P2004 Intake Manifold Runner Controle Stuck Open Bank 1

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2004 Intake Manifold Runner Controle Stuck Open Bank 1

P2004 Intake Manifold Runner Controle Stuck Open Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Intake Manifold Runner Controle Stuck Open Bank 1

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Mazda, Ford, Dodge, Jeep, Kia, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Een opgeslagen code P2004 in OBD II uitgerust voertuig betekent dat de aandrijflijn (PCM) heeft vastgesteld dat het inlaatspruitstuk runner control ( IMRC) actuator voor de motor bank ene zit vast in de open positie. Bank 1 duidt dat het probleem is opgetreden in de bank van de motor die het nummer een cylinder.

De IMRC wordt geregeld door de PCM beheren en verfijnen luchtstroming, nu het de onderste inlaatspruitstuk , cilinderkoppen en de verbrandingskamers. De loper solenoïdeklep opent / sluit metalen kleppen die nauwsluitend passen in de inlaatpoort van elke cilinder. De loper flappen vastgeschroefd om een ​​dunne metalen staaf die de lengte van iedere cilinderkop en door elke inlaatpoort loopt. Alle kleppen worden geopend tegelijkertijd en met één beweging maar betekent ook dat alle kleppen buiten werking kan worden gesteld wanneer een van hen vast of binding. De IMRC actuator is bevestigd aan de stang bevestigd met een mechanische arm of een tandwiel. Sommige modellen gebruiken een vacuüm membraan actuator. Een elektronische solenoïde (gecontroleerd door de PCM) regelt intake vacuüm op het IMRC actuator dit type systeem.

Een wervelende effect ontstaat door doorvoer en het beperken van de luchtstroom mogelijk in de motor wordt getrokken. Uit onderzoek blijkt dat de wervelende werking helpt de lucht / brandstofmengsel vollediger te verstuiven. Meer grondige verneveling draagt ​​bij aan de uitstoot van uitlaatgassen te verminderen, het verbeteren van brandstofverbruik en optimaliseren van prestaties van de motor. Autofabrikanten gebruik IMRC verschillende methoden. Raadpleeg uw voertuig informatiebron (All Data DIY is een goede één) voor de specifieke kenmerken van de IMRC systeem waarmee het betrokken voertuig is uitgerust. In theorie, worden de IMRC lopers gedeeltelijk gesloten tijdens het starten / stationair draaien en volledig geopend wanneer de gasklep wordt geopend.

Om ervoor te zorgen dat de IMRC aandrijving goed functioneert, de PCM controleert ingangssignalen van de IMRC runner positiesensor verdeelstuk absolute druk (MAP) sensor spruitstukluchtdruk temperatuursensor inlaatluchttemperatuur sensor gaspedaal positiesensor, zuurstofsensoren en massa luchtstroom (MAF) sensor (onder andere).

Al engine rijeigenschappen data wordt ingevoerd in de PCM en berekende de PCM controleert werkelijke runner klepstand en past dienovereenkomstig. Als de PCM een groot genoeg verandering in MAP of spruitstuk luchttemperatuur, overeenkomstig de gewenste herpositionering van de flappen (de IMRC actuator) niet ziet, wordt een code P2004 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht. Meerdere ontsteking cycli, met een IMRC actuator falen, zal vaak worden die nodig zijn voor de MIL te verlichten

Symptomen

De symptomen van een P2004 code kunnen zijn:.

  • Vermindering van de prestaties van de motor, vooral bij lage toerentallen
  • Diminished brandstofverbruik
  • motor surge
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor enginecode omvatten:

  • Defecte IMRC actuator solenoïde
  • Losse of binding inlaatspruitstuk runners
  • Bad inlaatspruitstuk runner positiesensor
  • open of kortgesloten bedrading in de IMRC actuator solenoïde besturingsschakeling
  • Defecte MAP Sensor
  • Aangetaste IMRC actuator solenoïde Connectorzijde
  • Diagnostic and Repair Procedures

    bij een poging om een ​​code P2004, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare voertuig informatiebron zoals All data DIY diagnosticeren nodig zal zijn.

    Controleer bulletins technische dienst (TSB) voor de specifieke symptomen, opgeslagen code / s, en het voertuig merk en model voor het begin van uw diagnose. Als een verwante TSB ligt, zal de informatie daarin kunnen u helpen bij de diagnose van de P2004 in uw auto.

    ik mijn diagnose beginnen met een visuele inspectie van het systeem bedrading en connector gezichten. Het lijkt erop dat IMRC actuator connectors zijn gevoelig voor corrosie dat een open circuit kunnen veroorzaken, dus bijzondere aandacht besteden aan deze.

    Vervolgens heb ik normaal gesproken de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnose-aansluiting en haalt u alle opgeslagen codes en vries rastergegevens. Ik geef de voorkeur om deze informatie op te schrijven voor het geval dat dit een intermitterende code; dan zou ik de codes te wissen en proefrit het voertuig of de code wordt gereset.

    Als de code wordt gereset, toegang krijgen tot de IMRC solenoïde actuator en IMRC agent positiesensor. Raadpleeg uw voertuig informatiebron voor het testen van aanbevelingen voor deze onderdelen. Met de DVOM Voer een resistentietest beide componenten. Als een van beide de aandrijving of de positie sensor niet voldoet aan aanbevelingen van de fabrikant, vervang het defecte onderdeel en test opnieuw het systeem.

    Als actuator weerstand en voelerweerstand beide voldoen aan de specificaties van de fabrikant, gebruik dan de DVOM te testen weerstand en continuïteit op alle systeem circuits. Om te voorkomen dat controller schade scheidt alle bijbehorende controllers voor het testen. Repareren of vervangen kortgesloten of open circuits zoals nodig

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Test voor IMR flap binding met de aandrijving losgekoppeld van de as
  • de schroeven (of klinknagels) die de flappen aan de as veilig kan losraken of uitvallen waardoor de flappen bind
  • Carbon cokes in het inlaatspruitstuk wanden binding veroorzaken
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2004 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2004 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2004 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Natuurlijk hebben wij de voorkeur allereerst te proberen de oorzaak van de foutcode te verhelpen maar soms is de enige oplossing de DTC functie van p2004 definitief uit te schakelen.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2004