P2272 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Lean Bank 2 Sensor 2

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2272 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Lean Bank 2 Sensor 2

P2272 O2 Sensor Signal Biased / Stuck Lean Bank 2 Sensor 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

O2 Sensor Signal Stuck Lean Bank 2 Sensor 2

Wat betekent dat?

Dit is een generiek powertrain code, bedraagt, dus voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig.

P2272 foutcode heeft betrekking op de postalytic omzetter O2 (zuurstof) sensor banken # 1, # 2 sensor. Dit bericht sensor wordt gebruikt voor het bewaken van de efficiëntie van de katalysator. De converter & rsquo; s taak is om de emissies uit de uitlaat te verminderen. Wanneer het signaal van de O2 sensor door de PCM wordt gedetecteerd dat vast lean of voorgespannen lean Dit DTC is ingesteld.

De P2272 DTC verwijst naar stroomafwaartse sensor (na de katalysator), Opnemer # 2 op bank # 2. Bank # 2 is de zijde van de motor die niet cilinder # 1 bevat. Er kan een derde sensor stroomafwaarts, als dat is het probleem, een P2276 is ingesteld.

Deze code is in principe je te vertellen dat het signaal gezet door de bijzondere lambdasonde vastzit mager (dat wil zeggen te veel lucht in de uitlaat)

. Opmerking: Sommige fabrikanten, zoals Ford kan verwijzen naar dit als een katalysator Monitor Sensor, zelfde ding, andere naam. Dit DTC is zeer vergelijkbaar met P2197. Als u meerdere DTC codes, ze op te lossen in de volgorde waarin ze worden weergegeven.

Symptomen

Waarschijnlijk zult u geen rijgedrag problemen optreden aangezien dit niet sensor # 1. U zult merken storingsindicatielampje (MIL) verlichting. .

  • Uitlaat lek in de buurt van O2 sensor: In sommige gevallen echter, kan de motor ruw

    mogelijke oorzaken

    De oorzaken voor deze DTC kunnen lopen

  • Verontreinigde of mislukte HO2S2 (sensor 2)
  • HO2S2 bedrading / circuit probleem
  • Losse plaatsing van HO2S2
  • De brandstofdruk onjuist
  • Defecte injector
  • koelvloeistof lekkage
  • Defecte magnetische spoelklep
  • PCM mislukt
  • diagnose en herstel Procedures

    visueel de bedrading en aansluitingen voor corrosie, gewreven / geschuurd / gebogen draden, kabels kunnen verbogen / losse, verbrand uiterlijk en / of gekruiste draden. Repareren of vervangen indien nodig. Dit zou een goed idee zijn om visueel te controleren de bedrading voor alle sensoren.

    Controleren op uitlaat lekkage, reparatie als dat nodig is.

    Met behulp van een digitale volt ohm meter (DVOM) set met ohm, cheque draadbundel (s) voor resistentie. Vergelijk specificaties van de fabrikant. Vervang of repareer indien nodig.

    Als u toegang tot een geavanceerde scanner hebben, gebruiken om de sensor gegevens gemeten zoals gezien door de PCM (draaiende motor, bij normale bedrijfstemperatuur in gesloten lus modus). Kijken naar de bank 2, sensor 2 lezen. De achterste zuurstofsensor (HO2S) normaliter ziet een fluctuerende spanning tussen 0 & 1 volt, voor deze DTC u & rsquo; ll waarschijnlijk zien de spanning & ldquo; vast & rdquo; 0V. Toeren motor moet de sensor en rsquo veroorzaken; s spanning om veranderingen (reageren)

    De meest gebruikelijke oplossingen voor dit DTC lijkt ofwel een afvoer luchtlek, een bedradingsprobleem met de sensor / bedrading of zijn. sensor zelf. Als u de O2-sensor vervangen, koop een OEM één (fabrikant merk) voor de beste resultaten.

    Als u de HO2S zuurstof sensor te verwijderen, inspecteren op vervuiling van brandstof, motorolie en koelvloeistof.

    Andere ideeën het oplossen van problemen: Gebruik een brandstofdruk tester, controleer de brandstofdruk op de Schrader klep op de brandstofrail. Vergelijk aan fabrikanten specificatie. Controleer de magneetklep dampafvoer. Inspecteer brandstofinjectoren. Inspecteer koelvloeistof passages op lekken.

    Er kunnen technische dienst bulletins (TSBs) die gelden voor uw merk en model met betrekking tot deze problemen code, contact op met uw dealer dienst afdeling of online bron tot enige specifieke TSBs vinden dat van toepassing op uw auto.

    Diagnostic video

    Hier is een video die betrekking heeft op een Ford O2 sensor circuit test. Case hier is een Mercury Sable 2005 met P2270 code (zelfde DTC maar voor de bank 1 versus bank 2), zou een vergelijkbare procedure voor andere merken / modellen. We zijn niet verbonden met de producent van deze video aangesloten: //