P2277 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Rich Bank 2 Sensor 3

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2277 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Rich Bank 2 Sensor 3

P2277 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Rich Bank 2 Sensor 3

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

O2 Sensor Signal Biased / Stuck Rich Bank 2 Sensor 3

Wat betekent dat?

Dit is een aandrijflijn generieke code, waardoor het alle OBD-II uitgeruste voertuigen, 1996-nieuwer. Auto merken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Hyundai, Ford, Jeep, Chevrolet, BMW, Kia, Holden, Dodge, etc. Echter, zullen specifieke stappen voor probleemoplossing variëren, afhankelijk van het voertuig.

Dit P2277 diagnostische (DTC) verwijst naar de postalytic omzetter O2 (zuurstof) sensor bank # 2, # 3 sensor. Dit bericht sensor wordt gebruikt voor het bewaken van de efficiëntie van de katalysator. De converter is de taak van de emissies uit de uitlaat te verminderen. Wanneer het signaal van de O2 sensor door de PCM wordt gedetecteerd dat vastzit rijk of voorgespannen rijke Deze DTC is ingesteld.

De P2277 DTC verwijst naar de tweede stroomafwaartse sensor (na de tweede katalysator), sensor # 3 op de bank # 2. Bank # 2 is de zijde van de motor die de # 1 cilinder bevat.

Deze code is in principe vertellen dat het signaal afgeven door de specifieke oyxgen sensor vastzit rijk (betekenend te weinig lucht in het uitlaatgas)

Een normale zuurstof O2 sensor. < br>

Symptomen

Hoogstwaarschijnlijk zult u geen rijgedrag problemen optreden aangezien dit niet sensor # 1. U zult merken storingsindicatielampje (MIL) verlichting. In sommige gevallen echter, kan de motor laat draaien ruwe

mogelijke oorzaken

De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:.

  • Verontreinigde of mislukte HO2S2 ( sensor 3)
  • HO2S2 bedrading / circuit probleem
  • De brandstofdruk onjuist
  • Defecte injector
  • Motor koelvloeistof lek
  • Defecte magnetische spoelklep
  • PCM mislukt
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    visueel de bedrading en aansluitingen voor corrosie, gewreven / geschuurd / gebogen draden, kabels kunnen verbogen / losse, verbrand uiterlijk en / of gekruiste draden. Repareren of vervangen indien nodig.

    Controleer uitlaat lekken of andere problemen, repareren als dat nodig is.

    Met behulp van een digitale volt ohm meter (DVOM) ingesteld op ohm, check kabelboomconnectoren voor resistentie . Vergelijk specificaties van de fabrikant. Vervang of repareer indien nodig.

    Als u toegang tot een geavanceerde scanner hebben, gebruiken om de sensor gegevens gemeten zoals gezien door de PCM (draaiende motor, bij normale bedrijfstemperatuur in gesloten lus modus). De achterste zuurstofsensor (HO2S) normaliter ziet een fluctuerende spanning tussen 0 & 1 volt, voor deze DTC zult u waarschijnlijk de spanning ” vastzittende ” op 1V. Toeren de motor moet spanning van de sensor om te veroorzaken (reageren).

    De meest gebruikelijke oplossingen voor dit DTC lijkt ofwel een afvoer luchtlek, een bedradingsprobleem met de sensor / bedrading of de sensor zelf . Als u de O2-sensor vervangen, koop een OEM één (fabrikant merk) voor de beste resultaten.

    Als u de HO2S zuurstof sensor te verwijderen, inspecteren op vervuiling van brandstof, motorolie en koelvloeistof.

    Andere ideeën het oplossen van problemen: Gebruik een brandstofdruk tester, controleer de brandstofdruk op de Schrader klep op de brandstofrail. Vergelijk aan fabrikanten specificatie. Controleer de magneetklep dampafvoer. Inspecteer brandstofinjectoren. Inspecteer koelpassages lekkage.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2277 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X