P2274 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Lean Bank 1 Sensor 3

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2274 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Lean Bank 1 Sensor 3

P2274 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Lean Bank 1 Sensor 3

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

O2 Sensor Signal Biased / Stuck Lean Bank 1 Sensor 3

Wat betekent dat?

Dit is een aandrijflijn generieke code, waardoor het alle OBD-II uitgeruste voertuigen, 1996-nieuwer. Auto merken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Mazda, Ford, VW, Mercedes Benz, enz. Echter, specifieke stappen voor probleemoplossing zal variëren afhankelijk van het voertuig.

Dit P2274 storingscode (DTC) verwijst naar de postalytic omzetter O2 (zuurstof) sensor banken # 1, # 3 sensor. Dit bericht sensor wordt gebruikt voor het bewaken van de efficiëntie van de katalysator. De converter is de taak van de emissies uit de uitlaat te verminderen. Wanneer het signaal van de O2 sensor door de PCM wordt gedetecteerd dat vast lean of voorgespannen lean Dit DTC is ingesteld.

De P2274 DTC verwijst naar de tweede stroomafwaartse sensor (na de tweede katalysator), sensor # 3 op de bank # 1. Bank # 1 de zijde van de motor die cilinder # 1 bevat.

Deze code is in principe je te vertellen dat het signaal gezet door de bijzondere oyxgen sensor zit vast mager (dat wil zeggen te veel lucht in de uitlaat)

Een typisch zuurstof O2 sensor:. < br>

Symptomen

Hoogstwaarschijnlijk zult u geen rijgedrag problemen optreden aangezien dit niet sensor # 1. U zult merken storingsindicatielampje (MIL) verlichting. .

  • Uitlaat lek in de buurt van O2 sensor: In sommige gevallen echter, kan de motor ruw

    mogelijke oorzaken

    De oorzaken voor deze DTC kunnen lopen

  • Verontreinigde of mislukte HO2S2 (Sensor 3)
  • HO2S2 bedrading / circuit probleem
  • Losse plaatsing van HO2S2
  • De brandstofdruk onjuist
  • Defecte injector
  • koelvloeistof lekkage
  • Defecte magnetische spoelklep
  • PCM mislukt
  • diagnose en herstel Procedures

    visueel de bedrading en aansluitingen voor corrosie, gewreven / geschuurd / gebogen draden, kabels kunnen verbogen / losse, verbrand uiterlijk en / of gekruiste draden. Repareren of vervangen indien nodig.

    Controleren op uitlaat lekkage, reparatie als dat nodig is.

    Met behulp van een digitale volt ohm meter (DVOM) ingesteld op ohm, check kabelboomconnectoren voor de weerstand. Vergelijk specificaties van de fabrikant. Vervang of repareer indien nodig.

    Als u toegang tot een geavanceerde scanner hebben, gebruiken om de sensor gegevens gemeten zoals gezien door de PCM (draaiende motor, bij normale bedrijfstemperatuur in gesloten lus modus). De achterste zuurstofsensor (HO2S) normaliter ziet een fluctuerende spanning tussen 0 & 1 volt, voor deze DTC zult u waarschijnlijk de spanning & ldquo; vast & rdquo; 0V. Toeren de motor moet spanning van de sensor om te veroorzaken (reageren).

    De meest gebruikelijke oplossingen voor dit DTC lijkt ofwel een afvoer luchtlek, een bedradingsprobleem met de sensor / bedrading of de sensor zelf . Als u de O2-sensor vervangen, koop een OEM één (fabrikant merk) voor de beste resultaten.

    Als u de HO2S zuurstof sensor te verwijderen, inspecteren op vervuiling van brandstof, motorolie en koelvloeistof.

    Andere ideeën het oplossen van problemen: Gebruik een brandstofdruk tester, controleer de brandstofdruk op de Schrader klep op de brandstofrail. Vergelijk aan fabrikanten specificatie. Controleer de magneetklep dampafvoer. Inspecteer brandstofinjectoren. Inspecteer koelpassages lekkage.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2274 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X