worden gecontroleerd met behulp van een geavanceerde scanner voor de controle van deze waarden. Als er andere codes zoals Lean o2 sensoren aanwezig met de P2293, moet de P2293 code eerst worden opgelost alvorens andere codes

Zie brandstofdrukregelaar motorcodes:.

  • P2294 Fuel Pressure Regulator 2 Controle Circuit
  • P2995 Fuel Pressure Regulator 2 Controle Circuit Low
  • P2296 Fuel Pressure Regulator 2 Controle Circuit hoog
  • Symptomen

    De symptomen van een P2293 DTC kunnen zijn:

  • Poor brandstofverbruik
  • Slechte acceleratie of hesistation
  • Andere codes kunnen aanwezig zijn zoals mager O2 sensoren
  • Check Engine Light verlicht (Malfunction Indicator Lamp)
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P2293 problemen code kunnen omvatten:

  • Fuel pompcapaciteit
  • openbare of geknepen brandstofleidingen / verstopt brandstoffilter
  • Defecte regelaar
  • Defecte brandstofdruksensor of elektrische bedrading
  • Mogelijke oplossingen

    Fuel druk – brandstofdruk kan worden gecontroleerd met behulp van een mechanische manometer aan de brandstofrail. Indien de brandstofdruk in de fabriek Specificaions, kan er een fout in de brandstofdruksensor geven onjuiste aflezingen de PCM / ECM zijn. Wanneer een brandstof druktest poort niet beschikbaar is, kan de brandstofdruk alleen worden gecontroleerd met behulp van een geavanceerde scanner of door splicing adapter armaturen in tussen de brandstofleidingen en brandstof rail.

    Benzinepomp – brandstofpomp uitgang wordt bepaald door de PCM / ECM en kan worden geregeld door een externe Brandstofbeheer computer. De brandstofpomp kan duty cycle gecontroleerde voertuigen met returnless brandstof systemen. Een geavanceerde scan tool kan nodig zijn om de uitvoer van deze soort brandstof systemen te controleren. Test de brandstofpomp voldoende vermogen door het plaatsen van de brandstofpomp bedrading. Sommige auto’s zijn niet toegankelijk gemakkelijk de brandstofpomp bedrading te testen. Controleer de accuspanning aan de positieve klem van de brandstofpomp met een digitale volt ohm meter in de hand volt schaal met de positieve draad in de voedingsleiding en de negatieve draad op een bekende goede grond met de sleutel in de aan of bedrijfsstand. De brandstofpomp voedingsdraad uitsluitend toegevoerde spanning tijdens starten van de motor of voertuig dat aandoening. Voltage weergegeven dat dicht bij de werkelijke accuspanning.

    Als er onvoldoende vermogen, vermoedt dat de bedrading naar de brandstofpomp en spoor terug om te bepalen of er een grote weerstand in de bedrading, losse draden of loose / vuile aansluitingen. Op brandstofretourleiding stijl pompen, kan de grond worden gecontroleerd met de DVOM ingesteld op ohmschaal met hetzij lood op de aarddraad en de andere leiding op een goed bekende aarde. Weerstand moet zeer laag zijn. Op returnless stijl brandstofsystemen, kan de trigger draad worden gecontroleerd met behulp van een grafische multimeter of oscilloscoop set om de duty cycle schaal. Typisch de duty cycle van de brandstofpomp computer zullen dubbel worden wat de computer opgedragen duty cycle naar het bevel van de PCM / ECM. Met de grafische multimeter of oscilloscoop, zal de positieve aansluitgeleider worden aangeboord de signaaldraad en de negatieve draad op een bekende goede grond, kan het nodig zijn om te bepalen welke draad correct door een fabriek bedradingsschema is. De werkelijke duty cycle moet ongeveer het dubbele van wat de PCM / ECM is indrukwekkend, als de duty cycle wordt getoond is de helft van het bedrag, de instellingen op de DVOM moet mogelijk worden aangepast aan de aard van de duty cycle tegemoet wordt getest.

    Fuel lijnen – Kijk voor fysieke schade of geknikt brandstofleidingen dat een beperking in de aanvoer of retour brandstofpomp lijnen zou veroorzaken. Het kan nodig zijn de brandstoffilter verwijderen om te bepalen of het brandstoffilter verstopt is en moet worden vervangen, moet het vrij in de stromingsrichting stroomt aangegeven met een pijl op het brandstoffilter. De voertuigen zijn niet uitgerust met brandstoffilters, en het filter op de inlaat van de brandstofpomp zelf, zal het nodig zijn de brandstofpompmodule verwijderen om te bepalen of er veel afval in de tank of het brandstoffilter is gebroken of geknepen die ook brandstoftoevoer naar de pomp kon beperken

    regelaar -. bij voertuigen met een rendement stijl brandstofsysteem, de regelaar meestal op de brandstofrail zelf. De brandstofdrukregelaar heeft gewoonlijk een vacuümleiding die mechanisch brandstof beperken afhankelijk van de hoeveelheid van vacuum door de motor geleverde. Controleer op beschadigde of losse zuigslangen aan de regelaar. Indien het vacuüm slang brandstof erin, kan de regelaar een interne lek een drukverlies zou veroorzaken. Gebruik van een niet-schadelijk klem, kan de slang worden afgeknepen nadat de brandstof drukregelaar – indien de brandstofdruk is groter bij een beperking van de retourzijde van de regelaar, kan de regulator schuld. Aan returnless systemen kan de brandstofdrukregelaar zich binnen de gastank op brandstofpompmodule en het kan nodig zijn om de brandstofpompmodule vervangen als een volledig samenstel.

    Brandstofdruksensor – Test de brandstofdruksensor door verwijdering van de connector en controle weerstand over de aansluitingen met de DVOM ingesteld op ohm schaal met de positieve en negatieve draad op een van de connectoren. Resistance moeten binnen fabrieksspecificaties. Controleer op referentiespanning naar de brandstofdruksensor met een fabriek schakelschema waaraan draden van stroom te bepalen om de sensor met de DVOM volt ingesteld op schaal met de positieve aansluitgeleider van de voedingsdraad en de negatieve draad op een bekende goede grond. Spanning moet ongeveer 5 volt, afhankelijk van het voertuig.

    Als de spanning buiten de specificaties, sporenelementen de bedrading terug om te bepalen of er teveel weerstand in de draad stroom aan de sensor. De signaaldraad kan worden gecontroleerd met de DVOM volt ingesteld op schaal met de positieve draad getapt in de signaaldraad en de negatieve draad op een goed bekende wegdek bij een voertuig en werkt. De weergegeven spanning moet overeenkomen met de fabrieksspecificaties afhankelijk van de buitentemperatuur en de temperatuur van de brandstof binnen de lijnen. De PCM / ECM converteert de spanning naar een temperatuur werkelijke brandstofdruk bepalen. Het kan nodig zijn om de spanning te controleren op PCM / ECM kabelboomconnector en te bepalen of er een spanningsverschil. Indien de spanning op de PCM / ECM is niet hetzelfde als de spanning aan de brandstofdruksensor weergegeven, kunnen er grote weerstand in de bedrading.

    Haal de PCM / ECM kabelboomconnector en brandstofdruksensor connector te controleren op grote weerstand met de DVOM ingesteld op ohmschaal met hetzij lood op elk uiteinde van de gordels. Weerstand moet zeer laag zijn, kan elke grote weerstand een fout in de bedrading of dat er een kortsluiting naar of gemalen aanwezig zijn. Zoek een kortsluiting naar het verwijderen van de PCM / ECM kabelboom kader van de DVOM volt ingesteld op schaal met de positieve draad op de pen voor de brandstof druksignaal en de negatieve draad op een bekende goede grond. Als de spanning gelijk aan of hoger referentie, kan er een kortsluiting naar en de bedrading moet terug te voeren om te bepalen of er een korte. Controleer op een kort naar massa door de DVOM de ohmschaal met hetzij lood op de signaaldraad aan het PCM / ECM kabelboomconnector en de andere leiding op een goed bekende aarde. Als er weerstand aanwezig, wellicht even te malen en de bedrading moet terug te voeren om te bepalen waar een kort naar massa.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2293 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X