P228E Fuel Pressure Regulator 1 overtrof Learning Grenzen – te laag

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P228E Fuel Pressure Regulator 1 overtrof Learning Grenzen – te laag

P228E Fuel Pressure Regulator 1 overtrof Learning Grenzen – te laag

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Pressure Regulator 1 overtrof Learning Grenzen – te laag

Wat betekent P228E gemiddelde

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Volkswagen, GMC, Chevrolet, Cadillac, Ford, BMW, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

In mijn persoonlijke ervaring een P228E diagnosticeren, is het uitsluitend toegepast op diesel aangedreven voertuigen. Ook bedoeld dat de aandrijflijn (PCM) een tekort aan brandstofdruksensor spanning in de elektronische druk brandstofsensor / regelaar gedurende tijdvakken gedetecteerd wanneer de PCM geprobeerd adaptive learning carryout (of relearning) strategie.

De regulator betrokken waren aangeduid met 1. Systemen die gebruik maken van meerdere elektronische druk- brandstof regelaars vaak een numerieke aanduiding. De 1 kan ook verwijzen naar een bepaalde bank van de motor. Controleer de specificaties van de fabrikant voor het voertuig in kwestie. Hogedruk diesel injectiesystemen moet door bevoegd personeel.

De PCM (of een soort van geïntegreerde dieselbrandstof controller) bewaakt / regelt de elektronische brandstofinjectie drukregelaar. Met invoergegevens van de brandstofdruksensor (in de brandstofinjector rail), het PCM aanpast drukregelaar spanning constant wanneer de motor draait. spanning en geaarde accu signalen worden gebruikt om een ​​servomotor (in de brandstof drukregelaar) bepalen welke klep benutten om het gewenste brandstofdruk kan worden bereikt voor een bepaalde situatie bedient.

Wanneer spanning wordt verhoogd op het elektronische brandstofdrukregelaar servomotor, een klep geopend en brandstofdruk wordt verhoogd. Verminderde spanning op de servo veroorzaakt dat de klep sluiten en brandstofdruk wordt verlaagd. De brandstof drukregelaar en brandstofdruksensor worden meestal geïntegreerd in een enkele behuizing (één elektrische connector), maar kunnen ook afzonderlijke componenten.

Als werkelijke brandstofdrukregelaar 1 stuurschakeling spanning (druk) die niet binnen een bepaalde parameter tijdens een sessie kijken een P228E worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Een kenmerkende brandstofdrukregelaar:

Wat is de ernst van de DTC?

aangezien onvoldoende / hoge druk brandstof interne motor en de katalysator beschadigen en kan leiden tot diverse rijgedrag uitgiften code P228E moet worden aangemerkt als erge, ernstige.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P228E foutcode kunnen zijn:?

  • Geen start voorwaarde
  • ontstekingsfout codes en stationair regelsysteem codes kunnen ook begeleiden een P228E
  • Diminished brandstofverbruik
  • Delayed opstarten wanneer de motor koud is
  • de zwarte rook uit de uitlaatsysteem
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Motor niet juist getimede
  • Lage motoroliedruk
  • Defecte brandstofdruksensor
  • Defecte brandstof drukregelaar
  • Een kortgesloten of een open bedrading en / of aansluitingen in de brandstof drukregelaar stuurschakeling
  • Bad PCM of een PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P228E het oplossen van problemen?

    U moet een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig, om nauwkeurig vast te stellen een code P228E.

    U kunt uzelf tijd besparen door Sear ching voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.

    Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.

    De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De voorwaarde die P228E veroorzaakt worden opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.

    U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.

    Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is vervangen, verbrand of beschadigd.

    Gebruik DVOM om testspanning en aarde circuits op de elektronische brandstofregelaar (1) en brandstofdruksensor / s. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, controlesysteem zekeringen. Vervang geblazen of anderszins defecte zekeringen zoals vereist en test opnieuw.

    Als spanning wordt gedetecteerd, test het corresponderende circuit op de PCM-stekker. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, vermoedt een open circuit tussen de desbetreffende sensor en PCM. Als de spanning er wordt ontdekt, vermoedt dat er een defect PCM of PCM fout in de programmering.

    Test de brandstof drukregelaar en de brandstofdruksensor met de DVOM. Als een van hen niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, beschouwen het defect.

    Als de brandstof regulator (1) en de sensor / s lijken goed te functioneren, gebruik dan een handmatige brandstofdrukmeter aan de werkelijke brandstofdruk testen op de rail in een poging om de storing conditie te dupliceren.

  • Brandstofrail en bijbehorende onderdelen kunnen onder (zeer) hoge druk
  • voorzichtig bij het verwijderen van de brandstofdruksensor of brandstofdrukregelaar
  • Fuel druktesten moet worden gedaan met de contactsleutel in de sleutel op motor uit (KOEO) positie
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p228e te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p228e uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p228e definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p228e

    X