P069E Fuel Pump Control Module Gevraagde MIL Illumination

Home » OBD Codes » P0600-P0699 » P069E Fuel Pump Control Module Gevraagde MIL Illumination

P069E Fuel Pump Control Module Gevraagde MIL Illumination

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Brandstofpomp Control Module Gevraagde MIL Verlichting

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van GMC, Chevrolet, Buick, Cadillac, Ford, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model, en powertrain configuratie.

een opgeslagen code P069E betekent dat de aandrijflijn (PCM) een storing met de brandstofpomp regeleenheid zodat deze storing controlelampje (MIL) belichting heeft verzocht heeft gedetecteerd.

de brandstofpomp besturingsmodule verantwoordelijk voor levering en regulering van de spanning aan de brandstofpomprelais en de brandstofpomp. Typisch wordt de brandstofpomp regelaar geïntegreerd in de PCM, maar het kan ook een stand-alone module. De brandstofpomp levert brandstof onder druk voor het brandstofinjectiesysteem. Het wordt meestal zich in de tank, maar kan ook langs de brandstofrail. Diesel voortstuwingssystemen het vaakst hogedrukpompen die op zijn gemonteerd en aangedreven door de motor.

Telkens als de ontsteking ingeschakeld (en de PCM bekrachtigd), verschillende besturing zelftests worden uitgevoerd. De brandstofpomp controle module is opgenomen in deze controllers. Door het uitvoeren van interne besturing zelftests, kunnen de PCM seriële data die wordt overgedragen het controller area network (CAN) om te bewerkstelligen dat aan boord controllers correct interfacing.

Als de brandstofpomp control module gevraagd dat de MIL verlicht worden, zal een code P069E worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) kan worden verlicht

de foto van een typische brandstofpomp controle module.

Wat is de ernst van deze DTC?

Benzinepomp besturingsmodule codes moet altijd serieus worden genomen. De voorwaarden waaraan een code P069E veroorzaken worden opgeslagen kan leiden tot tal van drivability kwesties en / of een no-start staat.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

Symptomen van een P069E foutcode kunnen zijn:

  • Vertraagde starten van de motor
  • No-start voorwaarde
  • motor drivability kwesties
  • Andere opgeslagen codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:

  • Defecte brandstof? pompregelaar of PCM
  • Open brandstofpomp regeleenheid voedingsspanning circuit
  • Bad of erover brandstofpomp spanning afsluiter (inertie) schakelaar
  • PCM defect of PCM programmafout
  • Wat zijn sommige P069E stappen voor probleemoplossing?

    Als er andere brandstofpomp en / of brandstoftoevoer codes worden opgeslagen, diagnosticeren en te repareren die voordat u de code P069E diagnosticeren.

    Raadpleeg uw voertuig bron van informatie voor bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig repliceren (jaar, merk, model, en de motor), en symptomen vertoonden. Als u de juiste TSB vinden, kan het nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig vereist zal zijn om een ​​code P069E diagnosticeren.

    U sluit eerst de scanner met het voertuig diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. U wilt deze informatie naar beneden, voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één te schrijven. Na het opnemen van alle relevante gegevens de codes en proefrit het voertuig (indien mogelijk) totdat de code wordt gereset of de PCM binnenkomt readiness stand.

    Als de PCM binnenkomt bereid modus, de code intermitterend en zal meer moeilijk te diagnosticeren. De voorwaarde, dat de oorzaak van de P069E op te slaan, kan het nodig zijn om te verslechteren alvorens een nauwkeurige diagnose kan worden bereikt. Als de code wordt gereset, ga verder met uw diagnose.

    De bron van informatie voertuig uitzicht connector gezicht, connector pin-out charts, component locators, elektrische schema’s en diagnostische flow charts met betrekking tot het verkrijgen en het voertuig in kwestie.

    Controleer of er accuspanning aan de brandstofpomp besturingsschakeling door middel van geschikte bedradingsschema en de DVOM. Zo niet, controleer systeem zekeringen en relais en defecte onderdelen te vervangen indien nodig. Als het voertuig is uitgerust met een brandstofpomp spanning uitschakeling schakelaar, testen om ervoor te zorgen dat het niet is geactiveerd of is defect.

    Als er geen spanning (en / of gemalen) op de brandstofpomp regelcircuit (en alle zekeringen en relais goed blijkt te functioneren) een inspectie van Regelaargerelateerde bedrading en kabelbomen in orde. U zult ook willen chassis en de motor gemalen knooppunten te controleren. Gebruik voertuiginformatie bron met aarde plaatsen te verkrijgen op gerelateerde circuits.

    Als er spanning (en massa) aanwezig op de brandstofpomp regelcircuit Controleer systeemregelaars op tekenen water, warmte of collision damage. Elke controller die beschadigd is (met name door water) moet worden beschouwd als defect.

    Als controller voeding en aarde circuits intact zijn, vermoedt dat een defecte controller of een controller programmeerfout. -Wisseling vereist herprogrammering.

  • Indien het voertuig is betrokken bij een botsing, controleer de brandstofpomp spanning onderbreken eerste schakelaar
  • testbeheerser aarding op door de negatieve test leiden van de DVOM met massa en de positieve meetkabel op batterijspanning
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p069e te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X