P2279 Intake Air System Leak

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2279 Intake Air System Leak

P2279 Intake Air System Leak

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Air System Lek

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische powertrain foutcode, die middelen die het heeft betrekking op alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig

Trouble code P2279 aangeeft dat luchtlekkage opgetreden in de ” Gedoseerd ” zijde van het inlaatspruitstuk. Er is lucht die het inlaatspruitstuk dan massa luchtstroom of MAP (manifold absolute druk) sensor zou voorstellen.

De motor heeft een massa luchtstroomsensor of MAP sensor (op sommige oudere modellen) te bepalen de hoeveelheid lucht die het inlaatspruitstuk. De massa luchtstroomsensor gebruikt een ” gloeidraad ” Voor dit doeleinde. De MAP sensor signaleert de druk in het verdeelstuk.

De motorregeleenheid (ECM) verwarmt de draad tot een vooraf bepaalde temperatuur. Het handhaaft deze temperatuur door het variëren van de spanning aan de hete draad volgens de hoeveelheid lucht die de draad. Deze variërende spanning fungeert als een signaal dat de hoeveelheid lucht die de draad.

Een inlaatluchttemperatuur sensor maakt het ECM te passen voor temperatuurveranderingen. De ECM past dan de inspuitijdstip om de brandstof / luchtverhouding te handhaven. De zuurstofsensor is een instrument dat wordt gebruikt voor bevestigen en onderhouden van de brandstof / luchtverhouding.

Wanneer de massa luchtstroom, de inlaatluchttemperatuur en de zuurstofsensor tonen een dispariteit een lek wordt herkend en de code P2279 ingesteld.

Lucht lekkage bij de luchtfilter of slangen die aan de massa luchtstroomsensor (MAF) of gasklephuis geen afbreuk doet. Het lek is aanwezig tussen de sensor massa luchtstroom of gasklephuis en het verdeelstuk.

Symptomen

Perslucht is een van de minst getolereerd problemen met een injectiemotor. De lucht / brandstofverhouding moeten nauwkeurig worden geregeld om goed te functioneren. Symptomen van een P2279 motorcode kan omvatten.

  • storingsindicatielampje (MIL) belichting met P2279 diagnostische code set
  • Stalling bij een halte
  • Idle ” jachten ” of een spanningspiek
  • Het ontbreken van de macht
  • Dode punten op de versnelling
  • ECM sets extra codes zoals de motor te missen in de nummer 1 cilinder
  • Motor ” pings ” als gevolg van het arme mengsel
  • Cherry rood uitlaatspruitstukken Buitensporig arm mengsel
  • gesisgeluid door de luchtlekkage
  • Verhoogde weerstand in de rembekrachtiging (harder pedaal )
  • Mogelijke oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze motor code kunnen omvatten:

  • lekkage tussen motorzijde massa luchtstroomsensor en lucht duct
  • Luchtkanaal lek motorzijde
  • lekkage bij inlaatluchttemperatuursensor
  • lekkage bij gasklephuis
  • inlaatspruitstuk barsten of lekken
  • verbroken of gebroken vacuümslang
  • Bad brandstofinjector afdichting op manifold
  • Lekkende brake booster vacuümslang
  • lekkage onder streepje aan vacuümafvalstoffentanks inrichting
  • Stuck PCV klep
  • Stuck carter vuldop
  • alles en alles wat met het inlaatspruitstuk waarden zou kunnen dit scenario.
  • Diagnostische en reparatieprocedures

  • Eerste start de motor en til de motorkap. Luister voor een fluitend geluid en traceren naar de bron. Repareren als dat nodig is. Een kachelslang aan uw oor werkt goed.
  • Voer een propaan test. Verwijder het mondstuk op een propaantoorts en plaats een rubberen vacuümslang. Begin bij de massa luchtstroom sensor en werk je weg naar het inlaatspruitstuk door het richten van een kleine hoeveelheid propaan om alle verdachte apparaten.
  • Er zal een dramatische verandering in de stationair toerental wanneer de bron van het lek zich bevindt.
  • Steek de propaan slang rondom de luchtkanalen in de aanloop naar het gasklephuis en inlaatspruitstuk.
  • Luisteren voor een interieur vacuümlek onder het dashboard. Gebruik geen propaan, gewoon luisteren. Vaak een van de vacuüm motoren voor de deuren de airconditioning behuizing los kwam.
  • LET OP: Wees voorzichtig bij het gebruik van onverlichte propaan om een ​​lek, wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade of letsel als dit voortvloeit uit het gebruik te vinden! Als u twijfelt over het gebruik van die moeten ook mogelijk: spuiten carb / stikken schoner op verdachte gebieden plaats. Of, bouw je eigen rookmachine. Er zijn alternatieven voor het gebruik van propaan.

    Als het lek is gevonden en gecorrigeerd, gebruik maken van een gemeenschappelijke code scanner om de code te wissen en de ECM.

    Deze code is geldig voor alle 1996-nieuwer voertuig, maar het lijkt voor te komen op Vauxhall, Saab, Honda, Acura en VW.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2279 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X