P2044 reductor temperatuurvoelercircuit Low

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2044 reductor temperatuurvoelercircuit Low

P2044 reductor temperatuurvoelercircuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

reductor temperatuurvoelercircuit Low

Wat betekent dat?

Deze diagnostische foutcode (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes, Sprinter, Ford, GMC, Chevrolet, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

A opgeslagen code P2044 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een onvoldoende mate van spanning in het reductiemiddel temperatuurvoelercircuit heeft gedetecteerd. Deze code wordt tentoongesteld in voertuigen met een schone verbranding dieselmotor uitsluitend.

Het katalysatorsysteem is verantwoordelijk voor de reductie van (fundamenteel) Alle uitlaatemissies hoewel bepaalde toepassingen zijn voorzien van een NOx-vanger.

uitlaatgasrecirculatie (EGR) systemen gaan nog een stap verder in de reductie van NOx. Toch kan de huidige groter en krachtiger dieselmotoren niet voldoen aan strenge federale (Amerikaanse) emissienormen met de EGR, roetfilter / katalysator, en NOx val alleen. Was om deze reden dat selectieve katalytische reductie (SCR) werden uitgevonden.

SCR systemen inject reductiemiddel verbinding of een AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via de reductant injectieklep (solenoïde). De nauwkeurig getimede DEF injectie verhoogt de temperatuur van het filtratie-element en maakt het mogelijk om meer efficiënt uit te voeren. Verhoogt filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden vrijgegeven in de atmosfeer. Het gehele SCR-systeem wordt bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller (die samenwerkt met het PCM). Hoe dan ook, de stuureenheid bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen en optimaliseren verontreinigende filtering.

De reductor / regeneratie toevoerpomp wordt gebruikt om de DEF druk in het vloeibare reductiemiddel voor gebruik, indien nodig. Toevoerpomp spanning wordt bewaakt door de PCM consistente fluctuatie en belastingspercentage. De PCM ook bewaakt één of meer druksensoren in het reductiemiddel toevoersysteem te bepalen of er een lek in het systeem.

Als de PCM een zekere spanning in het reductiemiddel temperatuurvoelercircuit die te laag onder de aanvaardbare grenzen binnen het circuit, een code P2044 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. . Meerdere ontsteking cycli – met een mislukking – kan worden voor MIL verlichting nodig

Voorbeeld van een DEF reductanttank:

Wat is de ernst van deze DTC?

een opgeslagen code P2044 moet worden als ernstig en aangepakt zo spoedig mogelijk. Het SCR-systeem kan worden uitgeschakeld als gevolg van het. Catalyst schade kan ontstaan ​​als de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code worden opgeslagen worden niet gerechtvaardigd in een tijdig.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P2044 foutcode kunnen zijn:

  • Verlaging van brandstofverbruik
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat voertuig
  • Verminderde prestaties van de motor
  • Andere SCR gerelateerde codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte reductiemiddel temperatuursensor
  • open of kortgesloten circuits reductor temperatuursensorsysteem
  • Bad SCR besturingseenheid / PCM of programmeerfout
  • Wat zijn P2044 stappen voor probleemoplossing?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van het voertuig specifieke diagnostische informatie nodig om een ​​code P2044 vast te stellen.

    U kunt gebruik maken van uw bron van informatie voertuig naar een technische dienst bulletin (TSB), die te vinden mat Ches het jaar voertuig, merk, en het model; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    Stap 1

    met de DVOM om te testen het reductiemiddel temperatuursensor volgens de specificaties van de fabrikant. Componenten welke test binnen de maximaal toelaatbare parameters niet moet ondeugdelijk beschouwd.

    Stap 2

    Als eigenlijke reductiemiddel temperatuur binnen specificaties, de code P2044 aanhoudt, en de desbetreffende sensor in bedrijfsklaar gebruik de DVOM te testen en uitgangssignaal circuits tussen de temperatuursensor en de PCM / SCR controller. Koppel alle controllers alvorens de DVOM voor het testen.

  • reductiemiddel temperatuursensor codes worden gewoonlijk toegeschreven aan een defect of ontkoppelde sensor
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2044 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2044 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2044 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Natuurlijk hebben wij de voorkeur allereerst te proberen de oorzaak van de foutcode te verhelpen maar soms is de enige oplossing de DTC functie van p2044 definitief uit te schakelen.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2044