P0896 Shift Time Too Long

Home » OBD Codes » P0800-P0899 » P0896 Shift Time Too Long

P0896 Shift Time Too Long

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Shift Time Too Long

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke aandrijflijn code en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Volvo, Mercedes Benz, Ford, Dodge, BMW, Land Rover, Citroen, Peugeot, etc. Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen variëren afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

Als de auto een code P0896 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een data-ingangssignaal van de in- en uitgaande toerental sensoren die aanduidt ontvangen die het interval te schakelen tussen versnellingen te hoog .

de overdracht besturingsmodule (TCM) kan een stand alone eenheid, maar wordt meestal geïntegreerd in een enkele behuizing met de motorregeleenheid (ECM). Dit wordt het PCM genoemd.

De PCM gebruikt ingangssignalen van verschillende motor en overbrenging sensoren automatische transmissie schakelstrategie berekenen. Een hogedrukpomp (binnen het transmissiebereik) dwingt fluïdum door het kleplichaam en in de sprag samenstel; naast het smeren en koelen van de transmissie. De hoge drukvloeistof kan de koppelingen te scheiden van het klemorgaan even zodat de overbrengingsverhouding gelijkmatig kan worden gewijzigd. Eén of meer elektronische drukregeling (EPC) spoelen helpen om de vloeistofdruk te regelen. Elektronische druk (EP) sensoren de PCM met relevante gegevens over fluïdumdruk op verschillende punten in de transmissie. Elektronisch schakelen elektromagneten worden gebruikt om de stroming van fluïdum onder hoge druk onderbreken zodat de transmissie schakelt versnellingen bij geboden. De PCM toepassingen spanning ingangssignalen van de ingaande snelheidssensor en zendvermogen snelheidssensor te bepalen of de transmissie efficiënt verschuift.

Zoals vele andere automaat storingen, een versnellingsbakschakelmechanisme tijdcode kan worden veroorzaakt door elektrisch of mechanisch defect. Wanneer de PCM dat schakeltijd buitensporig kan een code P0896 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) brandt.

Wat is de ernst van de DTC?

een opgeslagen code P0896 geeft aan dat een grote verschuiving probleem gevonden. Voorwaarden die hebben bijgedragen tot een code van deze aard wordt opgeslagen moet snel worden verholpen als mogelijk te maken.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P0896 foutcode kan onder andere:

  • overmatige overdracht fluïdumdruk
  • vertraagde en / of agressieve versnellingsgrijping
  • Onregelmatige versnellingsbakschakelmechanisme patronen
  • Unusual janken lawaai van de transmissie
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte hogedrukpomp in de transmissie
  • Katastrofisch interne (mechanisch) transmissiefout
  • kortgesloten bedrading EPC solenoïde of EP sensoren
  • Bad EPC solenoïde of EP sensor
  • Faulty PCM of een programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P0896 het oplossen van problemen?

    bij de diagnose van automatische transmissie codes, je moet beginnen door ervoor te zorgen dat de transmissievloeistof schoon is en dat de transmissie wanneer gevuld tot de geschikte niveau. Als het vloeistofniveau laag is, zoekt de bron van het lek en reparatie van de aandoening. Vul de transmissie met de remvloeistof en versturen.

    Als de vloeistof overmatig donker en geuren sterk gebrande wrijvingsmateriaal, zal moeten worden vervangen. Dit kan worden bewerkstelligd door verwijdering van de transmissie pan (en aftappen van de koppelomvormer) of spoelen van de transmissie (aanbevolen). Hoe dan ook, wil je het filter te vervangen op dit moment. Bij het verwijderen van de pan van de transmissie, zorg om het behoud van wat puin daarin kunnen zijn geland. Als de pan is relatief vrij van afval kunt u ervan uitgaan dat de koppelingen zijn mechanisch intact. Indien er een overmatige hoeveelheid wrijvingsmateriaal in de pan (en vast aan de magneet), zal de transmissie- opnieuw opbouwen van een vakman.

    Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) , en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om een ​​code P0896 diagnosticeren. Een handgeschakelde transmissie vloeistof manometer nodig zal zijn om feitelijke verzending pomp controleren (vloeistof) druk.

    U kunt uw bron van informatie over het voertuig te gebruiken om een ​​technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig te lokaliseren, make en model; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden. Als je er een te vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Met de overdracht gevuld tot het juiste niveau met de aanbevolen vloeistof, ga dan verder met de eerste stap van de diagnose.

    Stap 1

    met de handmatige manometer testtransmissie fluïdumdruk op het passende opening aan de transmissie. Als transmissievloeistof druk niet binnen de voorgeschreven specificatie, moet de pomp worden herbouwd of vervangen. Transmissie bouwen in het algemeen om als dit het geval is. Indien fluïdum binnen specificaties; verder met stap 2.

    Stap 2

    Met de scanner (met het voertuig diagnose-aansluiting) om alle opgeslagen codes en relevante stilstaand beeld op te halen. Het is een goed idee om deze informatie te noteren voor het wissen van de codes dan proefrit met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code opnieuw wordt ingesteld.

    Als de PCM gaat bereidheid mode op dit moment, de code is onderbroken en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren. Als dit het geval is, de voorwaarden die hebben bijgedragen aan de code opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose kan worden gesteld.

    Stap 3

    Als de code wordt onmiddellijk teruggesteld, de volgende stap van uw diagnose zal vereisen dat u zoeken uw voertuig bron van informatie voor diagnostische flow-charts, connector pin-out charts, uitzicht connector gezicht, en het testen van onderdelen procedures / specificaties.

    stap 4

    Gebruik DVOM om testspanning en aarde circuits op EPC solenoïde en EP sensoren. Als de spanning en aarde gedetecteerd, test de EPC solenoïde en EP sensoren. Alle onderdelen die niet voldoen aan de aanbevolen specificaties moeten ondeugdelijk beschouwd. Als de onderdelen functietest het signaalcircuit dat wordt ingevoerd in de PCM.

    Stap 5

    EPC solenoïden en EP sensoren zijn functioneel, en de signaalingang aanwezig is, gebruikt het DVOM naar testsysteem circuits. Het spanningsverlies testmethode werkt goed voor deze taak. Koppel alle controllers van het circuit voor de test tegen het DVOM.

  • High kilometerstand voertuigen kan het overbrengen hogedrukpomp storing ondervinden
  • transmissieschakelpunten tijdcodes kunnen ontstaan door een lage fluïdumtoestand
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0896 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X