P200D Diesel Particulate Filter Over Temperature Bank 2

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P200D Diesel Particulate Filter Over Temperature Bank 2

P200D Diesel Particulate Filter Over Temperature Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Diesel Particulate Filter Over Temperature Bank 2

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Hino, Mercedes Benz, VW, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als uw diesel, OBD-II uitgerust voertuig opgeslagen code P200D, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een overmatige mate van roetfilter gedurende twee motor bank heeft gedetecteerd. Bank 2 is de bank van de motor die het nummer een cilinder bevat.

De roetfilter, aangezien het tot een moderne schone verbranding diesel aangedreven voertuig is ontworpen om schadelijke uitlaatgassen te verminderen vóór ze kunnen worden in de atmosfeer terecht. Uitlaatemissies bestaan ​​voornamelijk uit koolwaterstoffen (HC), koolmonoxide (CO), stikstofoxide (NOx) en deeltjesvormig materiaal (roet – in dieseltoepassingen). Het roetfilter is in feite een grote (fijnmazige) filter dat bestand is tegen extreme temperatuur. Uitlaatgas stroomt door en schadelijke emissies gevangen in een platina filterorgaan. De extreme temperaturen die in het roetfilter helpen om schadelijke emissies elementen te branden.

De primaire verantwoordelijkheid van het roetfilter is de vermindering van roet uit diesel uitlaatgassen van de motor. Als je hebt gemerkt dat de moderne dieselmotoren lopen schoner en met minder zwarte rook dan diesels van een paar decennia geleden; Het is vanwege de toepassing van het roetfilter in het uitlaatsysteem.

uitlaatgasrecirculatie (EGR) systeem gaat een stap verder in de reductie van NOx. Toch kan de huidige groter en krachtiger dieselmotoren niet voldoen aan strenge federale (Amerikaanse) emissienormen met de EGR, roetfilter en NOx val alleen. Was om deze reden dat selectieve katalytische reductie (SCR) werden uitgevonden.

SCR systemen injecteren AdBlue (DEF) in de uitlaat voor het roetfilter en / of katalysator. De nauwkeurig getimede DEF injectie verhoogt de temperatuur van het filtratie-element en maakt het mogelijk om meer efficiënt uit te voeren. Het maakt de filtratie-element langer en laat minder schadelijke uitlaatgassen worden in de atmosfeer.

Uitlaat temperatuursensoren voor en na het roetfilter geplaatst om de temperatuur en de efficiëntie te bepalen. Het gehele SCS-systeem wordt bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller (die samenwerkt met het PCM). Hoe dan ook, de stuureenheid bewaakt de O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen en optimaliseren verontreinigende filtering.

Als de PCM buitensporige roetfilter temperatuur (motor bank twee) detecteert, een code P200D worden opgeslagen en storingsindicator lamp kan worden verlicht

een weggesneden van een typische roetfilter.

Wat is de ernst van de DTC?

Any opgeslagen roetfilter codes kunnen voorloper van een uitlaatsysteem verstopt zijn. De opgeslagen code P200D moet ernstig worden beschouwd en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Catalyst schade kan ontstaan ​​als de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code worden opgeslagen worden niet gerechtvaardigd in een tijdige wijze.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P200D foutcode kunnen zijn:

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat voertuig
  • Verlaging van brandstofverbruik
  • Andere emissiegerelateerde codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • uitgevallen SCRsysteem
  • Defecte SCR injector
  • Onjuiste of onvoldoende DEF fluïdum
  • Defecte uitlaatgassen temperatuursensor
  • Bad SCR besturingseenheid of programmeerfout
  • Prealyst uitlaat lekken
  • De installatie van aftermarket of high-performance uitlaat componenten
  • Wat zijn enkele stappen P200D het oplossen van problemen?

    Als SCR codes worden ook opgeslagen, moeten deze voordat u de opgeslagen P200D diagnosticeren worden aangepakt. Prealyst uitlaat lekken moeten worden gerepareerd voordat u een diagnose voor dit type code.

    U krijgt toegang tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een infrarood thermometer met een laser pointer, nodig hebben en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie aan een code P200D diagnosticeren

    Als u een technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk en model te vinden.; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden, zou het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    U wilt beginnen met uw diagnose met een visuele inspectie van het SCR-inspuitsysteem, uitlaat temperatuursensoren , NOx sensoren en zuurstof (02) -sensor harnassen en aansluitingen. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.

    Ga door het inhaken van de scanner het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Noteer deze informatie af voor het wissen van de codes en test besturen van het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.

    De code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren (op dit moment) als de PCM binnenkomt readiness modus. Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.

    Moet de code worden teruggezet, zoek uw bron van informatie voertuig diagnostische flow te verkrijgen grafieken, verbindingspen uit overzichten, uitzicht Connectorzijde, alsmede als component testprocedures en specificaties. Deze informatie zal nodig zijn om de volgende stap van uw diagnose te voltooien.

    Met de infrarood thermometer om de werkelijke pre en post roetfilter temperaturen te achterhalen. Let op de scanner datastroom naar uw werkelijke bevindingen vergelijken met de informatie op de scanner data scherm. Vergelijk ook uitlaattemperatuur sensordata tussen de motor banken. Als uitlaattemperatuur inconsistenties worden gedetecteerd, test de betreffende sensor / s De DVOM. Sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, moet defect worden beschouwd.

    Als alle sensoren en circuits lijken te functioneren zoals de bedoeling is, vermoeden dat het roetfilter defect is of dat het SCR-systeem is mislukt.

  • Controleer of de DEF reservoir wordt gevuld met het geschikte fluïdum en het SCR-systeem werkt zoals bedoeld
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p200d te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X