P20D3 Uitlaat nabehandeling Fuel Injector “B” Controle Circuit Low

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P20D3 Uitlaat nabehandeling Fuel Injector “B” Controle Circuit Low

P20D3 Uitlaat nabehandeling Fuel Injector “B” Controle Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Uitlaat Nabehandelingstechnologie Fuel Injector B Controle Circuit Low

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes Benz, Sprinter, GMC, Chevrolet, Ford, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als diesel aangedreven voertuig een code P20D3 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) onvoldoende spanning in het bedieningscircuit voor de uitlaatgasnabehandeling brandstofinjector is gedetecteerd, aangeduid als B. de aanduiding B geeft aan dat meerdere reductiemiddel injectoren gebruikt .

de uitlaatgasnabehandelingssysteem (ook wel selectieve katalysatorsysteem reductiesysteem) wordt gebruikt om de mogelijkheden van het uitlaatsysteem katalysatorsysteem te vergroten. Zij kan bestaan ​​uit een of meer van deze onderdelen; diesel- oxidatiekatalysator, roetfilter reductant injectiesysteem, ammoniakslip katalysator, en stikstofoxide (NOx) te houden.

oa uitlaatgasnabehandelingssysteem (EAS) zijn verantwoordelijk voor het inspuiten van reductiemiddel verbinding / AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via een geautomatiseerd fluïdumopslag- en injectiesysteem. Inbrengen DEF in het katalysatorsysteem bevordert filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden in de atmosfeer.

De EAS en katalysatorsystemen worden bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller ( die samenwerkt met het PCM). De besturingsinrichting bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen. DEF injectie moet worden uitgevoerd op het juiste tijdstip en nauwkeurig meten teneinde een uitlaat temperatuur die binnen aanvaardbare grenzen te houden en verontreinigende filtratie optimaliseren.

Als de PCM onvoldoende spanning op het bedieningscircuit voor de EAS brandstofinjector, een code P20D3 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.

Wat is de ernst van deze DTC?

Een opgeslagen code P20D3 moet worden als ernstig en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Het EAS-systeem kan worden beschadigd als gevolg van de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code P20D3 worden opgeslagen.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P20D3 problemen code kunnen zijn:

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat voertuig
  • Verlaging van brandstofverbruik
  • Andere EAS / SCR gerelateerde codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • slechte EAS brandstofinjector
  • open of kortgesloten circuits in de EAS brandstofinjectie besturingsschakeling
  • Onvoldoende DEF de EAS reservoir
  • slechte EAS controller / PCM of programmering fout
  • Wat zijn enkele P20D3 stappen voor probleemoplossing?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om diagnosticeren een code P20D3.

    de technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk, en m odel; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden, kon behulpzaam diagnostische informatie opleveren.

    ik mijn diagnose beginnen met een visuele inspectie van de EAS bedrading en stekkers. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.

    I zou blijven door de stekker van de scanner in het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Beschouw het schrijven van deze informatie neer voor het wissen van de codes. Test rijden met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.

    Als de PCM komt bereidheid modus op dat moment, de code intermitterend en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, het invullen van de volgende stap van uw diagnose zal vereisen dat u zoeken in uw voertuig informatiebron diagnostische stroomdiagrammen connectorpen-out overzichten, uitzicht Connectorzijde, alsmede als component testprocedures en specificaties te verkrijgen. U kunt ook gebruik maken van uw voertuig iformation bron om pin-point de exacte locatie van EAS injector A.

    Met de DVOM om te testen (spanning) van de stroomtoevoer naar de EAS-besturingssysteem. Test zekeringen bij de schakeling geladen foutieve diagnose te voorkomen. Als de geschikte stroom (accuspanning) en gemalen circuits worden ontdekt, gebruikt de scanner de EAS brandstofinjector (solenoïde) en test uitgangsbesturingsketen spanning geactiveerd. Als de spanning onvoldoende is, vermoeden dat de controller slecht of is een programmering fout opgetreden.

    Als de uitgangsspanningschakeling binnen parameters gebruiken DVOM de EAS brandstofinjector betrokken testen. Als de injector niet voldoet aan de specificaties voldoen aan de fabrikant, vermoeden dat het is mislukt.

  • De EAS injector is gewoon een elektromagnetische basis injector die sprays reductiemiddel vloeistof in de uitlaat
  • Don ’t vergeet grond circuits wanneer spanningsval testen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p20d3 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X