P2263 turbocompressor / Supercharger Boost System Performance

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2263 turbocompressor / Supercharger Boost System Performance

P2263 turbocompressor / Supercharger Boost System Performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

turbocompressor / Supercharger Boost System Performance

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische powertrain foutcode , welke middelen heeft betrekking op alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig.

Deze code heeft betrekking op een probleem met het brandstoftoevoersysteem of storing turbocharger boostsysteem. Beide systemen hebben een direct effect op de prestaties van elkaar.

foutcode P2263 ingesteld wanneer het verschil uitlaatdruk (hetzij kleiner of groter is dan de vooraf bepaalde drempelwaarde) wordt herkend door de Motormanagementsysteem (PCM).

Het OBD-foutcode P2263 is generiek van aard en omvat alle voertuigen die zo zijn ingericht. Dit is niet om te zeggen dat alle voertuigen tentoonstellen van deze code dezelfde diagnose en reparatie procedure zal hebben.

Deze code is het gebruikelijk om benzine- en dieselmotoren gelijk. Diagnose aan een diesel is ingewikkelder omdat er meer mogelijke bestanddelen leidt tot het falen. Normaal gasmotoren hebben de neiging om strikt te leunen in de richting van de turbocompressor en zijn componenten.

Controleer de technische dienst bulletins op uw specifieke model. Aanhoudende problemen van deze aard zullen in deze bulletins worden aangepakt, samen met aanbevolen reparatie procedure van de fabrikant.

doen om het aantal mogelijkheden en de mate van complexiteit, een scanner en service handleiding nodig zijn voor een juiste diagnose op een diesel .

Om je manier van denken te helpen bij de diagnose van een dieselmotor-Houd in gedachten dat diesels zijn ‘vieze’ in dat ze een groot deel van ‘roet’, die klompen passages in de uitlaatgasstroom te produceren. Brandstof- injectiesysteem werkt bij zeer hoge druk die in potentie zijn eigen problemen maken heeft.

Een diesel heeft twee oliepompen, een lagedruk van de toegepaste componenten en een hoge druk (3700 psi ) om de brandstof injectoren onder druk. De brandstofdruk zelf draait in de buurt van 26.000 PSI aan de compressie druk te overwinnen

Symptomen

De symptomen van een P2263 motor code kunnen zijn:.

Benzinemotoren :

  • de motor zal traag voelen en gebrek aan versnelling
  • de boost druk zal lager dan normaal vallen
  • Unusual geluiden kunnen worden gehoord van onder de motorkap
  • Diesel motoren:

  • de witte of zwarte rook kan worden gezien uit de uitlaat
  • het gebrek aan kracht en RPM zal niet bereikt de hogere limieten
  • De motor mag niet worden gestart
  • De motor kan schommelen in een niet-actieve, die gevaarlijk kunnen zijn
  • mogelijke oorzaken

    de ervaring dicteert dat een inspectie van de turbo zal opduiken het probleem het merendeel van de tijd. Turbochargers hebben veel upgrades, zoals keramische lagers en verbeterde materialen moesten hun levensduur te verhogen, maar ze zijn nog steeds de meest problematische van motoronderdelen.

    De combinatie van hoge temperaturen en belachelijk hoge toerentallen zijn een recept voor een kortere levensduur van de meeste onderdelen van de motor.

    In de loop der jaren heb ik geconstateerd dat gebroken slangen of losse slangklemmen waardoor belangrijke impuls lekken oorzaak deze code aan te stellen.

  • de turbocharger mogelijk mislukt
  • De boost druksensor mislukt
  • wastegate storing
  • Gestopte katalysator
  • Defecte inspuitdruk (IPC)
  • Defecte uitlaattegendruk Sensor
  • reparatieprocedures

  • Controleer alle slangen op scheuren of losse klemmen.
  • Controleer de olietoevoer lijn naar de turbo. Kijk voor eventuele lekken die de oliestroom naar het lager zou kunnen vertragen.
  • Controleer de wastegate voor een goede beweging. Controleer het sluit helemaal los van de bedieningsarm handmatig verplaatsen van open naar gesloten.
  • Verwijder de turbo en controleer Lagerafdichting op lekkage. Olie in de turbo aan weerszijden geeft een lager defect. Draai de turbo met de hand. Het moet gemakkelijk te draaien.
  • Controleer de uitlaatzijde van de turbo voor cokes waarvan de schoepen verhindert correct functioneert. In sommige gevallen kan de turbo worden gereinigd.
  • Probeer de turbo as naar voren en achteren bewegen. Geen speling aanwezig moeten zijn. Kijk naar de zijkanten van de turbo en kijk of de schoepen zijn het slaan van de behuizing.
  • Vervang de turbo als een van de bovengenoemde defecten aanwezig zijn.
  • Op een diesel visueel op de injector druk sensor. Trek de stekker van de sensor. Eventueel olie aanwezig is vervangen sensor.
  • Plaats de scan tool. Draai de sleutel op en maak een notitie van de IPC spanning. Het moet ongeveer 0,28 volt. Start de motor. Nu is de spanning moet hebben verhoogd 1 volt tot 1,38 bij een stationair draaien. De spanning moet toenemen met een toename RPM.
  • Controleer de EGR druksensor lijn voor corrosie of vervuiling waardoor een verstopping. Controleer de elektrische connector.
  • Met draaiende motor controleer de intake boost druksensor voor een nog signaal op de scan tool. Inspecteer de elektrische connector losheid of verbogen.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2263 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X