P075F Transmission Fluid te hoog

Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P075F Transmission Fluid te hoog

P075F Transmission Fluid te hoog

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Transmission Fluid te hoog

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC) typisch geldt OBD-II uitgeruste voertuigen dat een transmissie fluïdumniveausensor hebben. Merken van voertuigen kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot GM, Chevrolet, Ford, Dodge, Ram, Toyota, Hyundai, enz. Deze code is ongebruikelijk.

Als u over deze P075F code, dan is het meest waarschijnlijk uw voertuig een transmissie vloeistofniveau (TFL) sensor. Het wordt gebruikt om de transmissie fluïdumniveau binnen het transmissiebereik bepalen, omdat met een onjuiste niveau schadelijk voor de transmissie.

TFL sensoren ontvangt een referentiespanning van het PCM. De PCM controleert het circuit en wanneer het herkent het niveau te hoog is buiten bereik, het zet deze DTC en stelt de check engine licht of transmissie waarschuwingslampje voor de bestuurder.

Code P075F wordt ingesteld wanneer de PCM detecteert dat de transmissie vloeistof te hoog is. Zie ook codes bevatten P070A, P070B, P070C, P070D, P070E en P070F

Code Ernst & Symptomen

De ernst van deze zendcode matig tot ernstig. In sommige gevallen kan een hoge transmissie fluïdumniveau wanneer onbeheerd kan leiden tot schade aan de aandrijflijn. Het is een goed idee om deze code te pakken zo snel mogelijk.

De symptomen van een P075F foutcode kunnen zijn:

  • Illuminated transmissie waarschuwingslampje
  • Illuminated check engine licht
  • Een vermogen problemen
  • Common oorzaken van deze DTC code

    Mogelijke oorzaken voor deze P075F transmissie vloeistofniveau code kan zijn:

  • Defecte transmissie-olie niveausensor
  • High transmissie vloeistofniveau (waarschijnlijk)
  • elektrische en / of problemen met de bedrading
  • Defecte PCM
  • Diagnostic and Repair Procedures

    Begin met het controleren van de transmissie vloeistof niveau en de conditie in overeenstemming met de aanbevelingen van de fabrikant. Vervolgens Controleer de transmissievloeistof niveausensor en de bijbehorende bedrading. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement. Vervolgens zoeken we naar bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.

    De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.

    Controleer de bedrading

    Alvorens verder te gaan, wil je naar de fabriek elektrische schema’s raadplegen om te bepalen welke draden die. AutoZone biedt gratis online reparatiehandleidingen voor vele voertuigen en ALLDATA aanbiedingen enkel voertuig abonnementen.

    Controleer de referentiespanning zijde van het circuit

    Met contact aan, gebruik maken van een digitale multimeter ingesteld op DC volt te controleren referentiespanning (gewoonlijk 5 of 12 volt) vanaf het PCM. Hiertoe sluit de negatieve meter leiding met aarde en de positieve meter kabel naar de sensor B + aansluiting harnas zijde van de connector. Indien geen referentiesignaal aanwezig is, sluit de meter ingesteld op ohm (Contact uit) tussen de referentiespanning pin op de TFL en de referentiespanning pin op de PCM. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit.

    Als alles goed is tot op dit punt, zult u wilt controleren of er spanning die uit de PCM. Om dit te doen, zet het contact aan en zet de meter op DC volt. Sluit de positieve meter kabel met de referentiespanningsklem de PCM en de negatieve draad op de grond. Als er niet een referentie spanning van de PCM, de PCM waarschijnlijk defect. Echter, PCM’s gaan zelden slecht, dus het is een goed idee om dubbel te controleren uw werk tot op dit punt.

    Kijk het terrein kant van het circuit

    Met het contact uit, gebruik een digitale multimeter ingesteld op ohm om te controleren op continuïteit. Verbind de meter tussen de transmissie fluïdumniveausensor aardklem en chassisaarding. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd.

    Controleer de Sensor

    Als alles controles op dit punt, de sensor is waarschijnlijk defect. Om dit te controleren, draai de contactsleutel uit en stel uw multimeter te ohm lezen. Verwijder de transmissie fluïdumniveausensor en sluit de meter om de sensor klemmen. Als de meter leest van de limieten (OL), de sensor is intern open en moet worden vervangen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p075f te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X