P2062 reductor / Regeneration Supply Controle Circuit / Open

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2062 reductor / Regeneration Supply Controle Circuit / Open

P2062 reductor / Regeneration Supply Controle Circuit / Open

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

reductor / Regeneration Supply Controle Circuit / Open

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes Benz, BMW, Dodge, Volkswagen, Ram, Sprinter, Audi, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

een opgeslagen code P2062 betekent dat de aandrijflijn (PCM) geen spanning in de besturingsschakeling van de reductant / regeneratie toevoerpomp is gedetecteerd.

selectieve katalysator reductie (SCR) inject reductiemiddel verbinding of AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via de reductant injectieklep (solenoïde). De nauwkeurig getimede DEF injectie verhoogt de temperatuur van het filtratie-element en maakt het mogelijk om meer efficiënt uit te voeren. Verhoogt filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden vrijgegeven in de atmosfeer. Het gehele SCR-systeem wordt bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller (die samenwerkt met het PCM). Hoe dan ook, de stuureenheid bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen en optimaliseren verontreinigende filtering.

De reductor / regeneratie toevoerpomp wordt gebruikt om de DEF druk in het vloeibare reductiemiddel voor gebruik, indien nodig. Toevoerpomp spanning wordt bewaakt door de PCM consistente fluctuatie en belastingspercentage. De PCM controleert tevens één of meer druksensoren in het reductiemiddel toevoersysteem te bepalen of er een lek in het systeem.

Als de PCM geen spanning op het reductiemiddel / regeneratie aanvoerpomp besturingsschakeling, een code P2062 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere ontsteking cycli – met een mislukking – kan nodig zijn voor MIL verlichting

Wat is de ernst van deze DTC?

Een opgeslagen code P2062 moet worden als ernstig en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Het SCR-systeem kan worden uitgeschakeld als gevolg van het. Catalyst schade kan ontstaan ​​als de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code worden opgeslagen worden niet gerechtvaardigd in een tijdig.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P2062 foutcode kunnen zijn:

  • Verlaging van brandstofverbruik
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat voertuig
  • Verminderde prestaties van de motor
  • Andere SCR gerelateerde codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte reductiemiddel toevoerpomp (overbelasting)
  • open of kortgesloten circuits reductor aanbodbeheersing
  • Bad SCR besturingseenheid / PCM of programmeerfout
  • Welke een aantal stappen P2062 het oplossen van problemen?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om een ​​code P2062 vast te stellen.

    U kan uw bron van informatie over het voertuig te gebruiken om een ​​technische dienst bulletin (TSB) vinden dat wedstrijden th e voertuig jaar, merk en model; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    Stap 1

    met de DVOM om te testen de reductanttank toevoerpomp volgens de specificaties van de fabrikant. Onderdelen die testen binnen de maximaal toelaatbare parameters niet doet zou gebrekkig worden beschouwd.

    Stap 2

    De bron van het voertuig diagnostische informatie en de DVOM om te testen reductant levering pomp voltage (meestal batterijspanning ) met de pomp geactiveerd. Als de huidige omstandigheden automatische activering toestaat, gebruikt de scanner de pomp handmatig te activeren.

    Stap 3

    Als het reductiemiddel toevoerpomp functioneert, gebruikt de DVOM te testen invoeren uitgangssignaal circuits van zekeringenpaneel, PCM en contactslot. Koppel alle controllers alvorens de DVOM voor het testen.

  • Overmatige reductiemiddel toevoerpomp stuurspanning codes worden vaak toegeschreven aan bedrading tekorten (spanning)
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2062 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X