P20DB Uitlaat nabehandeling Fuel Supply Controle Stuck Open

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P20DB Uitlaat nabehandeling Fuel Supply Controle Stuck Open

P20DB Uitlaat nabehandeling Fuel Supply Controle Stuck Open

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Uitlaat Nabehandelingstechnologie Fuel Supply Controle Stuck Open

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van VW, Audi, Mercedes Benz, Ford, Mitsubishi, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

een opgeslagen code P20DB in diesel aangedreven voertuig betekent dat de aandrijflijn (PCM) geen spanning in het brandstoftoevoersysteem stuurschakeling voor het uitlaatgasnabehandelingssysteem heeft gedetecteerd.

de uitlaatgasnabehandelingssysteem (ook wel selectieve katalysatorsysteem reductiesysteem) wordt gebruikt om de mogelijkheden van het uitlaatsysteem katalysatorsysteem te vergroten. Zij kan bestaan ​​uit een of meer van deze onderdelen; diesel- oxidatiekatalysator, roetfilter reductant injectiesysteem, ammoniakslip katalysator, en stikstofoxide (NOx) te houden.

Het reductiemiddel injectiesysteem bestaat gewoonlijk uit ten minste één reductiemiddel injector reductiemiddel brandstofopslag tank en hogedruk reductiemiddel brandstofleidingen. Een hoge-druk pomp wordt elektronisch gewoonlijk gelegen in het reservoir of in de brandstoftoevoerleiding. Het ligt binnen de schakeling die deze toevoerpomp regelt dat een storing is waargenomen wanneer een P20DB wordt opgeslagen.

oa uitlaatgasnabehandelingssysteem (EAS) zijn verantwoordelijk voor het inspuiten van reductiemiddel verbinding / dieseluitlaatgassen vloeistof (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via een geautomatiseerd fluïdumopslag- en injectiesysteem. Tijdsprecieze DEF injecties verhogen de temperatuur van de verschillende filterelementen en laat ze efficiënter uit te voeren. Inbrengen DEF in het katalysatorsysteem bevordert filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden in de atmosfeer.

De EAS en katalysatorsystemen worden bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller ( die samenwerkt met het PCM). De besturingsinrichting bewaakt de reductant vloeistofinjectie systeemdruk, O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen.

Als de PCM geen spanning de besturingsschakeling voor de EAS brandstofpomp, een code P20DB worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.

Wat is de ernst van deze DTC?

Een opgeslagen code P20DB moet worden als ernstig en zo snel opgelost als mogelijk. Het EAS-systeem kan worden beschadigd als gevolg van de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code P20DB worden opgeslagen.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P20DB problemen code kunnen zijn:

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat voertuig
  • Verlaging van brandstofverbruik
  • Andere EAS / SCR gerelateerde codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • slechte EAS toevoer brandstofpomp
  • Defecte EAS brandstofdruksensor
  • open of kortgesloten bedrading in de EAS brandstoftoevoerleiding regelcircuit
  • Onvoldoende DEF de EAS reservoir
  • Bad EAS controller / PCM of programmeert fout
  • Wat zijn enkele stappen P20DB het oplossen van problemen?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) , en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om een ​​code P20DB vast te stellen.

    De technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk, en het model; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden, kon behulpzaam diagnostische informatie opleveren.

    ik mijn diagnose beginnen met een visuele inspectie van de EAS bedrading en stekkers. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.

    I zou blijven door de stekker van de scanner in het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Beschouw het schrijven van deze informatie neer voor het wissen van de codes. Test rijden met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.

    Als de PCM komt bereidheid modus op dat moment, de code intermitterend en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, het invullen van de volgende stap van uw diagnose zal vereisen dat u zoeken in uw voertuig informatiebron diagnostische stroomdiagrammen connectorpen-out overzichten, uitzicht Connectorzijde, alsmede als component testprocedures en specificaties te verkrijgen.

    Gebruik DVOM te testen (spanningsval) over alle EAS brandstoftoevoersysteem gronden. Ga verder met het testen van de stroomtoevoer naar de EAS-besturingssysteem. Test zekeringen bij de schakeling geladen foutieve diagnose te voorkomen. Als de geschikte stroom (accuspanning) en gemalen circuits worden ontdekt, gebruikt de scanner de EAS brandstofpomp en testuitgang besturingsschakeling spanning geactiveerd. Als de spanning onvoldoende is, test de EAS brandstofpomprelais. Indien geen ingangsspanning wordt gedetecteerd, vermoeden dat de controller slecht of is een programmeerfout ervaren. Als de ingangsspanning is aanwezig op het relais met uitgangsspanning niet wordt gedetecteerd, vermoeden dat het relais slecht.

    Als de EAS voedingsspanning uitgangsschakeling binnen parameters gebruiken DVOM de EAS brandstofdruk testen sensor en brandstofpomp. Als een van deze onderdelen niet voldoet aan de specificaties voldoen aan de fabrikant, vermoeden dat het is mislukt.

  • Vergeet niet de grond circuits wanneer spanningsval testen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p20db te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p20db uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p20db definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p20db

    X