5
5,0 score

Contact

Maak een afspraak
Alle automerken

Follow Us:

  • CHIPTUNING
    • Pop and Bang
  • OBD codes
  • NIEUWS
  • FAQ
  • Werkplaats
  • GRATIS ADVIESGESPREK
Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P078B Shift Timing Solenoid B Range / performance

P078B Shift Timing Solenoid B Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Shift Timing Solenoid B Range / performance

Wat betekent dat?

Dit is een generieke transmissie diagnostische (DTC) en gewoonlijk van toepassing op OBD-II voertuigen met een automatische versnellingsbak. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Chevrolet / Chevy, Volvo, GMC, Saab, Subaru, VW, BMW, Toyota, Ford, Dodge, etc.

De verschuiving timing elektromagneet is een van de vele onderdelen die het mogelijk maken een automatische transmissie naadloos op basis van uw rijden behoeften. TCM (Transmission Control Module) bewaakt en regelt de elektromagneten functionaliteit

De solenoïden hoofddoel is om hydraulische controlesignalen. (ATF: Automatic Transmission Fluid) stroomt intern om te helpen bij het schakelen van de transmissie. In wezen zijn deze solenoïden elektromechanisch ” zuigers “. De meeste tijden, hun zijn veel schakelmoment spoelen binnen het systeem, zodat u in staat zijn om te verwijzen naar de brief opgenomen in de code aan te wijzen die solenoïde u werkt met, afhankelijk van uw specifieke merk en model.

ECM (motorregeleenheid) verlicht de MIL (storingsindicatielampje) met P078B en bijbehorende codes (P078A, P078C, P078D, P078E en) als er één of meer onderwerpen in het schakelmoment spoel of het is bewaakt. De schakeling omvat de TCM die afhankelijk van het model kan in een vluchtig locatie. Hun zijn vele mogelijke oorzaken hier dus het zou kunnen zijn ofwel mechanische en / of elektrische, afhankelijk van de code en eventuele anderen actief zijn. Automatische transmissies zijn ingewikkeld ontworpen systemen en in mijn mening moet de leek of de gemiddelde DIYer laat het aan de profs hier vooral als het gaat om interne transmissie werken.

De code P078B Shift Timing Solenoid B Range / prestatie is set toen de ECM (Engine control Module) en / of de TCM (Transmission control Module) detecteert de elektromagnetische uitvoeren buiten bereik is of abnormaal.

Wat is de ernst van deze DTC?

ik zou zeggen dat deze code is matig ernstig. Als dit probleem blijft of niet-gerectificeerd te lang kan je een aantal ernstige schade aan de transmissie niet om uw portemonnee te vermelden.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P078B foutcode kunnen omvatten:

  • Stuck in vistuig
  • Onregelmatige verschuiven
  • Transmission slippen
  • Harde of scherpe verschuiven
  • Inefficiënte schakelmoment
  • slechte driveability
  • slechte acceleratie
  • Over het algemeen slechte prestaties
  • Wat zijn een aantal van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P078B transmissie code kan zijn:?

  • Beschadigde of defecte schakelmoment elektromagnetische
  • Dirty Automatic transmissie vloeistof (ATF)
  • Lage ATF
  • Stremming in ATF passages
  • Gebroken of beschadigde bedrading
  • TCM uitgave
  • ECM uitgifte
  • Pin / connector probleem (corrosie, smelten, gebroken tabblad lock enz.)
  • Wat zijn enkele stappen P078B het oplossen van problemen?

    Voorafgaand aan het begin van de problemen toeterende proces voor storingen moet u het onderzoek van de Technical Service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en transmissie. Deze stap kunt u tijd en geld te besparen tijdens diagnose en reparatie!

    Basic Step # 1

    Het eerste wat ik hier zou doen is controleren of de ATF (Automatic Transmission Fluid). Als de vloeistof vuil is, ruikt verbrand, te vol en / of verandering van kleur is het misschien tijd om uw vloeistof veranderen. Als u hebt eigendom van uw voertuig voor 30.000 tot 60.000 mijl (50.000 tot 100.000 kilometer) en kan me niet herinneren ooit het veranderen van uw vloeistof of om het even welke verslagen van het, niet alleen kan dit uw probleem, maar het kan van worden vermeden door simpelweg na uw onderhoudsschema. Net stof tot nadenken! Oude vloeistof is vies vloeistof, vuile vloeistof kan leiden tot blokkades en verstoppingen kunnen veroorzaken deze code dus verander je vocht

    LET OP: Volg de fabrikanten aanbevolen stappen bij het controleren van ATF. Deze eenvoudige stap kan een zinvolle hoeveelheid tussen merken en modellen.

    Basic Step # 2

    variëren Fluid is goed, code is nog steeds actief en symptomen aanwezig? Afhankelijk van uw specifieke model, kan de Schakelmagneetklep buitenaf toegankelijk zijn. Als dit het geval is, controleren de elektromagneet en het harnas / aansluitingen voor beschadigingen. Reparatie / problemen zo nodig vervangen. Het is een goed moment om een ​​piek op eventuele lekkages net zo goed

    TECH TIP: als uw Schakelmagneetklep intern is, adviseer ik niet u probeert om toegang te krijgen het, werk rond het voor nu. Uitlaat andere wegen, de interne transmissie diagnosticeren en repareren moet worden overgelaten aan een erkend vakman

    . OPMERKING: de TCM en harnas die betrokken zijn in dit circuit kan worden onderworpen aan zware wegomstandigheden dus zorg ervoor dat alles intact is en de manier waarop het zou moeten zijn.

    Basic Stap # 3

    Test het schakelmoment elektromagnetische. U kunt in staat zijn om de magneet zich op meerdere manieren te testen. Een test kan een weerstand test omvatten een waar u een multimeter gebruikt om de weerstand tussen de pinnen in de spoel te meten om te controleren tot op zekere hoogte zijn elektrische integriteit. Andere kunnen handmatig toevoegen aanleggen van een spanning aan de solenoïde om de mechanische werking te controleren. Een van beide moet worden gespecificeerd in uw fabrikanten service manual / technische literatuur.

    Basic Stap # 4

    Test het circuit van de TCM. U kunt mogelijk de functionaliteit van de sensor en de schakeling door dezelfde proeven als boven maar van de pennen bij TCM en / of ECM te verifiëren. Dit is een goede truc om niet alleen de integriteit van de elektromagnetische maar de elektrische integriteit van het circuit en te controleren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p078b te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p078b uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p078b definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Natuurlijk hebben wij de voorkeur allereerst te proberen de oorzaak van de foutcode te verhelpen maar soms is de enige oplossing de DTC functie van p078b definitief uit te schakelen.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p078b

    Copyright © 2020 ChiptuneRS | Alle rechten voorbehouden

    Privacy Policy | Aanvullende-Garantie | Algemene Voorwaarden

    |

    WhatsApp chat

    Direct contact via
    mail of whatsapp

    Waar woon je in de buurt?

    Wijchen Nootdorp
    Adres
    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen
    STUUR EEN APPJE
    BEL NAAR 0615404132
    STUUR EEN MAILTJE
    Adres
    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp
    STUUR EEN APPJE
    BEL NAAR 0682387682
    STUUR EEN MAILTJE
    ChipTuneRS blijft open

    Door het coronavirus staat het leven van alle Nederlanders op zijn kop. Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan dienen wij tijdelijk anders met elkaar om te gaan. Om uw en onze veiligheid en gezondheid te waarborgen gelden daarom tijdelijk de volgende maatregelen:

    • We laten zo min mogelijk mensen tegelijk toe in onze wachtruimte.
    • We werken alleen op afspraak.
    • Kom indien mogelijk alleen naar een afspraak.
    • We schudden geen handen.
    • We wassen onze handen voordat we uw auto betreden.
    • We plaatsen een hoes die uw autostoel volledig bedekt.
    • Onze ruimtes zijn groot genoeg om de 1,5 meter afstand in acht te kunnen nemen.
    • Alle ruimtes en veelgebruikte voorwerpen worden bij ons regelmatig grondig gereinigd.

    Wij hopen op uw begrip en wensen iedereen veel sterkte en gezondheid toe in deze moeilijke periode.

    Dank en tot snel,
    Team ChiptuneRS.