P202C reductanttank Heater Controle Circuit High

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P202C reductanttank Heater Controle Circuit High

P202C reductanttank Heater Controle Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

reductanttank Heater Controle Circuit hoog

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Volkswagen, Mercedes-Benz, Dodge, Audi, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

A opgeslagen code P202C betekent dat de aandrijflijn (PCM) hoge spanning is gedetecteerd in het bedieningscircuit voor de reductanttank kachel.

het katalysatorsysteem is verantwoordelijk voor de reductie van (fundamenteel) alle uitlaatemissies hoewel bepaalde toepassingen ook voorzien van een NOx-vanger.

uitlaatgasrecirculatie (EGR) systeem gaat een stap verder in de reductie van NOx. Toch kan de huidige groter en krachtiger dieselmotoren niet voldoen aan strenge federale (Amerikaanse) emissienormen met de EGR, roetfilter / katalysator, en NOx val alleen. Was om deze reden dat selectieve katalytische reductie (SCR) werden uitgevonden.

SCR systemen inject reductiemiddel verbinding of een AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via de reductant injectieklep (solenoïde). De nauwkeurig getimede DEF injectie verhoogt de temperatuur van het filtratie-element en maakt het mogelijk om meer efficiënt uit te voeren. Verhoogt filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden vrijgegeven in de atmosfeer. Het gehele SCR-systeem wordt bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller (die samenwerkt met het PCM). Hoe dan ook, de stuureenheid bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen en optimaliseren verontreinigende filtering.

reductanttank verwarmers wordt verhinderd AdBlue bevriest bij extreme koude temperaturen. Deze kachels zijn gewoonlijk in of rond de DEF reservoir.

Als de PCM een spanningsniveau op de reductanttank verwarmingsregeling circuit dat hoger is dan de maximaal toelaatbare parameters detecteert, wordt een code P202C opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Meerdere ontsteking cycli – met een mislukking – kan nodig zijn voor MIL verlichting

Wat is de ernst van deze DTC?

Een opgeslagen code P202C moet worden als ernstig en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Het SCR-systeem kan worden uitgeschakeld als gevolg van het. Catalyst schade kan ontstaan ​​als de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code worden opgeslagen worden niet gerechtvaardigd in een tijdig.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P202C foutcode kunnen zijn:

  • Verlaging van brandstofverbruik
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat voertuig
  • Verminderde prestaties van de motor
  • Andere SCR gerelateerde codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Bad reductanttank verhittingselement
  • open of kortgesloten circuits in de reductanttank verwarmingsregeling
  • Bad SCR besturingseenheid / PCM of programmeerfout
  • Wat zijn stappen P202C het oplossen van problemen?

    een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om een ​​code P202C vast te stellen.

    U kunt gebruik maken van uw bron van informatie voertuig naar een technische dienst bulletin (TSB), die overeenkomt met de vijf te lokaliseren hicle jaar, merk en model; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de scanner (aangesloten op het voertuig diagnose-aansluiting) op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Als de code onmiddellijk wordt gezet, de volgende stap van de diagnose is het nodig dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    Stap 1

    met de DVOM om te testen de reductanttank verwarmingselement volgens specificaties van de fabrikant. Kachels zijn meestal van de deken of pin variëteit. Verhittingselementen welke test binnen de maximaal toelaatbare parameters niet moet ondeugdelijk beschouwd.

    Stap 2

    De bron van het voertuig diagnostische informatie en de DVOM te testen reductiemiddel verwarmingscircuit spanning (gewoonlijk accu voltage) met het systeem geactiveerd. Als de huidige omstandigheden geen activering toelaten, gebruikt de scanner de verwarming handmatig activeren.

    Stap 3

    Als de reductanttank verwarmer functioneel gebruik DVOM te testen input en output signaalstroomkringen de zekeringenpaneel, PCM en contactslot. Koppel alle controllers alvorens de DVOM voor het testen.

  • reductanttank verwarmingssystemen worden uitsluitend in dieselvoertuigen en in koudere klimaten
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p202c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p202c uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p202c definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p202c

    X