P2248 O2 Sensor Reference Voltage performancebank 2 Sensor 1

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2248 O2 Sensor Reference Voltage performancebank 2 Sensor 1

P2248 O2 Sensor Reference Voltage performancebank 2 Sensor 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

O2 Sensor Reference Voltage performancebank 2 Sensor 1

Wat betekent P2248 betekenen?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Honda, Ford, Mazda, VW, Mercedes-Benz, Audi, Hyundai, Acura, BMW, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.

een opgeslagen code P2248 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een elektrische spanning die buiten de normale verwachte bereik van prestaties voor de stroomopwaartse O2 sensor voor de motor bank twee sensor 1 naar een heeft gedetecteerd upstream sensor Bank2 betrekking op de oever van de motor die het nummer een cilinder bevat.

de motor lucht brandstofverhouding voor elke motor bank wordt bewaakt door de PCM via gegevensinvoer van opgewarmde afvoerlucht zuurstof sensors. Elke zuurstofsensor is opgebouwd volgens een zirkoondioxide aftastelement in het centrum van een geventileerde behuizing. Kleine elektroden (meestal platina) bevestig het aftastelement om voedingsdraden in de zuurstofsensor kabelboom connector en de connector pluggen in het controller area network (CAN) waarbij de zuurstofsensor bedrading verbonden met de PCM connector.

Elke zuurstofsensor is geschroefd (of noppen) in een uitlaatpijp. Het is gesitueerd dat het aftastelement is nabij het midden van de pijp. Zoals brachten uitlaatgassen verlaten de verbrandingskamer (via het uitlaatspruitstuk) en verder door het uitlaatsysteem (zoals katalysatoren), stromen zij via zuurstofsensoren. Uitlaatgassen voert de zuurstofsensor door middel van speciaal ontworpen ventilatiegaten in de behuizing en swirl rond het waarneemelement. Wervelende lucht wordt aangezogen door verbindingsdraad holten in de sensorbehuizing waar een kleine ruimte in het midden vullen. De lucht (in de kleine kamer) wordt vervolgens verwarmd. Deze krachten de zuurstofionen produceren energie die door de PCM als spanning wordt herkend.

Variaties tussen het aantal zuurstofionen in de lucht (getrokken in de O2 sensor), en het aantal zuurstofmoleculen in de uitlaat, veroorzaakt zuurstofionen in de O2 sensor stuiteren van een platinalaag naar de andere, zeer snel en herhaaldelijk. De stijgende zuurstofionen schakelen tussen platina lagen variaties in zuurstof uitgangsspanning plaatsvinden. De PCM ziet deze variaties in zuurstofsensor uitgangsspanning veranderingen in uitlaatsystemen zuurstofconcentratie. Spanningssignaal uitgangssignalen van zuurstofsensoren lager als er meer zuurstof in het uitlaatgas (arm mengsel) en groter is wanneer er minder zuurstof in het uitlaatgas (rijk mengsel) is.

Als de PCM een elektrische spanning in de zuurstofsensor referentiespanningsketen dat buiten het normale verwachte bereik van prestaties, een code P2248 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. De meeste voertuigen zullen vereisen meerdere ontsteking cycli (met een falen) voor de MIL verlichting

Een typisch zuurstof O2 sensor.

Wat is de ernst van de DTC

Een onregelmatige spanning in de O2 sensor referentiespanningsketen? kan leiden tot verminderde brandstofverbruik en een vermindering van de prestaties van de motor. Een code P2248 moet worden gecategoriseerd als ernstig en verholpen zo snel mogelijk

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P2248 foutcode kunnen zijn:.?

  • Diminished brandstofverbruik
  • Minder motorprestaties
  • Opgeslagen misfire codes of lean / rich uitlaat codes
  • service engine binnenkort lamp verlichting
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Blown O2 sensor zekering
  • Defecte zuurstofsensor / s
  • Verbrand, geschuurd, gebroken, of niet aangesloten bedrading en / of aansluitingen
  • Wat zijn enkele stappen P2248 het oplossen van problemen?

    U ontvangt een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie voertuig om nauwkeurig een code P2248 nodig vast te stellen.

    U kunt uzelf tijd besparen door te zoeken naar technische dienst bulletins (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig repliceren (jaar, merk, model, en de motor), en symptomen ex hibited. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.

    Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.

    De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De toestand waarin de P2248 heeft doen opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.

    U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.

    Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is vervangen, verbrand of beschadigd.

    Gebruik DVOM te testen O2 sensor spanning aan de betreffende verbindingspen (bij de sensor). Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, controlesysteem zekeringen. Vervanging geblazen of op andere wijze defect zekeringen vereiste.

    Als spanning wordt gedetecteerd, test het corresponderende circuit op de PCM-stekker. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, vermoedt een open circuit tussen de desbetreffende sensor en PCM. Als de spanning er wordt ontdekt, vermoedt dat er een defect PCM of PCM programmeerfout

    Om O2 sensoren te testen. Start de motor en laat deze op de normale bedrijfstemperatuur bereiken. Laat de motor stationair draaien (met de versnellingsbak in neutraal of park). De scanner met het voertuig verbonden diagnosepoort, acht zuurstofsensor invoergegevens aan de datastroom. Beperk de omvang van de datastroom alleen relevante gegevens op te nemen en u krijgt een snellere respons te krijgen.

    Als de zuurstof sensoren normaal functioneren, spanning op pre zuurstofsensoren fietst continu tussen 1 en 900 millivolt eens de PCM komt closed loop. Post sensoren bekijken loopt tussen 1 en 900 millivolt ook, maar ze zullen vestigen op een gegeven moment en relatief stabiel) vergeleken met pre sensoren). Zuurstofsensoren die niet fietsen adequate wijze gebrekkig worden beschouwd als de motor in goede staat.

  • Een gesprongen O2 sensor zekering niet de oorzaak van een opgeslagen code P2248, maar een reactie op een aantal Type van kortsluiting in het circuit
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2248 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X