P2011 Intake Manifold Runner Controle Circuit / Open Bank 2
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Intake Manifold Runner Controle Circuit Open Bank 2
Wat betekent dat?
Het OBD-foutcode P2011 is een aandrijflijn generieke code, wat betekent dat dit geldt voor alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, VW, Audi, GM, etc.). Hoewel generieke, de motoren verschillen tussen merken en kunnen enigszins verschillende oorzaken voor deze code te hebben.
Altijd verwijzen naar een specifiek voertuig service handleiding voor de juiste diagnose volgorde en referentienummers.
is de code verwijst naar een fout die is opgetreden in een aantal lucht stuurkleppen in het inlaatspruitstuk. Deze kleppen zijn ontworpen om een bepaalde hoeveelheid turbulentie in het spruitstuk, dat wordt omgezet in een ‘wervelende’ effect te creëren.
Door een werveling van de inlaatlucht, de pulsaties door de inlaatklep geopend en gesloten wordt vernietigd en de kwaliteit van de brandstof luchtmengsel wordt verbeterd. Low end koppel wordt verbeterd en de vorming van NOx wordt verminderd en het gebruik van deze flappen.
De elektronische regelmodule (ECM) de positie van de wervelkleppen onder toepassing van een inlaatspruitstuk runner solenoïdeklep na verwijzing naar de signalen van de luchtmassameter (MAF) en atmosferische druksensor . Wanneer de ECM bepaalt waar de wervelkleppen positioneren, gebruikt ‘pulsbreedtemodulatie om de inname runner magneetklep controleren.
Er zijn verschillende mogelijke redenen voor deze storing optreedt, maar de wervelkleppen zelf veroorzaken de meeste zorgen baren. De reden is dat ze in het inlaatspruitstuk. Moeten ze het probleem en falen, zullen delen vallen en worden ingenomen in de motor. Dat is een recept voor een slechte dag.
Als het eenmaal is vastgesteld dat ze niet het probleem, de stress niveau daalt. Sommige voertuigen waren berucht om swirl flap mislukking waar de schroeven van de flappen zou vallen als de klep is mislukt. De schroeven kwam de motoren en veroorzaakte grote schade aan de motor. Deze motor code is identiek aan P2008, maar die coderen voor Bank 1, en dit DTC is voor Bank 2 Bank # 2 is de zijde van de motor die niet cilinder # 1 bevat.
Symptomen
de symptomen van een P2011 DTC kunnen zijn:
Dit is een ‘zachte’ code, wat betekent dat de check engine kan knipperen aan en uit wanneer de ECM de fout ziet. Als de storing zich vanzelf oplost zal het licht uit gaan. Hard codes blijft eenmaal waargenomen tot gewist
mogelijke oorzaken
De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:.
Diagnosis & Reparatie
Een service handleiding voor het voertuig en een scan tool zal nodig zijn om de diagnose en het effect van een afdoende reparatie. De ECM toepassingen pulsbreedtemodulatie de positie van de wervelkleppen met de inname agent spoel variëren.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2011 te vinden en de problemen op te lossen.