P206F Inlaatspruitstuk Tuning (IMT) Valve Stuck Gesloten Bank 2

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P206F Inlaatspruitstuk Tuning (IMT) Valve Stuck Gesloten Bank 2

P206F Inlaatspruitstuk Tuning (IMT) Valve Stuck Gesloten Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Inlaatspruitstuk Tuning (IMT) Valve Stuck Gesloten Bank 2

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen (DTC) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes Benz, Audi, Chevrolet, GMC, Sprinter, Land Rover, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

een opgeslagen code P206F betekent dat de aandrijflijn (PCM) een inlaatspruitstuk tuning (IMT) klep die vastzit gesloten motor bank twee heeft gedetecteerd. Bank 2 heeft betrekking op de oever van de motor die het nummer een cilinder bevat.

Inlaatspruitstuk afstemming bedoeld voor beperking en controle inlaatlucht, nu het spruitstuk individuele poorten. Niet alleen is het volume van de inlaatlucht geregeld door de IMT, een wervelende beweging wordt ook aangemaakt. Deze twee factoren helpen bij het efficiënter brandstof verstuiving. Elke inlaatspruitstuk poort is voorzien van een metalen flap; niet anders dan de gasklep. Een enkele as loopt van het ene uiteinde van het verdeelstuk (per motor bank) naar de andere en door het midden van elke poort. De metalen flappen zijn aan de as die wordt ingeschakeld (licht) van kracht openen en sluiten van de kleppen verbonden.

De IMT as wordt aangedreven door de PCM. Sommige systemen maken gebruik van een elektronisch via vacuümsysteem van actuatoren (kleppen). Andere systemen gebruiken elektronische motor in werking flap beweging. De PCM stuurt de geschikte spanningssignaal en IMT opent en sluit de klep / s om de gewenste mate. De PCM controleert werkelijke kleppositie om te bepalen of het systeem naar behoren werken.

Als de PCM detecteert dat de IMT klep vast gesloten, wordt een code P206F worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) verlicht . MIL verlichting kunnen meerdere ontsteking cycli vereisen met een storing

Een voorbeeld van een inlaatspruitstuk tuning (IMT) ventiel.

Wat is de ernst van de DTC?

IMT systeemstoring kan een negatieve invloed brandstofefficiëntie en, in zeldzame gevallen, omvatten hardware in een verbrandingskamer wordt getrokken. Omstandigheden die hebben geleid tot een code P206F opgeslagen moet snel worden verholpen als mogelijk

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P206F foutcode kan omvatten.?:

  • Diminished brandstofverbruik
  • Minder motorprestaties
  • Lean of rijk uitlaat codes
  • Er zijn geen symptomen bij allen kunnen worden tentoongesteld
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Binding of losse IMT flappen
  • Defecte IMT actuator (ventiel)
  • vacuümlektest
  • open of kortgesloten draden of connectors
  • defecte PCM of PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P206F het oplossen van problemen?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om de diagnose een code P206F.

    U kunt uw bron van informatie over het voertuig te gebruiken om een ​​technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, make lokaliseren, en modelleren; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    Stap 1

    De bron van het voertuig diagnostische informatie en DVOM te testspanning, gemalen en signaalschakelingen op het juiste IMT klep.

    Stap 2

    Gebruik DVOM de juiste IMT klep testen volgens de specificaties van de fabrikant. Componenten welke test binnen de maximaal toelaatbare parameters niet moet ondeugdelijk beschouwd.

    Stap 3

    Als de IMT klep functioneel gebruik DVOM te testen en uitgangssignaal circuits van de zekering paneel en PCM. Koppel alle controllers alvorens de DVOM voor het testen.

  • Kan IMT kleppen, koppelingen en bussen zijn typisch ten grondslag aan IMT verwante codes.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p206f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X