P205F reductor System Performance Bank 2

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P205F reductor System Performance Bank 2

P205F reductor System Performance Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

reductor System Performance Bank 2

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van GMC, Chevrolet, Sprinter, Ford, BMW, Volkswagen, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Wanneer een code P205F is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een storing in het reductiemiddel gedeelte van de katalysator selectieve reductie (SCR) systeem heeft vastgesteld. Bank 2 duidt de oever van de motor die het nummer een cilinder bevat.

Het katalysatorsysteem is verantwoordelijk voor de vermindering van schadelijke uitlaatgassen. Today’s schoon brandende dieselmotoren vereisen meer dan alleen deeltjes filtratie. Het was om deze reden dat SCR-systemen zijn uitgevonden.

Modern SCR systemen inject reductiemiddel verbinding of een AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via de reductant injectieklep (solenoïde). De nauwkeurig getimede DEF injectie verhoogt de temperatuur van het filtratie-element en maakt het mogelijk om meer efficiënt uit te voeren. Verhoogt filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden vrijgegeven in de atmosfeer. Het gehele SCR-systeem wordt bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller (die samenwerkt met het PCM). Hoe dan ook, de stuureenheid bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen en optimaliseren verontreinigende filtering.

De reductor / regeneratie toevoerpomp wordt gebruikt om de DEF druk in het vloeibare reductiemiddel voor gebruik, indien nodig. Toevoerpomp spanning wordt bewaakt door de PCM consistente fluctuatie en belastingspercentage. De PCM controleert tevens één of meer druksensoren in het reductiemiddel toevoersysteem te bepalen of er een lek in het systeem.

Als de PCM detecteert dat het reductiemiddel voor de motor bank men werkt zoals bedoeld, P205F code wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere ontsteking cycli (met een storing) kan nodig zijn voor MIL verlichting.

Wat is de ernst van deze DTC?

Een opgeslagen code P205F moet worden als ernstig en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Het SCR-systeem kan worden uitgeschakeld als gevolg van het. Catalyst kunnen beschadigd raken als de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code worden opgeslagen worden niet gerechtvaardigd in een tijdige wijze.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P205F foutcode kunnen zijn:

  • Verlaging van brandstofverbruik
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat voertuig
  • Verminderde prestaties van de motor
  • Andere SCR gerelateerde codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte reductiemiddel druksensor
  • defect reductiemiddel systeem injector
  • Onjuiste of anderszins onvoldoende DEF
  • open of kortgesloten circuits reductor onderdelen
  • Bad SCR controller / PCM of programmeert fout
  • Wat zijn enkele stappen P205F het oplossen van problemen?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om een ​​code P205F vast te stellen.

    U kunt uw bron van voertuig i te gebruiken nformatie een technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig te maken, en het model te lokaliseren; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    Stap 1

    met de DVOM om te testen het reductiemiddel druksensor volgens de specificaties van de fabrikant. Componenten welke test binnen de maximaal toelaatbare parameters niet moet ondeugdelijk beschouwd.

    Stap 2

    Als werkelijke reductiemiddel systeemdruk binnen de specificaties, de code P205F aanhoudt, en de sensoren in werking om gebruik de DVOM te testen en uitgangssignaal circuits tussen SCRsysteem sensoren en de PCM / SCR controller. Koppel alle controllers voorafgaand aan het gebruik van de DVOM voor het testen.

  • reductor systeemprestaties codes worden vaak toegeschreven aan de lage of onjuiste DEF
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p205f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X