P2033 uitlaatgastemperatuursensor Circuit High Bank 1 Sensor 2

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2033 uitlaatgastemperatuursensor Circuit High Bank 1 Sensor 2

P2033 uitlaatgastemperatuursensor Circuit High Bank 1 Sensor 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

uitlaatgastemperatuur EGT Sensor Circuit High Bank 1 Sensor 2

Wat betekent dat?

Dit is een aandrijflijn generieke code, bedraagt, dus voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig

Deze diagnostische (DTC) P2033 betrekking op de toestand van de EGT (uitlaatgastemperatuursensor) sensor in de ” Tot ” pijp vóór de katalysator. Het enige doel in het leven is om de converter te beschermen tegen schade als gevolg van overmatige hitte. Deze code betekent dat de schakeling een hoge spanningstoestand

Code P2032 is een soortgelijke code die stelt dat de schakeling shows ” Vanaf ” Spanning. Beide betrekking op de toestand van de sensor en de correctie voor beide. Dit P2033 DTC betreft Bank # 1 (hetgeen de zijde van de motor die cilinder # 1 bevat). DTC P2036 is in principe identiek, maar het is bank 2.

Een EGT sensor op de meeste recente modelgas of dieselmotoren. Het is niets meer dan een warmtegevoelige weerstand die omgezet kan de temperatuur van het uitlaatgas in een spanningssignaal op de computer. Het ontvangt een 5 volt signaal van de computer via een kabel, terwijl de tweede draad gemalen.

Hoe hoger de uitlaattemperatuur minder weerstand op de massa als gevolg een hogere spanning – Omgekeerd, hoe lager de temperatuur hoe de weerstand resulteert in lagere spanning. Als de motor detecteert een hoge spanning, zal de computer timing of brandstofverhouding van de motor om de temperatuur in acceptabele trajecten binnen de converter te houden variëren.

In een diesel wordt de EGT gebruikt om de timing van regeneratie van de PDF (roetfilter) bepalen op basis van de temperatuurstijging.

Als een catless up pijp samen met de verwijdering van de katalysator is geïnstalleerd, is er gewoonlijk niet voorzien in de EGT of als er zal niet goed werken zonder tegendruk. Dit zal de code in te stellen.

Voorbeeld van EGT uitlaattemperatuur sensor:

Symptomen

de check engine lampje gaat branden en de computer zal de code P2033 heeft ingesteld. Geen andere symptomen zal duidelijk herkenbaar te zijn.

Mogelijke oorzaken

De oorzaken hiervoor DTC kunnen zijn:

  • Controleer op losse of gecorrodeerde connectors of terminals, wat vaak het geval is
  • gebroken draden of ontbrekende isolatie kan direct worden veroorzaakt kort naar massa
  • De sensor kan mislukt
  • een catback uitlaatsysteem zonder EGT voorzieningen geïnstalleerd
  • het is mogelijk, maar niet waarschijnlijk, dat de computer is mislukt
  • P2033 Repair Procedures

  • Breng de wagen en zoek de sensor. Zijn tussen het uitlaatspruitstuk en de converter of, in het geval van een dieselmotor, voor het roetfilter (DPF). Het lijkt anders zuurstofsensoren doordat slechts een stekker met twee draden. Een voertuig met een turbo zal de sensor naast de turbo uitlaat ingang.
  • moet controleren connectoren voor alle afwijkingen zoals corrosie of losgeraakte draden. Volg de vlecht tot aan de connector en controleer of een als goed.
  • Kijk naar tekenen van ontbrekende isolatie of kale draden die kunnen worden kortsluiting aan de grond.
  • Maak de opwaartse connector en verwijder de EGT sensor. Controleer de weerstand met een ohmmeter. Probe beide uiteinden van de connector. Een goede EGT zal ongeveer 150 ohm. Als er zeer weinig weerstand – minder dan 50 ohm vervangen sensor.
  • Gebruik een föhn of warmte kanon en verwarm de sensor terwijl u de ohmmeter te kijken. De weerstand moet dalen als de sensor wordt verwarmd en stijgen als het afkoelt. Zo niet, vervang deze.
  • Als alles was goed op dit punt, draai de sleutel op en meet de spanning aan de motor van de draad. Er moet 5 volt aan connector. Als de computer niet vervangen.
  • Een andere reden voor deze code set is als de katalysator is vervangen ten gunste van een catback systeem. In de meeste staten is dit een illegale procedure strafbaar met een grote boete als ze worden betrapt. Het is aan te raden om lokale en nationale wetten met betrekking tot de verwijdering van dit systeem, aangezien het ongecontroleerde uitstoot in de atmosfeer te controleren. Dit kan werken, maar het is ieders plicht om ons deel doen om onze atmosfeer schoon houden voor toekomstige generaties.

    Zolang dit niet is hersteld van de code kan worden gereset door de aankoop van een 2,2 Ohm weerstand voor kleingeld op elk elektronisch winkel. Gewoon beschikken over de EGT sensor en sluit de weerstand aan de motorzijde elektrische connector. Wikkel het met tape en de computer zal tevreden zijn dat de EGT goed werkt.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2033 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2033 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2033 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Natuurlijk hebben wij de voorkeur allereerst te proberen de oorzaak van de foutcode te verhelpen maar soms is de enige oplossing de DTC functie van p2033 definitief uit te schakelen.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2033