



Gear 6 Onjuiste Ratio
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.
moderne voertuigen met een automatische transmissie / transaxels gebruik koppelomvormer tussen motor en transmissie naar het motorkoppel te voeren en de achterwielen.
Deze code is weergegeven in voertuigen met een automatische versnellingsbak als er een probleem schakelen naar 6e versnelling of tijdens het rijden in 6e versnelling. De computergestuurde automatische transmissie gebruikt meerdere overbrengingsverhoudingen rijsnelheid te verhogen terwijl het maximaliseren van het vermogen van de motor. Nieuwere auto’s kunnen meer dan vier versnellingen om het brandstofverbruik te verbeteren. De computer bepaalt wanneer opschakelen of lagere versnellingen gebaseerd op gasklep toerentalstand versus vehikel.
De motorregeleenheid (ECM), Motormanagementsysteem (PCM) of Transmission Control Module (TCM) gebruikt ingang van verschillende sensoren voor de goede werking van de transmissie en de onderdelen controleren. Motortoerental wordt vaak berekend tegen de transmissiesnelheid sensor overbrengingsverhouding en koppelomvormer slip bepalen. Als de berekening van de gewenste waarde niet overeenkomt, wordt de diagnostische foutcode is ingesteld en de Check Engine lamp verlicht. Onjuiste verhouding codes vereisen typisch een geavanceerde mechanische vermogen en de diagnostische instrumenten
. Opmerking: Deze code is vergelijkbaar met P0730, P0731, P0732, P0733, P0734, P0735 en P0736. Als er andere transmissie codes, reparatie die problemen eerst alvorens verder te gaan met een onjuiste overbrengingsverhouding code
De symptomen van een P0729 foutcode kunnen zijn:.
Oorzaken van deze DTC kunnen zijn:
Zorg er steeds voor vloeistofniveau en staat controleren voordat nieuwe diagnose. Onjuist vloeistofpeil of vervuild fluïdum kan verschuiven problemen die meerdere versnellingen beïnvloedt. Indien slechts één verkeerde verhouding code wordt weergegeven proefrit het voertuig te bepalen of het toestel daadwerkelijk werkt.
De transmissie interne koppelingen en banden worden gewoonlijk door een solenoïde of via fluïdumdruk. Als er een elektrisch probleem met een Schakelmagneetklep moet een code specifiek voor die fout ook worden weergegeven. Corrigeer de elektrische kwestie alvorens verder te gaan. Geblokkeerde vloeistofdoorgang in de overdracht kan ook leiden tot het voertuig niet verschuift 6TH toestel, als er meerdere verkeerde verhouding codes maar de transmissie presteert zoals verwacht, kan er een mechanisch probleem met de koppelomvormer, transmissie hoofdbesturingseenheid of druk problemen .
Als er meerdere verkeerde verhouding codes en verschuiving problemen, maar niet allemaal getoonde storing kan een mechanisch probleem intern in de transmissie, of een fluïdumdruk / geblokkeerde doorgang in de belangrijkste controle. Een Schakelmagneetklep die controles meerdere versnellingen ook in gebreke is gebleven als er een inwendige verstopping of fluïdumdruk probleem. Als een gewoon probleem met de solenoïde die bestuurt de tandwielen, een code moet worden getoond specifiek voor de solenoïde schuld.
Het kan nodig zijn een geavanceerde diagnostische gebruiken scanner te bepalen welke versnelling wordt bevel van de transmissie, en het bepalen of het toerental overeenkomt met de berekende uitgaande toerental van de transmissie sensor. Geavanceerde kennis van de werking van de transmissie en revisie is vaak nodig om dit soort storingen te repareren. Raadpleeg de fabriek service manual voor specifieke voertuig diagnostische procedures.
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0729 te vinden en de problemen op te lossen.
Maak een afspraak voor diagnose
"Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p0729 uitschakelen in het ECU"
In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p0729 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen
Natuurlijk hebben wij de voorkeur allereerst te proberen de oorzaak van de foutcode te verhelpen maar soms is de enige oplossing de DTC functie van p0729 definitief uit te schakelen.