P2011 Intake Manifold Runner Controle Circuit / Open Bank 2

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2011 Intake Manifold Runner Controle Circuit / Open Bank 2

P2011 Intake Manifold Runner Controle Circuit / Open Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Manifold Runner Controle Circuit Open Bank 2

Wat betekent dat?

Het OBD-foutcode P2011 is een aandrijflijn generieke code, wat betekent dat dit geldt voor alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, VW, Audi, GM, etc.). Hoewel generieke, de motoren verschillen tussen merken en kunnen enigszins verschillende oorzaken voor deze code te hebben.

Altijd verwijzen naar een specifiek voertuig service handleiding voor de juiste diagnose volgorde en referentienummers.

is de code verwijst naar een fout die is opgetreden in een aantal lucht stuurkleppen in het inlaatspruitstuk. Deze kleppen zijn ontworpen om een ​​bepaalde hoeveelheid turbulentie in het spruitstuk, dat wordt omgezet in een ‘wervelende’ effect te creëren.

Door een werveling van de inlaatlucht, de pulsaties door de inlaatklep geopend en gesloten wordt vernietigd en de kwaliteit van de brandstof luchtmengsel wordt verbeterd. Low end koppel wordt verbeterd en de vorming van NOx wordt verminderd en het gebruik van deze flappen.

De elektronische regelmodule (ECM) de positie van de wervelkleppen onder toepassing van een inlaatspruitstuk runner solenoïdeklep na verwijzing naar de signalen van de luchtmassameter (MAF) en atmosferische druksensor . Wanneer de ECM bepaalt waar de wervelkleppen positioneren, gebruikt ‘pulsbreedtemodulatie om de inname runner magneetklep controleren.

Er zijn verschillende mogelijke redenen voor deze storing optreedt, maar de wervelkleppen zelf veroorzaken de meeste zorgen baren. De reden is dat ze in het inlaatspruitstuk. Moeten ze het probleem en falen, zullen delen vallen en worden ingenomen in de motor. Dat is een recept voor een slechte dag.

Als het eenmaal is vastgesteld dat ze niet het probleem, de stress niveau daalt. Sommige voertuigen waren berucht om swirl flap mislukking waar de schroeven van de flappen zou vallen als de klep is mislukt. De schroeven kwam de motoren en veroorzaakte grote schade aan de motor. Deze motor code is identiek aan P2008, maar die coderen voor Bank 1, en dit DTC is voor Bank 2 Bank # 2 is de zijde van de motor die niet cilinder # 1 bevat.

Symptomen

de symptomen van een P2011 DTC kunnen zijn:

  • de motor kan een ruwer dan normaal inactieve
  • op sommige momenten kan de motor de neiging vertonen om surge hebben
  • Er kan een lichte daling van low-einde torque
  • De foutcode P2011 verschijnt
  • Dit is een ‘zachte’ code, wat betekent dat de check engine kan knipperen aan en uit wanneer de ECM de fout ziet. Als de storing zich vanzelf oplost zal het licht uit gaan. Hard codes blijft eenmaal waargenomen tot gewist

    mogelijke oorzaken

    De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:.

  • In de loop der jaren heb ik geconstateerd dat de intake runner solenoïdeklep is grotendeels het probleem. Ze zijn bijna altijd gelegen waar ze worden blootgesteld aan hitte en vuil dat de overtreding van de filter waardoor ze falen. Ten tweede, de wervelkleppen zelf worden bedekt met roet van de EGR-klep, en sluiten ze in hun huidige positie.
  • De MAF-sensor of de EGR hebben de mogelijkheid om deze code in te stellen als ze falen, zullen zij echter een code van hun eigen set te laten samenvallen met de P2011 code. In dat geval zouden zij worden gediagnosticeerd en eerst gerepareerd en de codes gewiste
  • Het inlaatspruitstuk runner solenoïdeklep
  • De wervelkleppen verontreinigd
  • Broken vacuumleidingen
  • Slechte elektrische aansluiting
  • Open of kortsluiting in de bedrading
  • Diagnosis & Reparatie

    Een service handleiding voor het voertuig en een scan tool zal nodig zijn om de diagnose en het effect van een afdoende reparatie. De ECM toepassingen pulsbreedtemodulatie de positie van de wervelkleppen met de inname agent spoel variëren.

  • Controleer de vacuümslangen en zorg ervoor dat er geen scheuren en dat ze op hun plaats.
  • Controleer de elektrische stekker van de elektroklep. Zoek corrosie of loszittende verbinding.
  • Maak de stekker van de elektroklep en sluit de scanner in de solenoïde connector.
  • Ga naar de VSV operationele controle. Draai de sleutel op. Bedien de magneet met de scanner door waardoor het openen en sluiten. Als het niet lukt om te reageren vervangen van de klep.
  • Als de klep functioneert, maar heeft moeite bij het verplaatsen van de bedieningsstang Vervang het inlaatspruitstuk.
  • Als de solenoïde niet functioneert, koppelt de elektrische connector. Kijk in de hoofdzekering blok en trek de EFI relais. Gebruik een ohmmeter de continuïteit tussen de EFI terminals en de solenoïde aansluitingen van de kabelbundelzijde.
  • Reference het onderhoudshandboek en zoek de aardklem op de solenoïde kabelboomconnector en proef voor gemalen.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2011 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X