P0A7E Hybrid Battery Pack Over Temperature

Home » OBD Codes » P0A00-P0A99 » P0A7E Hybrid Battery Pack Over Temperature

P0A7E Hybrid Battery Pack Over Temperature

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Hybrid Battery Pack Over Temperature

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC ) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Toyota, Honda, Ford, Subaru, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als uw hybride voertuig (HV) is opgeslagen code P0A7E, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een zekere temperatuur (in of nabij) de voertuigen hoogspanningsaccu pakket met de maximaal toegestane parameter overschrijdt heeft gedetecteerd. Deze code dient gegarandeerd in hybride voertuigen, uitsluitend.

bestaat uit acht (1,2 volt) cellen in serie, de HV (nikkel metaal hydride) accu is een achtentwintig waaruit HV hoogspanningsaccu pakket.

de de hoogspanningsaccu pakket wordt gecontroleerd door het hybride voertuig batterijmanagementsysteem (HVBMS) die ook samenwerkt met de PCM en andere regelaars. Accutemperatuur celweerstand, batterijlading en algehele batterij conditie behoren functies bewaakt en berekend door de HVBMS.

hoogspanning hybride accu’s in serie geschakeld met voorgemonteerde aansluitingen en gedeelten van hoogspanning kabel. Gewoonlijk wordt elke individuele cel uitgerust met een geïntegreerde ampèremeter / temperatuursensor. De HVBMS ontvangt invoergegevens van elke cel om individuele temperatuurregeling en weerstand te monitoren.

Als de HVBMS geeft de PCM met een ingangssignaal dat overmatig batterij of accu celtemperatuur duidt een code P0A7E zal opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht. De meeste voertuigen toepassingen zullen meerdere ontsteking cycli (met een falen) vereisen voordat de MIL brandt

Een typisch hybride accu.

Wat is de ernst van deze DTC?

Overmatig accu of batterij cel temperatuur en een opgeslagen code P0A7E kan resulteren in deactivering van het elektrische aandrijfsysteem. De P0A7E moet worden aangemerkt als ernstig en de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de opslag moet met spoed worden aangepakt.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P0A7E problemen code kunnen zijn:

  • Verminderde prestaties van het voertuig
  • Een verminderde brandstofverbruik
  • Andere HV accugerelateerde codes
  • Elektrisch aandrijfsysteem uitschakeling
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte HV batterij, cel of accu
  • Losse, gebroken of gecorrodeerde rail connectors of kabels
  • HVBMS storing
  • HV-batterijpakket fans niet naar behoren werkt
  • Controller programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P0A7E het oplossen van problemen?

    De high-voltage batterij moet onderhouden door bevoegd personeel.

    ik zou toegang krijgen tot een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van HV accusysteem diagnostische inf . Ormatie voordat u probeert een code P0A7E diagnosticeren

    Ik zou mijn diagnose beginnen met een visuele inspectie van het HV-batterijpakket en alle circuits; gericht op tekenen van corrosie, schade of andere aanwijsbare open circuits. Ik zou corrosie en reparatie te verwijderen (of vervangen) defecte circuits zoals vereist. Voordat u een batterij load testing, zorg ervoor dat er geen corrosie problemen aanwezig zijn op de accu en dat alle aansluitingen goed vastzitten.

    De volgende stap zou zijn het aansluiten van de scanner om het voertuig diagnose-aansluiting en het ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Ik zou deze informatie voordat het wissen van de codes en test besturen van het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.

    De code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt readiness modus (geen opgeslagen codes) op dit punt.

    Als de P0A7E gereset, gebruikt de scanner HV accutemperatuur data observeren, als inconsistenties tussen accutemperatuur en omgevingstemperatuur worden waargenomen, adres deze gebieden via uw DVOM en de juiste diagnostische informatie.

    het testen procedures en specificaties voor de HV-accu kan worden gevonden in jouw bron van HV informatie. Componentenplaats schema, schakelschema’s, meningen Connectorzijde en connector pinout grafieken nodig zijn om te komen tot een juiste diagnose. Met de DVOM elke afzonderlijke temperatuursensoren (volgens de fabrikant testspecificaties en procedures) te testen. Sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant moet defect worden beschouwd.

  • Terwijl een opgeslagen code P0A7E de HV batterij niet automatisch kan deactiveren laadsysteem maar de voorwaarden die de code veroorzaakt worden opgeslagen, kunnen deze uit te schakelen
  • Als de HV in kwestie heeft meer dan 100.000 mijl op de teller, verdachte HV-batterijpakket storing
  • Als het voertuig minder dan 100K mijl, een losse of gecorrodeerde verbinding is waarschijnlijk de bron van de storing
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0a7e te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X