P0744 koppelomvormerkoppeling Circuit Onderbroken

Home » OBD Codes » P0700-P0799 » P0744 koppelomvormerkoppeling Circuit Onderbroken

P0744 koppelomvormerkoppeling Circuit Onderbroken

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

koppelomvormerkoppeling Circuit Onderbroken

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Wat betekent dat?

moderne voertuigen met een automatische transmissie / transaxels gebruik koppelomvormer tussen motor en transmissie naar het motorkoppel te voeren en de achterwielen.

de motor en transmissie daadwerkelijk verbonden via een vloeistofkoppeling mechanisme binnenin de koppelomvormer dat is wat vermenigvuldigt het koppel tot de snelheden gelijk en een ” stall ” snelheid waarbij het verschil in werkelijke motortoerental en de ingaande toerental is ongeveer 90% efficiënt. Koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïdes bevel van de aandrijflijn besturingsmodule / motor (PCM / ECM) of Transmissieregelmodule (TCM) aan directe hydraulische vloeistof en trek de koppelomvormer aan een vaste koppeling en verhogen-efficiëntie. < . / p>

de transmissie regeleenheid heeft een fout met het circuit dat de koppelomvormerkoppeling solenoïde

Opmerking actief gedetecteerd: Deze code is vergelijkbaar met codes P0740, P0741, P0742, P0743, P2769, en P2770.

Er kunnen andere diagnostische codes behoort bij het zenden regeleenheid die alleen toegankelijk is met behulp van een geavanceerde scanner. Als er extra transmissieverwante DTC verschijnen in aanvulling op de P0744, een elektrische storing is waarschijnlijk

Symptomen

De symptomen van een P0744 foutcode kunnen zijn:.

  • Intermittent controlelampje (MIL) brandt (aka Check engine Light)
  • Minimale afname in de brandstof economie, zal dit geen invloed op de motorprestaties
  • mogelijke oorzaken

    Oorzaken van deze DTC kunnen zijn:

  • Bedrading transmissie beschadigd, losse verbinding, of intermitterende open / kortsluiting
  • koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde
  • Transmissieregelmodule (TCM)
  • Diagnosestappen voor P0744 DTC

    bedrading – controle transmissiebedrading harnas voor beschadiging of losse verbindingen. Met een fabriek bedradingsschema een geschikte voedingsbron en de verbindingspunten tussen ketens te lokaliseren. De transmissie kan worden aangedreven door een zekering of relais, en veroorzaakt door de TCM. Koppel de transmissie harnas aan de transmissiezijde connector, stroombron en TCM. Controleer op een kort naar massa binnen het transmissiebereik interne bedrading door het plaatsen van de juiste + en – pinnen voor koppelomvormerkoppeling solenoïde

    Met behulp van een digitale volt ohmmeter (DVOM) ingesteld op ohmschaal, cheque. een kort naar massa in de schakeling met de positieve draad aan beide pen en de negatieve draad op een bekende goede grond. Als de weerstand laag, verdacht kort de interne harnas of TCC gemalen solenoïde – verwijderen van de transmissieolie pan nodig verder diagnose van het TCC solenoïde zijn

    Test de bedrading tussen de TCM en de bedrading. connector aan het transmissiehuis met de DVOM ingesteld op ohm. Controleer de kortsluiting met massa in door de negatieve leiding van de DVOM een bekende goede grond moet weerstand zeer hoog of te beperken (OL) zijn.

    Test de bedrading voor de stuurschakeling tussen de TCM en de kabelboom connector aan het transmissiehuis met de DVOM ingesteld op volt schaal – kan het nodig zijn de pen aan beide kanten van de kabelboomconnector verwijderen waarmee het van het harnas terwijl het nog in de TCM transmissiehuis is aangesloten. Met de positieve draad aan beide zijden van de bedrading en de negatieve draad op een bekende goede aarde controleren op de aanwezigheid van de accuspanning met de sleutel op / motor uit. Indien spanning aanwezig is, vermoeden een kortsluiting naar en bepaalt de bron van de kortsluiting in de kabelboom samenstel

    Hint. Wiebelen de kabelboom en connectoren tijdens testen kan helpen het intermitterende kortsluiting naar of . gemalen

    koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde – weerstand binnen de TCC solenoïde en interne transmissiebedrading het transmissiehuis na verwijdering van de transmissie harnas (indien voorzien, wat merken / modellen gebruiken een TCM direct met bouten aan het transmissiehuis). Sommige merken / modellen gebruiken een transmissie kabelboom de TCC spoel en interne harnas als een enkele eenheid. De DVOM moet worden ingesteld op ohmschaal de positieve en negatieve leiding lood op de pinnen van de TCC kracht en stuurschakeling. Weerstand moet binnen specificaties van de fabrikant, als het erg hoog of te beperken (OL), verwijder de transmissieolie pan aan de solenoïde binnen het transmissiebereik indien mogelijk inspecteren.

    Controleer op spanning de stroom staminstallatie van de TCC solenoïde met de sleutel op / motor uit en harnassen versterkt of op de kabelboom connector bij TCM met DVOM ingesteld op volt schaal positieve draad aan de bedieningszijde van de solenoïde en de negatieve naar een bekende goede grond met voertuigen toets op / motor uit, moet accuspanning aanwezig zijn. Tik de solenoïde en beweeg de bedrading te bepalen of een kortsluiting naar of grond bestaat

    Transmissieregelmodule (TCM) -. Aangezien koppelomvormerkoppeling alleen gedurende bepaalde rij wordt geactiveerd omstandigheden zal het nodig zijn om de TCM met een geavanceerde scanner te controleren om te bepalen of de TCM wordt commandant van de TCC solenoïde en wat de werkelijke feedback te lezen is op de TCM. De TCC solenoïde wordt gewoonlijk geregeld door een werkcyclus van een meer comfortabele koppelomvormer cluch aangrijping

    aangrijpen om te testen of de TCM het signaal daadwerkelijk stuurt een grafische multimeter ingesteld op werkcyclus of digitale opslag oscilloscoop vereist ook. De positieve draad wordt gesondeerd in de bedrading in de TCM en de negatieve draad op een bekende goede grond gestoken. De duty cycle shold hetzelfde is als het commando van de TCM in de geavanceerde scanner te lezen zijn. Als de cyclus intermitterend op slechte toestand van de wegen, kan het een bedrading schuld. Hercontrole verbindingen en als bedrading / solenoïde OK of wegomstandigheden niet samenvallen met de intermitterende aflezingen kan de TCM in gebreke is gebleven.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0744 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X