P2292 Injector Stuurdruk Erratic

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2292 Injector Stuurdruk Erratic

P2292 Injector Stuurdruk Erratic

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Injector regeldruk Erratic

Wat betekent P2292 betekenen?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke aandrijflijn code en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Range Rover, BMW, Peugeot, Hyundai, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

wanneer een P2292 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een grillige mate van oliedruk in de hogedruk brandstofinspuiting systeem heeft vastgesteld.

Hoewel deze code voornamelijk gebruikt in high -pressure dieselinjectiesystemen, kan het ook worden gebruikt in voertuigen met benzine aangedreven motoren. De PCM controleert hogedruk injectie via een of meer brandstof druksensoren. Aangezien de diesel hogedruk-injectiesysteem wordt getimed en aangedreven middels cruciale motortiming componenten, kan overmatige injector stuurdruk aan dat een ernstige storing bestaat in de smering en / of timing mechanismen. Omstandigheden die leiden tot een opgeslagen code P2292 kan worden toegeschreven aan hetzij een mechanische toestand of een elektrische toestand.

Als de PCM steeds onvoldoende injector oliedruk detecteert, een code P2292 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) gaat branden. Meerdere ontstekingscycli (een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting

Een kenmerkende injectie stuurdruk ICP sensor.

Wat is de ernst van deze DTC?

voorwaarden die bijdragen aan een opgeslagen code P2292 zou kunnen resulteren in katastrofisch motorschade. Het is om deze reden dat deze code moet worden gecategoriseerd als ernstig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P2292 foutcode kunnen zijn:.?

  • Geen start voorwaarde
  • Overmatige rook uit de uitlaat
  • Eigen geluiden van motorruimte
  • Wat zijn enkele van de voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte Hogedrukinjectiesysteem drukschakelaar
  • Open of kortgesloten regelcircuits
  • Laag oliepeil
  • Lage oliedruk
  • Wat zijn enkele stappen P2292 het oplossen van problemen?

    Begin door ervoor te zorgen dat de motor is gevuld tot het juiste niveau met olie en dat er geen oliedruk en oliepeil lampen branden. Als dit het geval is, kan een handmatige olie drukproef in orde. Motortiming componenten worden beïnvloed door oliedruk. Hogedrukinjectiesysteem bewerking wordt bediend middels motortiming componenten. Als de motor de oliedruk laag is, kan de injectie timing negatief worden beïnvloed.

    U ontvangt een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie voertuig nodig hebben om nauwkeurig vast te stellen een code P2292.

    U kunt uzelf tijd besparen door te zoeken naar bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.

    Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.

    De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De toestand waarin de P2292 heeft doen opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.

    U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.

    Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is vervangen, verbrand of beschadigd.

    Gebruik DVOM om testspanning en aarde circuits op het injectiesysteem druksensor / s. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, controlesysteem zekeringen. Vervanging geblazen of op andere wijze defect zekeringen vereiste.

    Als spanning wordt gedetecteerd, test het corresponderende circuit op de PCM-stekker. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, vermoedt een open circuit tussen de desbetreffende sensor en PCM. Als de spanning er wordt ontdekt, vermoedt dat er een defect PCM of PCM fout in de programmering.

    Test de inspuitdruk sensor met de DVOM. Als het niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, beschouwen het defect.

  • Hoewel dit type code is genoteerd aan een aantal benzine aangewakkerd toepassingen, heb ik gezien dat uitsluitend tentoongesteld in diesel toepassingen waar een motor timing en / of smering probleem was opgetreden.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2292 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X