P2257 Secundaire Air Injection System Control “A” Circuit Low

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2257 Secundaire Air Injection System Control “A” Circuit Low

P2257 Secundaire Air Injection System Control “A” Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Secondary Air Injection System Control A Circuit Low

Wat betekent P2257 betekenen?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, BMW, Ford, Dodge, Saab, Range Rover, Jaguar, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Wanneer een P2257 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) lage spanning op de secundaire luchtinjectie control aangeduid als “a” circuit gedetecteerd. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek de “A” locatie te bepalen voor de applicatie.

In het hart van het secundaire luchtinjectiesysteem ofwel een riem aangedreven of elektrische pomp. De pomp injecteert omgevingslucht in het uitlaatsysteem behoeve van uitstoot. Hittebestendig zijn op silicium gebaseerde slangen gebruikt om de pomp met koele omgevingslucht leveren. De lucht wordt gefilterd voordat deze via de luchtfilterhuis of externe inlaathuis speciaal ontworpen voor de secundaire luchtinspuitsysteem getekend.

Omgevingslucht wordt in het uitlaatsysteem via hoge temperatuur silicium en staal gepompt lijnen in het uitlaatgas uitlaatpijpen en unidirectionele controlekleppen verbonden poorten zijn aangebracht in elke afvoerslang om condensatie te voorkomen dat de pomp en een storing veroorzaakt; deze kleppen niet regelmatig.

De PCM controles secundaire luchtinjectie pomp volgens motortemperatuur, motortoerental, gasklepstand, etc. factoren variëren voertuigfabrikant.

wanneer de PCM een zekere spanning op de secundaire luchtinjectiesysteem stuurcircuit “a” dat onvoldoende is, wordt een code P2257 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) brandt. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting

Secundaire lucht injectie onderdelen:.

Wat is de ernst van deze DTC?

voorwaarden die bijdragen aan een opgeslagen code P2257 zou kunnen resulteren in het voortgezet luchtinjectie pomp beschadigen. Het is om deze reden dat deze code moet worden gecategoriseerd als ernstig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P2257 foutcode kunnen zijn:.?

  • Secundair luchtinspuitsysteem uitgeschakeld
  • Geen duidelijke symptomen kunnen worden tentoongesteld
  • Eigen geluiden van motorruimte
  • Wat zijn een aantal van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Kapotte zekering / s
  • Open of kortgesloten regelcircuits
  • Open of kortgesloten pompmotor
  • Defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P2257 het oplossen van problemen?

    U zal een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie voertuig om nauwkeurig een code P2257 nodig vast te stellen.

    U kunt uzelf tijd besparen door te zoeken naar de service bulletins technische ( TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.

    Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.

    De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De toestand waarin de P2257 heeft doen opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.

    U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.

    Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is vervangen, verbrand of beschadigd.

    Gebruik DVOM secundaire luchtinjectiesysteem stuurspanning te controleren op het juiste connectorpen. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, controlesysteem zekeringen. Vervanging geblazen of op andere wijze defect zekeringen vereiste.

    Als spanning wordt gedetecteerd, test het corresponderende circuit op de PCM-stekker. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, vermoedt een open circuit tussen de desbetreffende sensor en PCM. Als de spanning er wordt ontdekt, vermoedt dat er een defect PCM of PCM fout in de programmering.

  • Voertuigen in extreem koude klimatologische omstandigheden hebben vaak last van secundaire lucht injectiepomp mislukking uit bevroren condensatie
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2257 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X