P2028 verdampingsemissietest (EVAP) Fuel Vapor temperatuurvoelercircuit Onderbroken

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2028 verdampingsemissietest (EVAP) Fuel Vapor temperatuurvoelercircuit Onderbroken

P2028 verdampingsemissietest (EVAP) Fuel Vapor temperatuurvoelercircuit Onderbroken

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

verdampingsemissietest (EVAP) Fuel Vapor temperatuurvoelercircuit Onderbroken

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain storingscode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes Benz, VW, Audi, Subaru, Chevy, Dodge, BMW, Suzuki, Hyundai, Sprinter, etc. Anecdotally deze code lijkt vaker te vinden op de Mercedes-Benz voertuigen.

Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen variëren afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

de verdampingsemissies (EVAP) systeem werd ingevoerd om voertuigen voor een paar verschillende redenen. Sommige van die opgenomen maar zijn niet beperkt tot: lagere emissies uitgestoten licht verbeterd brandstofrendement, die anders verloren brandstofdampen. Niet te vergeten consequent recycling ongebruikte / onverbrande brandstof, vrij efficiënt is het niet?

Dat gezegd zijnde, de EVAP systeem vereist een veelheid van sensoren, schakelaars en kleppen met het oog op de gewenste uitstoot te handhaven. De ECM (Engine Control Module) bewaakt actief deze en past ze volgens systeem nodig heeft. Zoals de naam al aangeeft, wordt de brandstofdamp temperatuursensor door de ECM de temperatuur van de onverbrande dampen die anders zou worden uitgestoten in de atmosfeer te volgen.

Het is belangrijk op te merken dat de EVAP systeem toepassingen meestal kunststofonderdelen de onverbrande brandstofdampen leveren aan de motor wordt verbrand. Je kunt je voorstellen wat voor soort problemen kunnen optreden wanneer u plastic blootgesteld aan de elementen 24/7. Vooral in de bijzonder strenge winterse omstandigheden, deze plastic onderdelen hebben de neiging crack / split / break / klomp. Food for thought.

De check engine lampje wordt geactiveerd met P2028 en de bijbehorende codes P2024, P2025, P2026 en P2027, wanneer de ECM herkent één of meer elektrische waarden ontbreken en / of buiten een bepaald bereik binnen de EVAP brandstofdamp temperatuursensor of een van de betrokken schakelingen. Moeilijk te zeggen Of deze mechanisch of elektrisch zou zijn, het ding in gedachten te houden is, de algehele gezondheid van het systeem betrokken zijn, in dit geval, de EVAP-systeem, is en altijd moet de prioriteit zijn.

code P2028 is actief wanneer er een storing is komen en gaan. Met andere woorden, niet consequent actief.

Wat is de ernst van deze DTC?

Zoals met de meeste EVAP fouten, zou ik zeggen dat dit laag van de ernst schaal. Het gehele systeem is voornamelijk ontworpen om de emissie naar de atmosfeer te verlagen. Uiteraard doet veel meer in de tussentijd, maar dat gezegd zijnde, echt het enige wat negatief beïnvloed door deze fout is de sfeer. Op dit moment kan ik niet denken aan een EVAP systeem probleem dat schadelijk zijn voor de algehele veiligheid van het voertuig zou zijn. Dit betekent niet dat je kunt doorgaan met de dag voertuig in dag uit te rijden zonder het aanpakken van het probleem. Een probleem dat altijd leidt tot een ander als onopgelost gelaten te lang

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P2028 foutcode kunnen zijn:.?

  • Kan staat / provincie emissietest
  • CEL (check engine licht) van
  • lichte daling brandstofverbruik
  • Fuel geur
  • Mogelijke abnormale brandstofvulopening symptomen (lange tankbeurten, kan niet trekken trigger benzinepomp volledig, enz.)
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?

    Oorzaken hiervoor P2028 brandstofafstelling code kunnen omvatten:

  • Defecte EVAP (verdampingsemissies) brandstofdamp temperatuursensor
  • gebroken of beschadigde EVAP brandstofdamp temperatuursensor bekabeling harnas
  • Een elektrische verbinding die niet consistent, bijv. zekering niet goed in daarvoor bestemde sleuf, losse verbindingspen, tab gebroken op connector etc
  • Wire kortsluiting macht
  • Te veel weerstand in het circuit
  • ECM (Engine control Module) uitgave
  • Pin / connector probleem. (Corrosie, smelten, gebroken tabblad lock etc ..)
  • Hoe kan ik het opsporen en repareren van een P2028 code?

    Zoals hierboven vermeld, de algemene gezondheid van de EVAP de gezondheid van (verdampingsemissietest) systeem is van groot belang. Controleren of de betrokken componenten vrij van obstakels en er geen zichtbare barsten in de kunststofbuis. Het zou een goed idee om te zoeken waar de EVAP systeem krijgt zijn verse atmosferische lucht in te voeren in het systeem om drukverschillen te reguleren. In sommige gevallen zal het merendeel van de in deze systeemonderdelen bevinden onder het voertuig. Ik zou adviseren het gebruik van wiel hellingen in plaats van een hydraulische krik en staat voor het gemak en vooral de voordelen voor de veiligheid

    . OPMERKING: Wees voorzichtig bij het loskoppelen / manipuleren van EVAP buizen en slangen. Vaak kunnen ze er gezond uitzien, totdat je probeert om hen en een clip of het gehele pijp breekt los te koppelen en nu moet je vervangen / repareren iets in uw diagnostiek verder te gaan. Wees hier zeer voorzichtig.

    Test de sensor. Vanuit mijn ervaring, de ECM toepassingen spanningen lezingen uit de EVAP benzinedamp temperatuursensor te controleren temps. Dat gezegd zijnde, is er waarschijnlijk een specifieke pin-out test die kan worden uitgevoerd om de functionaliteit van de sensor controleren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2028 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X