P2006 Intake Manifold Runner Controle Stuck Gesloten Bank 1

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2006 Intake Manifold Runner Controle Stuck Gesloten Bank 1

P2006 Intake Manifold Runner Controle Stuck Gesloten Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Manifold Runner Controle Stuck Gesloten Bank 1

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (Nissan, Honda, Infiniti, Ford Dodge, Acura, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als OBD II uitgerust voertuig een code P2006 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft vastgesteld dat het inlaatspruitstuk luchtregelaar (IMRC) actuator motor bank men vast in de gesloten stand. Bank 1 geeft aan dat de storing is gerelateerd aan de oever van de motor die het nummer een cylinder.

De PCM regelt de IMRC, dat wordt gebruikt voor het beheren en verfijnen luchtstroming bij het binnengaan van de onderste inlaatspruitstuk, cilinderkoppen en de verbrandingskamers. Zorgvuldig vormige metalen kleppen, die nauwsluitend passen in de inlaatpoort van elke cilinder worden geopend en gesloten door een elektronische runner magneetklep. De loper flappen vastgeschroefd op een dunne metaalstaaf dat de lengte van elke cilinder kop uitstrekt en door het midden van elke inlaatpoort. De kleppen worden geopend met één beweging maar betekent ook dat alle kleppen buiten werking kan worden als een van hen vast of binding. De IMRC actuator wordt meestal bevestigd aan de stang met behulp van een mechanische arm of een tandwiel. Vacuüm membraan wordt op sommige modellen om de aandrijving te bedienen. Met het vacuüm actuator, de PCM bestuurt een elektronische solenoïde dat de inname vacuüm regelt de IMRC actuator.

channeling en beperken de luchtstroom, wanneer deze in de motor wordt getrokken wordt een wervelende werking. Onderzoeksgegevens heeft ons geleerd dat de wervelende effect helpt de lucht / brandstofmengsel grondiger te verstuiven. Meer volledige verneveling draagt ​​bij aan de uitstoot van uitlaatgassen te verminderen, het verbeteren van brandstofverbruik en optimaliseren van prestaties van de motor.

Verschillende fabrikanten gebruiken wisselende IMRC methoden. Raadpleeg uw voertuig informatiebron (All Data DIY is een uitstekende bron) voor de details van het IMRC systeem waarmee het betrokken voertuig is uitgerust. Typisch worden de IMRC lopers enigszins gesloten tijdens het starten / stationair situaties en volledig geopend wanneer de gasklep wordt geopend.

Om te waarborgen dat het IMRC behoren functioneert, de PCM controleert ingangssignalen van de IMRC runner positiesensor verdeelstuk absolute druk (MAP) sensor spruitstukluchtdruk temperatuursensor inlaatluchttemperatuur sensor gaspedaal positiesensor, zuurstofsensoren en massa luchtstroom (MAF) sensor (onder andere).

PCM controleert werkelijke runner klepstand en past het volgens motor drivability gegevens is ingevoerd in het PCM en berekend. Een code P2006 worden opgeslagen, en een storingsindicatielampje kan oplichten, wanneer de PCM voldoende verandering in MAP of spruitstukluchtdruk temperatuur verwacht met de gewenste herpositionering van de flappen (de IMRC actuator) niet ziet. In sommige modellen, meerdere ontsteking cycli met een IMRC actuator falen, is vereist voor MIL verlichting

Symptomen

De symptomen van een P2006 code kunnen zijn:.

  • aarzeling bij acceleratie
  • Rich uitlaat
  • Verminderd brandstofverbruik
  • Motor surge
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:

  • Losse of bindend inlaatspruitstuk runners
  • Defecte IMRC actuator elektromagnetische
  • Bad inlaatspruitstuk runner positie sensor
  • open of kortgesloten bedrading in de IMRC actuator solenoïde besturingsschakeling
  • koolstof afzettingen op de IMRC flappen of inlaatspruitstuk ports
  • Defecte MAP sensor
  • Aangetaste IMRC actuator solenoïde Connectorzijde
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een betrouwbare voertuiginformatie source zal nodig zijn bij een poging om een ​​code P2006 diagnosticeren. Ik zou technische bulletins dienst (TSB) voor de specifieke symptomen, opgeslagen code / s, en maak het voertuig en het model te controleren voor het begin van mijn diagnose. Als ik een verwante TSB vinden, de informatie zal vaak helpen bij het opsporen van de code in kwestie.

    Mijn gebruikelijke beginpunt (voor een diagnose) is een visuele inspectie van verwante systeem bedrading en connector gezichten. In dit geval, ik weet dat IMRC actuator connectors zijn gevoelig voor corrosie. Dit kan een open circuit veroorzaken, zodat ik de aandacht zou richten op de omgeving.

    Nu zou ik de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnose-aansluiting en haalt u alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik maak er een gewoonte van het schrijven van deze informatie naar beneden voor het geval dat dit een intermitterende code; schakel ik codes en test-aandrijving van het voertuig of de code wordt gereset.

    Procedure, zou de toegang tot de IMRC solenoïde actuator en IMRC runner positiesensor krijgen, indien de code gereset. Raadpleeg uw voertuig informatiebron voor het testen van specificaties voor beide componenten. Met de DVOM een weerstand testen de spoel en de sensor. Als een van deze onderdelen niet voldoet aan specs, vervang deze en test opnieuw het systeem.

    Koppel alle bijbehorende controllers voor het meten circuit weerstand met de DVOM om PCM schade te voorkomen. Als actuator en de sensor weerstand zijn in overeenstemming met de specificaties van de fabrikant, gebruik dan de DVOM om te testen weerstand en continuïteit op alle systeem circuits. Repareren of vervangen kortgesloten of open circuits zoals nodig

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Wees voorzichtig bij het hanteren van kleine schroeven of popnagels in of nabij inlaatspruitstuk openingen
  • Test op IMR flapinstelling binding met de aandrijving ontkoppeld van de as
  • de schroeven (of klinknagels) die de flappen vast aan de as kan los of uitvallen waardoor de flappen bind
  • Carbon verkooksing in het inlaatspruitstuk wanden kan leiden IMRC kleppen bind
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2006 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2006 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2006 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2006

    X