P2281 Air Leak Tussen MAF en Throttle Body

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2281 Air Leak Tussen MAF en Throttle Body

P2281 Air Leak Tussen MAF en Throttle Body

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Air Leak Tussen MAF en Throttle Body

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Hoewel generieke mogelijk dat de specifieke reparatie stappen variëren, afhankelijk van merk / model. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Ram, Volvo, Ford, Porsche, Chevrolet, GMC, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als de auto een code P2281 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een mate van luchtstroming in de massa luchtstroom (MAF) sensor die niet bestaat in het gasklephuis is gedetecteerd.

opdat hedendaagse motoren presteren op maximale efficiëntie, lucht en brandstof moet exact worden geregeld. De brandstofpomp en brandstof injectoren brandstof voldoende aanbod en het gasklephuis (of gasklephuizen) maakt gedoseerde lucht naar de inlaat te voeren. De delicate lucht / brandstofmengsel moeten zorgvuldig worden gecontroleerd en aangepast; voortdurend. Hierbij moeten de PCM waaraan ook de motor sensoren zoals MAF, de spruitstukluchtdruk (MAP) -sensor, en het verwarmde zuurstofsensoren (HO2S).

Na vergelijken van de hoeveelheid lucht wordt getrokken in de MAF-sensor en de lucht wordt getrokken in de motor inlaatspruitstuk, wanneer de PCM dat beide de maximaal toelaatbare drempel voor variatie kan een code P2281 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) brandt. Meerdere cycli schijf met een storing kan vereist zijn voor MIL verlichting

Een typische MAF-sensor.

Wat is de ernst van deze DTC?

Een opgeslagen code P2281 zal waarschijnlijk gepaard gaan met ernstige rijgedrag symptomen. De omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code opslag moet snel worden verholpen als mogelijk

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P2281 foutcode kunnen zijn:.?

  • Ernstig verminderde prestaties van de motor
  • de motor kan uitschakeling bij versnelling
  • Backfires kan ook optreden bij acceleratie
  • Misfire codes kunnen begeleiden de P2281
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Torn of ingestort luchttoevoerbuis
  • Defecte MAP of MAF
  • PCV ontluchtingsbuis uit luchttoevoerbuis
  • PCM of programmeerfout
  • Wat zijn sommige stappen P2281 het oplossen van problemen?

    om een ​​code P2281, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie diagnosticeren nodig zal zijn.

    Als u uw bron van informatie over het voertuig kunt gebruiken om een ​​technische dienst bulletin (TSB) vinden dat overeenkomt met het jaar voertuig, merk, en het model; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden, zou het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    De motor moet in goede staat verkeren en geschikt voor het produceren voldoende vacuüm.

    Begin met het zorgvuldig controleren van de luchttoevoerleiding (MAF naar gasklephuis) knikken, barsten of tekenen van instorten. Wanneer afwijkingen worden geconstateerd, zijn de luchtinlaat buis worden vervangen door een OEM onderdeel.

    MAF codes begeleiden de P2281 Inspecteer de MAF-sensor hete draad ongewenste vuil. Als er stof aanwezig is op de hete draad is, volgen aanbevelingen van de fabrikant voor het reinigen van de MAF sensor. Gebruik geen chemicaliën of reinigingsmethoden die niet specifiek door de autofabrikant aanbevolen.

    Als de luchttoevoerbuis is goed functioneert, gebruikt de scanner (met het voertuig diagnose-aansluiting) om alle opgeslagen codes ophalen en pertinente freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Echter, als de code onmiddellijk wordt gezet, het invullen van de volgende stap van uw diagnose zal vereisen dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    Met de luchtinlaat pijp intact en de motor in goede werkende staat, volg de fabrikanten specificaties om de MAF testen en MAP sensoren met behulp van de DVOM. Indien beide sensoren functionele Gebruik de spanningsval methode testsysteem circuit.

  • een opgeslagen code P2281 wordt gewoonlijk hersteld door het herstellen van een gebarsten of gescheurde luchttoevoerbuis
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2281 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X