P06D1 Internal Control Module Ontstekingspoel regelprestaties

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P06D1 Internal Control Module Ontstekingspoel regelprestaties

P06D1 Internal Control Module Ontstekingspoel regelprestaties

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Internal Control Module Ontstekingsspoel regelprestaties

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn diagnostische code ( DTC) normaliter van toepassing op vele OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van Ford, Chevrolet, Toyota, jeep, enzovoort

Wanneer een code P06D1 is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een inwendige krachtige processor heeft ontdekt fout van de bobine regelsysteem. Andere controllers kunnen ook detecteren van een interne PCM prestaties fout (met de bobine besturingssysteem) en veroorzaken een P06D1 moet worden opgeslagen.

De interne controle module bewaken van processors zijn verantwoordelijk voor diverse controller zelftest taken en de interne controle module verantwoording. Bobine regelsysteem in- en uitgangssignalen worden onderworpen aan zelftest wordt voortdurend door de PCM en andere regelaars. De transmissie besturingsmodule (TCM), traction control module (TCSM), en andere regelaars ook interactie met de bobine regelsysteem.

Ontstekingsinstallaties OBD-II uitgerust automobielen gebruikt hoge intensiteit vonk gegenereerd door batterijspanning en een strak gewonden inductiespoel. Ontstekingsvonk (coil) timing wordt bestuurd door de PCM behulp ingangssignalen van de krukas positie (CKP) en nokkenasstandsensor (CMP) sensoren. In de spoel-op-stekker, distributeur-minder ontsteking, elke cilinder heeft zijn eigen bobine. Elke spoel is bevestigd aan de bougie met een korte bougie of silicium boot bevestigd.

Een constante toevoer van accuspanning, en een grond puls van de PCM (aangebracht op een dicht gewikkelde inductiespoel), creëert de hoge intensiteit spark (duizenden volts) nodig om de bougie van brand elke cilinder.

Andere ontstekingssystemen gebruik spoel verpakkingen die op een soortgelijke wijze behalve meerdere bougies worden afgevuurd uit een enkele spoel verpakking (met meerdere torens). In dit type systeem worden meerdere cilinders afgevuurd in opeenvolgende volgorde. Dit type systeem maakt typisch veel meer hoogspanning bougie leidt tot hoge intensiteit vonk brengen van de spoel verpakking torens om elke bougie op het juiste tijdstip.

Met de contactschakelaar op de spoelen / coil pakket worden geleverd een constante toevoer van de accuspanning. De bobine releases een hoge intensiteit vonk bij ontvangst van een grond puls van de PCM.

Wanneer de ontsteking aan staat en de PCM wordt bekrachtigd bobine besturing zelftests worden geïnitieerd. Naast lopende interne regelaar zelftests, het controller area network (CAN) vergelijkt ook signalen van elke afzonderlijke module opdat elke controller goed functioneert. Deze tests worden gelijktijdig uitgevoerd.

Als de PCM interne discrepantie in de bobine regelsysteem processor detecteert, wordt een code P06D1 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

Voorbeeld foto van een PCM:

Wat is de ernst van deze DTC?

de interne controle module processor codes moeten worden gecategoriseerd als ernstig. Een opgeslagen code P06D1 zou kunnen resulteren in een verscheidenheid van rijgedrag betreft

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P06D1 foutcode kunnen zijn:.?

  • Drivability kwesties, met inbegrip van één of meer ontsteking misfires
  • Verminderde prestaties van de motor
  • Poor brandstofverbruik
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Faulty PCM of een PCM programmeerfout
  • Open of kortgesloten primaire / secundaire ontstekingscircuits
  • Defecte bobine of Ontstekingsspoel / s
  • Defecte krukas / nokkenasstandsensor of circuits
  • open of kortgesloten circuit of verbindingsstukken in het CAN harnas
  • Onvoldoende controle module grond
  • Wat zijn sommige P06D1 stappen voor probleemoplossing?

    Zelfs voor de meest ervaren en goed uitgeruste professionele technicus, de diagnose van een code P06D1 kan blijken te zijn een hele uitdaging. Er is ook de kwestie van de herprogrammering. Zonder de nodige herprogrammering apparatuur, zal het onmogelijk zijn om een ​​defecte controller te vervangen en te voltooien een succesvolle reparatie.

    Als er ECM / PCM voeding codes aanwezig zijn, zullen ze uiteraard moeten worden verholpen voordat u een P06D1 vast te stellen.

    Er zijn verschillende voorbereidende tests die kunnen worden uitgevoerd voorafgaand aan waarbij iedere controller defect. Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van betrouwbare voertuiginformatie vereist.

    Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en test rijden met het voertuig totdat de code reset of het PCM binnenkomt readiness modus. Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de P06D1 veroorzaakt op te slaan, kan het zelfs nodig om te verslechteren voordat er een diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, doorgaan met dit korte lijst van voorproeven.

    Bij een poging om een ​​P06D1 diagnosticeren, informatie kan je grootste hulpmiddel zijn. Zoek je voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) parallel, en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het diagnostische informatie die u zal helpen op een belangrijke manier te leveren.

    De bron van informatie voertuig standpunten connector gezicht te verkrijgen, connector pin-out charts, component locators, bedrading schema’s en diagnostische flow charts betrekking tot de code en betrokken voertuig.

    Gebruik DVOM om testbeheerser voeding zekeringen en relais. Test en doorgebrande zekeringen te vervangen indien nodig. Zekeringen worden getest bij de schakeling geladen.

    Als alle zekeringen en relais lijken te functioneren zoals bedoeld, een visuele inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik uw voertuig informatiebron te plaatsen op de grond te krijgen voor gerelateerde circuits. Gebruik de DVOM om proeftuin integriteit.

    een visuele inspectie systeem controllers op tekenen van water, warmte, of aanrijding schade. Elke controller die is beschadigd, vooral door water, moet defect worden beschouwd.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. Controller vervanging zal herprogrammering vereisen. In sommige gevallen kunt u reprogrammed controllers kopen via aftermarket bronnen. Andere voertuigen / controllers nodig aan boord herprogrammering die alleen kan worden gedaan door middel van een dealer of een andere gekwalificeerde bron.

  • In tegenstelling tot andere codes wordt de P06D1 waarschijnlijk veroorzaakt door een defecte regelaar of een besturingsinrichting programmeerfout
  • Testsysteem aarding op door de negatieve meetkabel van de DVOM te grond en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p06d1 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X