P20A5 reductor Purge regelklep Stuck Gesloten

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P20A5 reductor Purge regelklep Stuck Gesloten

P20A5 reductor Purge regelklep Stuck Gesloten

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

reductor Purge regelklep Stuck Closed

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische code (DTC) en geldt voor veel OBD-II dieselvoertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Chevrolet, GMC, Ford, Mitsubishi, VW, Sprinter, Audi, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

OBD-II foutcode P20A5 en voorschriften P20A0, P20A1, P20A2, P20A3 en P20A4 geassocieerd met reductiemiddel purge regelklep circuit. Deze schakeling wordt ook wel de AdBlue systeem (DEF).

Het doel van het reductiemiddel purge regelklep schakeling een signaal aan stroomregelmodule (PCM) of de motorregeleenheid (ECM ) als referentiepunt te bepalen wanneer het reductiemiddel pomp nodig om stroming te keren en het zuiveren DEF systeem. Dit proces wordt gebruikt om te helpen bij het omzetten overgebleven uitlaatdeeltjes in onschadelijke gassen. Het DEF systeem is ontworpen om schadelijke NOx gassen om te zetten in stikstof, kooldioxide en water om het milieu te beschermen.

Als de PCM of ECM een vastzittende gesloten reductor purge regelklep detecteert, wordt code P20A5 worden ingesteld en de check engine lampje gaat branden

Een monteur.

Wat is de ernst van de DTC?

de ernst van deze code normaal matig, maar P20A5 kan ernstiger zijn als schadelijke gassen worden uitgestoten uit de uitlaat waarvan een veiligheidsprobleem wordt die onmiddellijke aandacht vereisen

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P20A5 foutcode kunnen zijn:.?

  • Slechte prestaties van de motor
  • Een verminderde brandstofverbruik
  • ‘motor controleren licht verlichte
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    oorzaken hiervoor P20A5 code kunnen omvatten:

  • Defecte reductiemiddel purge regelklep
  • Defecte of d amaged bedrading
  • Losse of defecte regeleenheid aardingstrip
  • gecorrodeerde, beschadigd of losse connector
  • Zekering of smeltveiligheden kunnen verbinding (indien van toepassing)
  • Defecte PCM of ECM
  • Wat zijn enkele stappen P20A5 het oplossen van problemen?

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    De tweede stap is om alle componenten gekoppeld aan de reductor purge regelklep circuit en de uitstraling voor de hand liggende te lokaliseren lichamelijke schade. Op basis van het specifieke voertuig, kan het systeem DEF verschillende onderdelen een elektrisch aangedreven pomp reductiemiddel, spoelklep, druksensor, geïntegreerd niveausensor, temperatuursensor, systeem verwarmers, filters, een elektrisch gestuurde injector reductiemiddel en een reservoir omvatten. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en verbindingen naar alle componenten, inclusief de PCM of ECM. Raadpleeg de specifieke technische gegevens van het voertuig om te zien of een zekering of een zekering-able link in het circuit is opgenomen.

    Geavanceerd Steps

    De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en eisen dat de eigenen geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. In deze situatie kan een drukmeter ook nodig zijn de probleemoplossing ondersteunen.

    Spanningcontroles

    De referentiespanning en het aanvaardbare bereik kan variëren afhankelijk van het specifieke voertuig en de schakeling configuratie. Specifieke technische gegevens omvatten het oplossen van problemen charts en de juiste volgorde te volgen helpen u met een nauwkeurige diagnose te stellen.

    Als dit proces identificeert de afwezigheid van een stroombron of gemalen, kan de continuïteit tests nodig zijn om de integriteit van controleren de bedrading, connectoren en andere componenten. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Weerstand of geen continuïteit een indicatie foutieve bedrading die open of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen. Een continuïteitstest van de PCM of ECM aan het frame van de bruikbaarheid in de bodem geen riemen en aarddraden bevestigen. De aanwezigheid van resistentie is een indicatie van een slecht contact of mogelijke corrosie.

    Wat zijn gewone reparaties voor deze code?

  • reductor spoelregeling vervangen afsluiter
  • Cleaning corrosie van connectors
  • repareren of vervangen van defecte bedrading
  • Het vervangen van defecte zekering of zekering-staat link (indien van toepassing)
  • repareren of vervangen van defecte gemalen banden
  • knipperend of vervangen PCM of ECM
  • Common fout

  • reductor purge regelklep vervangen geassocieerd DEF componenten, de PCM of ECM wanneer defecte bedrading veroorzaakt deze code om set te zijn.
  • Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om het probleem te verhelpen met uw reductor spoelregeling klepcircuit foutcode. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p20a5 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p20a5 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p20a5 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Natuurlijk hebben wij de voorkeur allereerst te proberen de oorzaak van de foutcode te verhelpen maar soms is de enige oplossing de DTC functie van p20a5 definitief uit te schakelen.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p20a5