P2068 Brandstof niveau sensor “B” Circuit High

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2068 Brandstof niveau sensor “B” Circuit High

P2068 Brandstof niveau sensor “B” Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

brandstofniveausensor ” B ” Circuit Hoge Input

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

De brandstofniveausensor (zender) zich in de brandstoftank gewoonlijk integraal met de brandstofpompmodule. Meestal kunnen ze niet worden vervangen zonder het vervangen van de brandstofpomp module, al zijn er uitzonderingen. Er is een vlotter bevestigd aan een arm die langs een weerstand die is geaard aan de tank, frame of een speciale aardschakeling. Spanning wordt toegevoerd aan de zender en de grond pad verandert met brandstofniveau. Hoeveel spanning is afhankelijk van het systeem, maar 5 volt is niet ongebruikelijk.

Aangezien de veranderingen in het brandstofniveau, de vlotter beweegt de arm en verandert de weerstand op de massa, die de spanning signaal varieert. Dit signaal kan reizen naar een brandstofpomp computer module of rechtstreeks op het instrumentenpaneel module. Afhankelijk van het systeem, kan de brandstofpomp computer module alleen toezicht houden op de weerstand op de massa en vervolgens relais het brandstofniveau informatie aan het instrumentenpaneel. Wanneer het brandstofniveau signaal naar de brandstofpompmodule (of instrumentenpaneel module of PCM (Motormanagementsysteem)) gaat boven 5 volt voor een bepaalde tijd, wordt de module controleert het brandstofpeil circuit zal deze foutcode op te nemen.

Zie een voertuigspecifieke reparatiehandboek om de locatie van de & quot bepalen; B ” . Circuit

Zie ook brandstofniveausensor B circuit foutcodes zijn onder andere:

  • P2065 brandstofniveausensor ” B ” Circuit Storing
  • P2066 brandstofniveausensor ” B ” Circuit Range / performance
  • P2067 brandstofniveausensor ” B ” Circuit Low Input
  • P2069 brandstofniveausensor ” B ” Circuit Intermitterend
  • Symptomen

    De symptomen van een P2068 DTC kunnen omvatten:

  • Mil (storingsindicatielampje) verlichting
  • Brandstofmeter abnormaal fluctueren of lees lege of volle
  • Fuel licht kan verlichten en geluid alarm
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken van een P2068 code omvatten:

  • het signaalcircuit om de brandstof afzender open of kortgesloten met B + (batterijspanning)
  • de begane circuit open of aardpad vermoedelijk hoge weerstand door roest of geen aarding riem op de brandstoftank
  • Beschadiging van de brandstoftank kan probleem brandstofniveau stroomcircuit
  • Er is een open weerstand brandstof hendel sensor geaard
  • mogelijk defecte instrumentenpaneel
  • Minder is waarschijnlijk de mogelijkheid dat de PCM, BCM, of Brandstofpomp computer module is mislukt
  • Mogelijke oplossingen

    benzinepomp afzenders normaal gesproken gaan de levensduur van de brandstofpomp. Dus als je deze code aanwezig te hebben, doe een visuele inspectie van de brandstoftank en de kabelboom. Kijk voor schade aan de tank aangeeft impact die de brandstofpomp of de afzender kan hebben beschadigd. Op ontbrekende aardingstrip of verroeste grond waar de brandstoftank is geaard aan het frame. Controleer op schade aan de bedrading connector. Reparatie als nodig is. Zoek uit wat voor soort systeem dat u hebt en controleer of spanning naar de brandstofniveausensor aanwezig bij de brandstofpomp kabelboom is. Zo niet, herstel de onderbreking of kortsluiting in de bedrading.

    doen van een spanning valtest op grond circuit kan bepalen of er een hoge weerstand pad in de grond circuit. U kunt dit doen door een voltmeter en verbinden van één leiden tot de batterij massapool en de andere aan de brandstofniveausensor grond op de tank. Draai de sleutel op (bij voorkeur de motor moet draaien). Idealiter moet 100 millivolt of minder (0,1 volt). Iets dicht bij 1 volt geeft een actueel probleem of ontwikkeling probleem. Reparatie / reinigen van de brandstofniveausensor grond als nodig. Het is niet onmogelijk dat het combi-instrument intern of op de printplaat is mislukt (indien van toepassing). Deze zijn zeer moeilijk voor de leek om te testen. Maar als je toegang tot een schakelschema moet je in staat zijn om het cluster te verwijderen en zie de beschadigde circuit als het zich op de printplaat, maar anders moet je een scanner die met het instrumentenpaneel communiceren nodig hebben.

    een eenvoudige manier om het brandstofniveau circuit te testen is een goede grond om de brandstofniveausensor verschaffen bij de brandstoftank connector. Met de sleutel op de brandstofmeter moet gaan naar het ene uiterste of het ander. de aardpad volledig verwijderd moet de meter om de tegenovergestelde veroorzaken. Als de meter reageert, weet je de bedrading die levert spanning en gemalen tot de brandstofniveausensor goed is en dat het instrumentenpaneel is waarschijnlijk goed. De waarschijnlijke verdachte zou het brandstofpeil sensor zelf. De brandstoftank kan verwijdering moeten toegang hebben tot de brandstofpompmodule krijgen in de tank. Een PCM of BCM (Body control module) falen is niet onmogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk. Niet deze eerste vermoeden.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2068 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2068 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2068 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2068

    X