P2289 Injector controle te hoog – Motor uit

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2289 Injector controle te hoog – Motor uit

P2289 Injector controle te hoog – Motor uit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Injector controle te hoog -? Engine Uit

Wat betekent P2289 gemiddelde

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Range Rover, BMW, Peugeot, Hyundai, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

wanneer een P2289 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een overmatige mate van druk in de hogedruk brandstofinspuitsysteem heeft gedetecteerd, de motor uitgeschakeld.

Hoewel deze code voornamelijk toegepast in hogedruk dieselinjectiesystemen, kan het ook worden gebruikt in voertuigen met benzinemotoren. De PCM controleert hogedruk injectie via een of meer brandstof druksensoren. Aangezien de diesel hogedruk-injectiesysteem wordt getimed en aangedreven middels cruciale motortiming componenten, kan overmatige injector stuurdruk aan dat een ernstige storing bestaat in de smering en / of timing mechanismen. Omstandigheden die leiden tot een opgeslagen code P2289 kan worden toegeschreven aan hetzij een mechanische toestand of een elektrische toestand.

Als de PCM een overmatige mate van injecteurregeleenheid druk detecteert, een code P2289 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) gaat branden. Meerdere ontstekingscycli (een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting

Een kenmerkende injectie stuurdruk ICP sensor.

Wat is de ernst van deze DTC?

voorwaarden die bijdragen aan een opgeslagen code P2289 zou kunnen resulteren in katastrofisch motorschade. Het is om deze reden dat deze code moet worden gecategoriseerd als ernstig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P2289 foutcode kunnen zijn:.?

  • Geen start voorwaarde
  • Overmatige rook uit de uitlaat
  • Eigen geluiden van motorruimte
  • Wat zijn enkele van de voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte Hogedrukinjectiesysteem drukschakelaar
  • Open of kortgesloten regelcircuits
  • Laag oliepeil
  • Lage oliedruk
  • Wat zijn enkele stappen P2289 het oplossen van problemen?

    Begin door ervoor te zorgen dat de motor is gevuld tot het juiste niveau met olie en dat er geen oliedruk en oliepeil lampen branden. Als dit het geval is, kan een handmatige olie drukproef in orde. Motortiming componenten worden beïnvloed door oliedruk. Hogedrukinjectiesysteem bewerking wordt bediend middels motortiming componenten. Als de motor de oliedruk laag is, kan de injectie timing negatief worden beïnvloed.

    U ontvangt een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie voertuig nodig hebben om nauwkeurig vast te stellen een code P2289.

    U kunt uzelf tijd besparen door te zoeken naar bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.

    Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.

    De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De toestand waarin de P2289 heeft doen opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.

    U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.

    Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is vervangen, verbrand of beschadigd.

    Gebruik DVOM om testspanning en aarde circuits op het injectiesysteem druksensor / s. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, controlesysteem zekeringen. Vervanging geblazen of op andere wijze defect zekeringen vereiste.

    Als spanning wordt gedetecteerd, test het corresponderende circuit op de PCM-stekker. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, vermoedt een open circuit tussen de desbetreffende sensor en PCM. Als de spanning er wordt ontdekt, vermoedt dat er een defect PCM of PCM fout in de programmering.

    Test de inspuitdruk sensor met de DVOM. Als het niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, beschouwen het defect.

  • Hoewel dit type code is genoteerd aan een aantal benzine aangewakkerd toepassingen, heb ik gezien dat uitsluitend tentoongesteld in onder hoge druk inspuitsysteem toepassingen waar een afstelling van de motor probleem had plaatsgevonden.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2289 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X