P2210 NOx Sensor Heater Sense Circuit Low Bank 1

Home » OBD Codes » P2200-P2299 » P2210 NOx Sensor Heater Sense Circuit Low Bank 1

P2210 NOx Sensor Heater Sense Circuit Low Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

NOx Sensor Heater Sense Circuit Low Bank 1

Wat betekent dat?

Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot, Mercedes-Benz, Sprinter, VW, Audi, Ford Dodge, Ram, jeep, enzovoort

NOx (stikstofoxiden) sensoren worden voornamelijk gebruikt voor de uitstoot systemen in dieselmotoren. Hun primaire gebruik is op te sporen NOx-waarden uit de uitlaat na het branden in de verbrandingskamer. Het systeem recycleert dan zijn deze met behulp van verschillende methoden. Gezien de barre omgeving van deze sensoren, zijn ze samengesteld uit een combinatie van keramiek en een bepaald type zirkoniumoxide.

Een van de ondergang emitteren NOx in de atmosfeer is dat het smog en / of zuur kan veroorzaken regen soms. Het niet voldoende controleren en aan te passen NOx-niveau zou resulteren in een significant effect op de sfeer rond ons en de lucht die we inademen. De ECM (motorregeleenheid) bewaakt continu de NOx-sensoren aanvaardbare emissieniveaus van uitlaatgassen van het voertuig te waarborgen.

De motorregeleenheid (ECM) in staat is stikstofoxide en stikstofdioxide gassen berekenen (NOx) met de data verkregen uit de stroomopwaartse en stroomafwaartse zuurstofsensoren van het voertuig samen met de NOx-sensormetingen. De ECM doet dit om reguleren van de NOx-waarden uit je uitlaat voor milieu-emissie redenen. De Bank 1 bedoelde in deze foutcode is de motor bank die de # 1 cilinder bevat

P2210 is het beschreven als & quot code;. NOx-sensor Heater Sense Circuit Low Bank 1 “. Deze code verschijnt wanneer de ECM een probleem heeft gedetecteerd met het productieniveau van deze aftastketen. De niveaus van lezingen uit de genoemde circuit zijn gewoon te laag zijn voor de gewenste specificaties.

Dieselmotoren met name de productie van een aanzienlijke hoeveelheid warmte, dus zorg ervoor dat u altijd laat het systeem afkoelen voordat werken op elk onderdelen van het uitlaatsysteem.

Een voorbeeld van NOx-sensor (in casu voor GM voertuigen):

Wat is de ernst van deze DTC?

Als de foutcodes worden genegeerd en die er niet waren geen actie gemaakt te herstellen zou kunnen leiden tot katalysator falen. Als de symptomen en oorzaken van deze foutcodes onbeheerd worden achtergelaten, kan dit leiden tot verdere complicaties voor uw auto, zoals consistente stalling en een verminderde brandstofverbruik. Als u merkt dat een van de mogelijke symptomen in de onderstaande lijst, is het sterk aan te raden om het te laten controleren door een professional.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

Symptomen van een P2210 diagnostische code kunnen zijn:

  • Intermitterend stalling
  • de motor start niet wanneer warm
  • verminderde prestaties van de motor
  • bij het accelereren, kan er een sissend en / of aarzeling
  • zijn de motor zou kunnen lopen arm of rijk te worden op de bank # 1 uitsluitend
  • Wat zijn enkele van de voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken hiervoor P2210 NOx-sensor code kunnen omvatten:?

  • Katalysator defect
  • Onjuiste brandstofmengsel
  • de koelvloeistoftemperatuursensor defect
  • het verdeelstuk luchtdruksensor kapot
  • Er zijn problemen de massa luchtinlaat sensor
  • de brandstofinjectie onderdeel defect
  • De brandstof drukregelaar is verbroken
  • Er waren ontsteking misfires
  • Er zijn lekt uit het uitlaatspruitstuk, flexibele slang valbuis of een ander uitlaatgasbestanddeel
  • Broken zuurstofsensoren
  • Wat zijn P2210 diagnose en probleemoplossing stappen?

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is om de Technical service Bulletins (TSB) onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.

    Geavanceerde diagnostische stappen worden zeer specifiek voertuig en kan eisen dat de eigenen geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.

    Basic Step # 1

    De eerste stap moet altijd de codes te wissen en opnieuw scannen van het voertuig. Als geen van de DTC (diagnostische code) komen op als actief meteen, breng dan het voertuig voor een lange multi-stop testrit om te zien of ze opnieuw verschijnen. Als slechts één van de codes worden geactiveerd door de ECM (engine control module), blijven de diagnostische voor die specifiek is.

    Basic Step # 2

    Vervolgens moet u de uitlaat te controleren voor eventuele lekkages. Roet rond scheuren en / of pakkingen van het systeem is een goed teken van een lek. Daarmee moet worden aangepakt, meestal een uitlaatpakking vrij eenvoudig te vervangen. Een volledig afgesloten uitlaat is een integraal onderdeel van het betrokken zijn bij uw uitlaatsysteem sensoren.

    Basic Stap # 3

    Via een infrarood temperatuur pistool, kunt u de temperatuur van de uitlaatgassen de gaten te houden voor en na de katalytische converter. Je zal dan moeten de resultaten aan de specificaties van de fabrikant te vergelijken, dus verwijzen naar de specifieke service handleiding voor deze.

    Basic Stap # 4

    Als de katalysator temperatuur in overeenstemming met de specificaties, draai je focus naar de elektrische installatie die betrokken zijn bij deze sensoren. Begin met harnas en connector van de bank 1 NOx-sensor. Vaak zijn deze gordels hebben de neiging om te kraken en falen te wijten aan de nabijheid van extreme temperaturen van de uitlaat. Repareer beschadigde draden door solderen van de aansluitingen en verwarm ze krimpen. Controleer ook zuurstof sensoren bij de bank 1 zodat ze niet beschadigd, wat mogelijk kan veranderen NOx lezingen downstream. Herstel eventuele connector niet het maken van voldoende aansluitingen of niet goed vergrendeld.

    Dit artikel is strikt voor uitsluitend informatieve doeleinden en de technische gegevens en service bulletins voor een bepaald voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2210 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2210 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2210 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2210

    X