P2018 Intake Manifold Runner Position Sensor / Schakelaar Circuit intermitterende Bank 1

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2018 Intake Manifold Runner Position Sensor / Schakelaar Circuit intermitterende Bank 1

P2018 Intake Manifold Runner Position Sensor / Schakelaar Circuit intermitterende Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

inlaatspruitstuk Runner Position Sensor / circuit intermitterende Bank 1

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt doorgaans naar brandstof ingespoten motoren van de meeste fabrikanten sinds 2003.

Die fabrikanten omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Ford, Dodge, Toyota, Mercedes, Volkswagen, Nissan en Infiniti.

Deze code is vooral bezorgd over de waarde die door het inlaatspruitstuk stromingscontroleafsluiter / positiesensor, ook wel bekend als IMRC afsluiter / sensor (typisch gelegen na het inlaatspruitstuk) die helpt PCM control voertuig de hoeveelheid lucht wordt toegelaten in de motor bij verschillende toerentallen. Deze code wordt ingesteld Bank 1, waarbij de cilinderbank die ook cilindernummer 1. Deze kan een mechanische of elektrische schakeling defect zijn, afhankelijk voertuigfabrikant en brandstofsysteem.

Problemen kunnen per afhankelijk van fabrikant, brandstofsysteem en het type inlaatspruitstuk agent regelklep / stand (IMRC) sensor en draad kleuren.

Symptomen

de symptomen van een P2018 motor code kunnen zijn:

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichte
  • Het ontbreken van de macht
  • Incidenteel misfire
  • Slechte brandstof economie
  • oorzaken

    Kenmerkend de oorzaken van deze code reeks zijn:

  • Plakken / defecte smoorflenzen / body
  • Plakken / defecte klep IMRC
  • defecte IMRC actuator / sensor
  • Zelden – defecte Motormanagementsysteem (PCM)
    (vereiste programmering na vervanging)
  • Diagnose stellen en informatie over reparaties

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren op techn ical dienst bulletins (TSB) voor uw specifieke voertuig. . Uw probleem kan zijn een bekend probleem met een bekende fix gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens diagnose

    De meest voorkomende falen items (en meestal een verkeerde diagnose gesteld items) op deze systemen zijn: de IMRC vacuüm solenoïden koolstof opbouwt binnen het ontluchtingsgedeelte en niet naar behoren te laten of vent helemaal en de tweede is de IMRC platen plakken / binding als gevolg koolstofafzettingen omheen.

    ten eerste, er rekening mee als er een andere foutcodes. Als een van hen zijn intake / prestaties van de motor systeem gerelateerde, diagnosticeren ze eerst. Verkeerde diagnose is bekend dat zich voordoen als een technicus diagnoses deze code voordat er een intake / prestaties van de motor gerelateerde systeemcodes grondig zijn gediagnosticeerd en afgewezen. Verzeker er geen inname of afvoer lekkage. Een intake lek, of vacuüm lek, maakt de motor draaien mager. Een uitlaat lek geeft de indruk van een magere lopende motor de brandstof-luchtverhouding / zuurstof (AFR / O2) sensor.

    De volgende stap in dit proces is het IMRC afsluiter / sensor lokaliseren op specifieke voertuig . Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het wrijven, schrapen, kale draden, versleten plekken of gesmolten plastic connectoren. Trek de connectoren uit elkaar en zorgvuldig naar de terminals (de metalen delen) in de connectoren. Controleer om er zeker van zijn dat ze niet verbrand of verroest. In geval van twijfel, nog wat elektrisch contact schoner te allen onderdelen op te slaan als het reinigen van de terminals nodig is. Indien dit niet mogelijk is, nog wat alcohol en een kleine plastic borstel (versleten tandenborstel) om ze schoon te maken. Na het reinigen, laat ze drogen aan de lucht. Verpak de connector holte met diëlektrische siliconenverbinding (zelfde materiaal ze voor lamp sockets en bougiekabels) en monteer

    Als u een scanner, schakelt het diagnostische codes uit het geheugen, en of dit code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de IMRC afsluiter / sensor spanningssignalen testen van en naar de PCM. Monitor IMRC sensor spanning op uw scanner. Als een scanner niet beschikbaar is, dan test het signaal afkomstig van de sensor IMRC met een digitale volt ohmmeter (DVOM). Met de sensor aangesloten, dient de rode voltmeter leiden tot het IMRC sensorsignaal draad en de zwarte voltmeter leiding verbonden met aarde worden verbonden. Start de motor en het toezicht op de IMRC sensor input. Snap het gaspedaal. Motortoerental toeneemt, moet het IMRC sensorsignaal veranderen. Controleer de specificaties van de fabrikant, aangezien er een grafiek kan u informeren over wat de spanning moet op een gegeven RPM.

    Als deze test mislukt, moet u controleren of de IMRC klep zal bewegen en is niet bindend of steken in het inlaatspruitstuk. Verwijder het IMRC sensor / actuator en grijp de pen of koppeling die beweegt de platen / kleppen in het inlaatspruitstuk. Houd in gedachten dat deze kan hebben een sterke terugkeer veer daaraan verbonden, dus kunnen er spanning op hen worden als je ze draaien. Controleer of er geen binding / losheid in de platen / kleppen zoals u ze draaien. Als dat zo is, zal je nodig hebt om ze te vervangen, en dit betekent meestal dat je nodig hebt om het hele inlaatspruitstuk vervangen. Deze taak wordt beter overgelaten aan de professionals.

    Als de IMRC platen / ventielen schakelen zonder binding of overmatige speling, dit de noodzaak om de IMRC sensor / actuator en opnieuw testen.

    Opnieuw kan niet genoeg worden benadrukt vervangen duiden dat alle andere codes voorafgaand aan deze een diagnose moet worden gesteld, zoals problemen die andere codes om het apparaat ontstaan ​​kan deze ook leiden tot set. Het kan ook niet genoeg worden benadrukt dat zodra de eerste stap of twee van de diagnose optreedt en het probleem is niet duidelijk, zou het een wijs besluit om te overleggen met een auto-professional met betrekking tot de reparatie van uw voertuig, zoals de meeste van de reparaties van daar zijn forward eisen dat de verwijdering en vervanging van het inlaatspruitstuk om volledig te kunnen herstellen van deze code en de prestaties van de motor gerelateerde kwestie.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2018 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2018 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2018 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2018

    X