P2000 NOx Adsorber Efficiency onder de drempel Bank 1

Home » OBD Codes » P2000-P2099 » P2000 NOx Adsorber Efficiency onder de drempel Bank 1

P2000 NOx Adsorber Efficiency onder de drempel Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

NOx Trap Efficiency onder de drempel Bank 1

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, welke middelen zij betrekking heeft op alle 1996-nieuwere voertuigen (Nissan, Honda, Infiniti, Ford Dodge, Acura, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Een opgeslagen P2000 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een gehalte van stikstofoxide (NOx) heeft gedetecteerd dat hoger is dan de geprogrammeerde begrenzing. Bank 1 verwijst naar de zijde van de motor die het nummer een cylinder.

De inwendige verbrandingsmotor produceert NOx als uitlaatemissie. Katalysator systemen die worden gebruikt om NOx in gas gestookte motoren zijn minder dan effectief in dieselmotoren. Dit is vanwege het hogere zuurstofgehalte van verbruikte uitlaatgassen diesels. Subsidiair werkwijze NOx-reductie, moet een NOx-vanger of NOx adsorptiesysteem worden gebruikt in dieselmotoren. Voertuigen die met een dieselmotor gebruik selectieve katalytische reductie (SCR), waarbij de NOx-vanger een onderdeel.

Zeoliet wordt gebruikt voor de vangst van de NOx-moleculen te voorkomen dat in de atmosfeer. Een baan van zeoliet verbindingen is bevestigd in een behuizing die als een katalysator. Uitlaat passeert het web en NOx wordt gevangen in.

Om de zeolietstructuur een brandbaar of ontvlambare chemische ingebracht vernieuwen door een elektronisch gestuurde injectiesysteem. Verschillende chemicaliën zijn gebruikt voor dit doel, maar diesel is de meest praktische.

In de SCR, NOx- sensoren gebruikt zoals zuurstof sensoren worden gebruikt in benzinemotoren maar hebben geen effect op brandstofafgiftebewerking aanpassingstrategie. Zij bewaken NOx deeltjes in plaats van zuurstof. De PCM controleert katalysator pre en post katalysator NOx sensordata om NOx-vanger efficiëntie te berekenen. Deze gegevens worden ook gebruikt bij NOx reductiemiddel vloeistofafgifte strategie.

reductiemiddel injectie wordt bereikt met een injector die elektronisch wordt bestuurd door ofwel de PCM of de SCR-module. Een externe reservoir bevat NOx reductiemiddel fluïdum / gasolie; het lijkt op een kleine brandstoftank. Reductiemiddel wordt bewerkstelligd met behulp van een elektronisch geregelde brandstofpomp.

Als de PCM een niveau van NOx die hoger is dan een geprogrammeerd maximum detecteert, een P2000 code wordt opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.

Symptomen

de symptomen van een P2000 code kunnen zijn:

  • Overmatige rook uit het uitlaatgas
  • Minder algehele prestaties van de motor
  • Verhoogde motortemperaturen
  • Diminished brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:

  • Een defecte of overbelaste NOx val of NOx-vanger element
  • Defecte AdBlue injectiesysteem
  • Onvoldoende of onjuiste NOx reductiemiddel fluïdum
  • Inoperabele uitlaatgasrecirculatiesysteem
  • ernstige uitlaat lek stroomopwaarts van de NOx-vanger
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd controleren bulletins technische dienst (TSB) in uw specifieke auto. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Om een ​​code P2000, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM diagnosticeren ), en een voertuig informatiebron zoals All data (DIY) nodig zal zijn.

    Ik zou beginnen met een visuele inspectie van alle systeem bedrading en stekkers. Focus op de bedrading die wordt geleid in de buurt van hete uitlaat componenten en scherp uitlaat schilden.

    Controleer het uitlaatsysteem op lekkage en voer reparaties uit als dat nodig is.

    Zorg ervoor dat er reductant in de SCR reservoir en dat het van een geschikte kwaliteit. Volg de aanbevelingen van de fabrikant bij het toevoegen van reductor vloeistof.

    Controleer uitlaatgasrecirculatie (EGR) operatie met behulp van de scanner. Repareren opgeslagen EGR codes alvorens het diagnosticeren code.

    Haal alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data op door de scanner op het voertuig diagnostische poort. Noteer deze informatie naar beneden; kan het nuttig zijn bij de diagnose van een intermitterende code. Schakel de codes van het systeem en start de motor. Ik zou de motor op bedrijfstemperatuur en test bereiken rijdt het voertuig of de code wordt gereset.

    Als het gereset, sluit de scanner en NOx-sensorgegevens te observeren. Beperk de datastroom alleen relevante gegevens op te nemen en het zal u te voorzien van veel meer accurate informatie.

    Indien een van de NOx-sensoren inactief controle voor een geblazen zekering in de motorruimte of onder het dashboard. NOx meeste sensoren zijn van een 4-draads ontwerp met een voedingsdraad, aardedraad en 2-signaaldraden. Gebruik de DVOM en de service manual (of Alle Data) om te testen de accuspanning en de grond signalen. Test sensor output met de motor op bedrijfstemperatuur en de motor stationair draaien

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Onjuiste of afwezig verjonging vloeistof is de meest voorkomende oorzaak van een code P2000 opgeslagen
  • EGR klep verwijdering is vaak de oorzaak van NOx-vanger inefficiëntie
  • High performance aftermarket uitlaatgasbestanddelen kan ook leiden tot een opgeslagen P2000
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2000 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X