P2010 Intake Manifold Runner Controle Circuit High Bank 1

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2010 Intake Manifold Runner Controle Circuit High Bank 1

P2010 Intake Manifold Runner Controle Circuit High Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Manifold Runner Controle Circuit High Bank 1

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (Nissan, Honda, Infiniti, Ford Dodge, Acura, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als ik geconfronteerd met een opgeslagen code P2010, ik weet betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een inlaatspruitstuk runner control heeft gedetecteerd ( IMRC) actuatorcircuit spanning (voor de motor een bank) die groter is dan verwacht. Bank 1 zegt dat de storing is gekoppeld aan de oever van de motor die het nummer een cylinder.

De PCM regelt de IMRC systeem elektronisch. Het IMRC systeem wordt gebruikt voor het beheren en verfijnen lucht mogelijk in de onderste inlaatspruitstuk, cilinderkoppen en de verbrandingskamers stroomt. Individueel vormige metalen kleppen, die strak past in het inlaatspruitstuk poorten van elke cilinder worden geopend en gesloten door een elektronische runner actiemiddel. In de IMRC worden dunne metalen runner flappen bevestigd (met kleine bouten of klinknagels) een metalen staaf die de lengte van elke cilinder kop uitstrekt en door het midden van elke inlaatpoort. De flappen worden geopend met één beweging, waardoor ook alle kleppen buiten werking te kunnen worden gesteld indien een van hen zit vast of bindend. De IMRC stang is verbonden met de aandrijving met een mechanische arm of gear. De aandrijving wordt gemanoeuvreerd onder gebruikmaking van een vacuüm middenrif bij sommige modellen. Wanneer een vacuüm actuator wordt gebruikt, de PCM bestuurt een elektronische solenoïde, welke inlaat vacuüm regelt de IMRC actuator.

Vastgesteld is dat een wervelende (luchtstroom) effect helpt de lucht / brandstofmengsel meer volledig worden verneveld. Dit kan leiden tot een vermindering van uitlaatemissies, verbeterde brandstofefficiëntie en geoptimaliseerde motorprestaties. Met de IMRC kanaal en luchtstroming te beperken, zoals in de motor wordt gezogen, leidt dit wervelende werking, maar verschillende fabrikanten uiteenlopende methoden. Gebruik uw voertuig informatiebron (All Data DIY is een uitstekende bron) om specificaties te verkrijgen voor het IMRC systeem waarmee het betrokken voertuig is uitgerust. In theorie zal de IMRC lopers bijna gesloten tijdens het starten / stationair draaien en geopend wanneer de gasklep wordt geopend.

De PCM controleert ingangsdatasignalen van de IMRC agent positiesensor verdeelstuk absolute druk (MAP) sensor spruitstukluchtdruk temperatuursensor inlaatluchttemperatuur sensor gaspedaal positiesensor, zuurstofsensoren en massa luchtstroom (MAF) sensor (oa) zodat de IMRC systeem werkt zoals verwacht.

IMRC runner klepstand wordt bewaakt door de PCM, die past zich klepstand volgens motor rijgedrag data. Een storing controlelampje worden belicht, en een code P2010 worden opgeslagen, wanneer de PCM niet aan een verandering in MAP of spruitstuk luchttemperatuur zoals verwacht zien, wanneer de IMRC kleppen worden bewogen. Sommige voertuigen zullen vereisen meerdere falen cycli voor MIL verlichting

Symptomen

De symptomen van een P2010 code kunnen zijn:.

  • Aarzeling bij acceleratie
  • Vermindering van de prestaties van de motor, vooral bij lage toerentallen
  • Rijk of lean uitlaat
  • Diminished brandstofverbruik
  • motor surge
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:

  • Losse of bindend inlaatspruitstuk runners
  • Defecte IMRC actuator elektromagnetische
  • Bad inlaatspruitstuk runner positiesensor
  • open of kortgesloten bedrading in de IMRC actuator solenoïde besturingsschakeling
  • koolstof afzettingen op de IMRC flappen of inlaatspruitstuk ports
  • Defecte MAP Sensor
  • Aangetaste IMRC actuator solenoïde Connectorzijde
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuig informatiebron vereist zijn om een ​​code P2010 diagnosticeren. Ik vind het nuttig om technische bulletins dienst (TSB) voor de specifieke symptomen, opgeslagen code / s, en maak het voertuig en het model in kwestie te controleren voordat u begint met een diagnose. Als je merkt dat een TSB gekoppeld aan de code / symptomen in kwestie, de informatie die daarin zal waarschijnlijk helpen bij het opsporen van de code als TSBs zijn kuif van vele duizenden reparaties.

    Een praktisch startpunt voor een diagnose is een visuele inspectie systeem bedrading en aansluiting vlakken. Wetende dat IMRC actuator connectors zijn gevoelig voor corrosie en dat een open keten kunnen veroorzaken, zou men de aandacht vestigen op de controle van deze gebieden.

    Daarvoor dient u de scanner op het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. Noteer deze informatie naar beneden, voor het geval dit is een intermitterend code. Vervolgens wist de codes en proefrit het voertuig of de code wordt gereset.

    vervolgens toegang krijgen tot de IMRC solenoïde actuator en IMRC agent positiesensor Als de code gereset. Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor de specificaties en gebruik vervolgens de DVOM om weerstand te testen uit te voeren op zowel de elektromagnetische en de sensor. Vervang een van deze onderdelen, als het niet voldoet aan specs, en opnieuw testen van het systeem.

    Om PCM schade te voorkomen, koppelt alle bijbehorende controllers voor het meten circuit weerstand met de DVOM. Als actuator en sensor weerstand niveaus in overeenstemming met de specificaties van de fabrikant, gebruiken de DVOM te testen weerstand en continuïteit alle installatiecircuits.

    Verdere diagnostische informatie:

  • Carbon cokes in het inlaatspruitstuk wanden kan leiden IMRC kleppen bind
  • Wees voorzichtig met kleine schroeven of klinknagels of nabij inlaatspruitstuk openingen
  • Test IMR flapinstelling binding met de aandrijving ontkoppeld van de as
  • de schroeven (of klinknagels) die de flappen aan de as veilig kan losraken of uitvallen veroorzaken de flappen bind
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2010 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2010 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2010 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Natuurlijk hebben wij de voorkeur allereerst te proberen de oorzaak van de foutcode te verhelpen maar soms is de enige oplossing de DTC functie van p2010 definitief uit te schakelen.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2010