P2229 Atmosferische druksensor “A” Circuit High

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2229 Atmosferische druksensor “A” Circuit High

P2229 Atmosferische druksensor “A” Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Luchtdruk Sensor A hoog

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische code ( DTC) en normaliter van toepassing op OBD-II-voertuigen. Voertuigen beïnvloed kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Chevy, Mazda, Volvo, Acura, Honda, BMW, Isuzu, Mercedes Benz, Cadillac, Hyundai, Saab, Ford, GMC, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar , merk, model en aandrijflijn configuratie.

de meeste ECM (engine control module) afhankelijk van een variërende hoeveelheid metingen nauwkeurig over een motor een optimale lucht-brandstofverhouding. & Quot; optimale ” lucht / brandstofverhouding wordt de ” stoechiometrische ” mengsel, 14,7 delen lucht enerzijds brandstof. Enkele waarden de ECM monitoren het brandstofmengsel houden aangezien stoichiometrische mogelijk zijn, maar niet beperkt tot: luchtstroom, koelmiddeltemperatuur motortoerental, belastingvraag, atmosferische temperatuur, etc. Sommige motormanagementsystemen meer vertrouwen op inname en atmosferische druk om het mengsel te optimaliseren.

Niet te vergeten deze systemen gebruiken minder sensoren om vergelijkbare resultaten te bereiken, voor zover als brandstof beheer / efficiëntie toch betrokken. Gewoonlijk worden BAP (barometerluchtdruk) sensoren gebruikt wanneer MAP (Manifold absolute druk) sensoren zijn ook aanwezig. BAP worden gebruikt om de atmosferische druk te meten. Deze waarde is integraal brandstofmengsels bepalen, omdat de ECM behoeften atmosferische drukken vergelijken inlaatspruitstuk druk om nauwkeurig in te stellen het brandstofmengsel volgens de chauffeurs zal de operator. Altitude is een belangrijke factor om te overwegen bij de diagnose van BAP. Afhankelijk van uw locatie, kunnen uw symptomen actief verergeren of verbeteren, vooral als u vaak pendelen door de bergachtige gebieden

Als er een brief is opgenomen in beschrijving van een OBD2 foutcode (in dit geval ” A “)., de meeste keren het zal zijn om Pinpoint iets specifieks (dat wil zeggen verschillende banken, sensoren, circuits, connectoren, enz.) over het systeem waarin je werkt binnen. In dit geval zou ik zeggen dat het is om te bepalen welke sensor u werkt. Heel wat tijden, zullen er meerdere barometrische sensoren om ervoor te zorgen nauwkeurige metingen. Ook, te correleren tussen sensoren om brandstof management te ondersteunen en niet te vergeten het helpt vinden gebreken binnen de sensoren of de circuits. Dat gezegd hebbende, raadpleegt u de service handleiding voor specifieke details over de brief van de specificaties van uw auto.

P2229 wordt door de ECM als het detecteert een hoge elektrische waarde / lezen in de barometrische druk (BAP) & quot set ; A ” sensor of het is keten (s)

een luchtdruksensor.

Wat is de ernst van deze DTC?

ernst zal matig hoog hier. Leest, een zekere gevoel van urgentie nodig heeft om efficiënte motorwerking te handhaven worden toegepast. Anytime een storing kan rechtstreeks van invloed zijn zeer belangrijke waarden zoals lucht / brandstof-verhoudingen, en is actief aanwezig is, moet je niet gebruik van uw voertuig, om eventuele schade aan de motor te voorkomen. Na dat gezegd, als je hebt gereden het voertuig sinds de storing actief is, maak je geen zorgen te veel, bent u waarschijnlijk prima. Groot om mee te nemen, indien onbeheerd, deze fout kan dure schade interne motor in de toekomst veroorzaken.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P2229 foutcode kan zijn onder andere:

  • Het gebrek aan motorvermogen en prestaties (of beperkte)
  • motor verwarring
  • Abnormaal motorgeluid (s)
  • Fuel geur
  • Daling in het brandstofverbruik
  • Verminderde gashendel responsiviteit
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    Oorzaken hiervoor P2229 code kunnen omvatten:

  • Defecte of beschadigde BAP (barometerluchtdruk) sensor
  • Defecte of beschadigde elektrische connector
  • bedradingskwestie (bijvoorbeeld het open, korte, corrosie)
  • Electrical korte (intern of mechanisch)
  • Losse elektrische aansluiting
  • Heat schade
  • Mechanische storing die de veranderde BAP lezingen
  • ECM (Engine control Module) uitgave
  • Wat zijn enkele stappen P2229 het oplossen van problemen?

    Basic Step # 1

    Zoek de BAP (barometerluchtdruk) sensor op uw specifieke voertuig. De locatie van deze sensoren aanzienlijk mijn ervaring tot het vinden van de juiste sensor van allergrootste belang moet worden gevarieerd. Eenmaal gelegen Controleer de BAP sensor voor enige fysieke schade. Mogelijke problemen kan afhangen van de locatie zodat omgeving take sensor te houden (d.w.z. hoge hittegebieden, motortrillingen blootgesteld aan elementen / straatvuil, etc.).

    Basic Step # 2

    Zorg ervoor dat de connector van de sensor zelf goed zit om een ​​goede elektrische verbinding te verzekeren. Vooral als de sensor op de motor, kan deze onderhevig zijn aan trillingen die ertoe kunnen leiden verbindingen losraken of fysiek beschadigen.

    Let op: zorg ervoor dat u niet vergeten om de batterij los te koppelen voordat sensors loskoppelt. Afhankelijk van het voertuig / system / sensor je zou kunnen leiden tot beschadiging van elektrische spikes als je deze stap vergeten. Dat gezegd hebbende, als je hier ongemakkelijk voelt of fundamentele elektrische kennis niet hebben beperkt, ik zou je aanraden slepen / uw voertuig rijden om uw gerenommeerde reparatie-inrichting.

    Basic Stap # 3

    Om het even wat belemmerend de sensor? Het zou kunnen veroorzaken onjuiste atmosferische drukwaarden. Nauwkeurige metingen zijn een integraal onderdeel voor een optimale prestaties van de motor in deze brandstof management systemen.

    Basic Stap # 4

    Met behulp van uw multimeter en gewapend met gewenste elektrische waarden voor de barometrische luchtdruk sensor. U moet de connector los te koppelen van de sensor zelf om de toegang tot de pinnen te krijgen. Zodra u het te kunnen zien, volg fabrikant specifieke diagnostische procedures met de gewenste waarden en te vergelijken. Iets uit het specifieke bereik zal een defecte sensor aan te geven. Vervang deze na een passende re + re procedures.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2229 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2229 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2229 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2229

    X